Gå til innhold

Hva slags benkeplate er pent til eike-kjøkken?

Anbefalte innlegg

Tenkte å fornye kjøkkenet mitt som er rett fra "eike-helvete". Eik på gulvet, helttre eik inredning og på toppen av alt så er det jaggu meg eikeplate også!

Så tenkte å bytte benkeplate ihvertfall og bygge inn induksjonstopp og stekovn/micro i høyskapet...

Men hvilken benkeplate er da penest?

Kjøkkenet er jo egentlig bare 6 år gammelt fra Norema. Kan Norema kanskje hjelpe til med nye fronter eller selger den kun hele kjøkken inredninger?

Fortsetter under...

Tipper Norema kan hjelpe dere med alt, men det koster nok ganske mye mer enn....hva jeg er vant med, hehe. Vi har eikekjøkken med sånn fake granittplate (mørkegråsort) og det syns jeg er fint :o)

Uff ja, det er den prisen igjen da.... Samtidig så går det jo ikke ann å rive ut dette kjøkkenet heller føler jeg og erstatte med et billigere ett. Kosta jo 100.000,- for da bare 6 år siden... Og det var ikke vi som valgte det da, har tatt over huset etter mamma så det var hun som på liv og død skulle ha alt i eik...

Tror jeg skal snakke med Norema jeg og så et prisestimat på hvor mye det kommer på før vi gjør noe annet. Skal jo pusse opp stua snart også så vi klarer ikke alt på en gang...

Hei!

Det er ikke umulig at dere kan få kjøpt feks bare dører, dekksider, sokkel osv.. For det er jo hele pakka som koster penger. Det kan jo hende de fortsatt har tegningene deres også, og da tar det ikke lange tiden for de å regne ut for dere. Ellers kan du bare ta mål av skapene sånn at de vet hvilke størrelser du evt skal ha.

Ellers kan du jo kanskje male dørene også? Spørs om de er oljet eller lakkert.. Hva hvilken farge har dere mellom benkeskap og overskap da? Vi har eikekjøkken, og vi har en ganske mørk benkeplate, den heter betong og er 4 cm tykk. Den passer veldig godt sammen med kjøkkenet vårt ihvertfall. Og mørk benkeplate er veldig ofte lurt:)

Mellom skapene er det noen lyse fliser Skapene er lakkerte fra før av. Har vurdert sprøytelakkering også, pga da kunne jeg fått kjøkkenet lys som jeg engentlig vil ha... Men male selv? Det blir vel ikke noe pent?

Noen som har gjort det?

Og granitt benkeplate synes jeg også er veldg stilig

Annonse

Jeg har ikke malt kjøkkenskap selv, men vanlige garderobeskap og det blir helt fint det (alt etter hvor nøye man er seff), men det er jo litt av en jobb da - pusse, grunne, male, kanskje 2 strøk. Aprilbaby vet jeg har malt selv...

Som en sier over her, det spørs akkurat hvor nøye du er.. Vet mange har gjort det. Sprøytelakkering er også et alternativ ja! Vet mange billakkeringer gjør det, skader jo ikke å høre om pris:) Er det ekte stein du tenker på? De vi selger ligger på rundt 3500 kr meteren, og da er det bare plate (altså, uten utskjæringer til plate, vask osv)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...