Gå til innhold

Melka forsvinner mer og mer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har merket det i flere uker nå at produksjonen ikke går opp, selv om tuppa spiser og spiser. Mista melka med førstemann også, men han var da litt større pluss at han likte både grøt og mme... Det gjør ikke denne tuppa! Har nå prøvd hver dag i to uker å gi grøt og flaske, men det starter med gråt omtrent når hun får på seg smekken. Så er fryktelig rådvill. Hun er jo bare 4,5 måned så er jo ikke så enormt mange forskjellige matsorter vi kan prøve, men lurte på om noen der ute har noen tips?? Til mat rett og slett..

Skrevet

Evt kan du jo prøve akupunktur? Det hjalp for min melkeproduksjon. Lykke til

Skrevet

går vel an å prøve å pumpe litt.

Når det gjelder babyen, så kan det vel hende at hun ikke er klar for fast føde enda.

Prøv velling på flaske og mme, mens du pumper i vei!

lykke til!

Skrevet

Kan ikke pumpe mer for hun spiser så ofte. Hun har forsøkt å øke meg nå i en måned, så det er rett og slett at jeg ikke klarer å produsere mer melk. Opplevde det med førstemann også.

Så jeg lurer da på frukt, grønnsaker osv som er så milde at de kan prøves til en liten en!

Gulrot og potet har jeg tenkt må gå ant.. Banan er vel ok? Men hva mer?

Skrevet

Akupunktur er jeg litt skeptisk til, rett og slett fordi jeg er livredd nåler!! =) Hhehehehe!

Skrevet

Se i babyhylla i butikken, der selger de jo mye fra 4 mnd. Fruktmos var hvertfall veldig populært her.

Skrevet

Jupp, har så gjort, og i skapet står fire sorter grøt, en velling, mme, fruktpure og alt annet jeg fant som sto fire måneder på... Ingenting av det var mulig å få inn! Så er bare derfor jeg er litt rådvill nå.. :)

Skrevet

Liker hun å sutte på fingrene dine? Du kan evt prøve å skrape av litt banan slik at det blir puré på tommelen, og gi henne fingeren.. det var en suksess her. MEN, vi måtte kutte da hun ble hard i magen av banan... :S

Og liker du ikke nåler kan du også prøve soneterapi for å øke produksjonen. Det funket som bare det her i gården :)

En annen ting også, jeg lot henne ligge hos meg hele natten noen netter ved siden av puppen, jeg merket at hun da sugde stort sett hele tiden i tillegg til at hun spiste godt innimellom og da merket jeg også at jeg var litt sprengt dagen etter, tenkte at dette kanskje hjalp litt også.

Skrevet

Prøv å spise malt, det hjalp meg. Tygde maltblokk dagen lang i perioder når jeg merket at det var lite melk og da brukte det å ta seg opp. Noen dager i sengen med babyen fungerte også bra.

Skrevet

Hun spiser hele natta, som regel ligger hun kun så lenge i egen seng at jeg akkurat får hoppet i pysjen og lagt meg, så er hun klar for mer mat. Etter kl 19 så er det spising spising spising... Og hun blir nå sinna når det ikke er noe der, som jeg jo godt skjønner!! Så i natt har hun spist i tre runder, i over en time på hver pupp, og det minker likevel.

Noen, deriblant meg, er tydeligvis ikke i stand til å gi barna sine morsmelk lenger enn til det er tomt! Vær så snill damer, tro meg, har prøvd å øke meg, for jeg er så sørgelig klar over at morsmelk er det beste!!!! MEN.. det er snart tomt!!! OG hun vil ikke ha flaske, vil ikke ha grøt i x antall variasjoner og så lurer jeg på hva mer enn banan, gulrot og potet jeg kan gi???? Som er mildt mot magen?? For hun må nesten begynne å bli vant til annen mat nå som det dag for dag blir mer tomt i puppen.

Skrevet

Moden avocado!!

Evt bland avocado og banan til puré, kjempegodt!!!

Skrevet

Hva med en sånn liten doseringssprøyte? Hvis hun får melk litt langt bak i munnen (uten at hun brekker seg eller får det i halsen da..) kanskje hun automatisk må svelge da? Jeg gir mini tran i en sånn sprøyte og da svelger han ned ganske greit. Vet at dette ikke er helt sammenlignbart, men kanskje verdt et forsøk? Har du forresten prøvd ulike flasketuter da? Kanskje hun liker noen bedre enn andre?

Skrevet

Har du forresten prøvd å la henne drikke av vanlig kopp uten tut?

Skrevet

stress kan føre til midre melk. eller trener du? Hard trening kan også føre til mindre melk.

Tips til mat..finnes det fruktpure til 4mnd? Kan blande det i grøten for å gi litt mere smak. Maltekstrakt i koke vannet(bra for magen også) gjør også grøten søtere,

Skrevet

hei!

med første mann, hadde jeg en med ekstremt hard mage fra 3,5 mnd alderen. begynte forsiktig med sviske på glass, sånn purre ikke saften. Bare en liten smaksprøve ytterst på skje. etter noen få dager kunne det ikke bli nok og da blandet jeg litt i grøt. Og det gikk unna som bare det.

Skrevet

Kjøp brennesle te på helskost og drikk denne flere ganger om dagen i flere dager. Da skal du se at melkeproduksjonen går opp!

Ammete som selges på apoteket, kan for noen ha motsatt virkning med tanke på å øke mm produksjonen.

Vent noen dager med grøt, og prøv igjen senere:)

Gi meg tilbakemelding på brennesleteen:)

Skrevet

Hei!

Prøv mos av avocado og banan, det synes selv jeg er godt :-)

Skrevet

Supert tips med avocado å banan! Det skal prøves!!

Vi har prøvd omtrent det som finnes av flasketuta å tykkelse å smak på grøt å i det hele tatt, så no skjær æ over å tar å laga litt frukt å grønt i stedet!!

Hadde en superpositiv opplevelse med middagsbordet kor ho strakte sæ etter flaska med MME som sto foran ho, så æ har et håp no!!! =) Takk for gode råd damer!!

Skrevet

Sviskepure å banan å avocado skal kjøpes inn i morgen!!! =) Takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...