Gå til innhold

spontan abort flere ganger

DetERlovÅhåpe<3

Anbefalte innlegg

hei, jeg har regelmessing mens. dvs at hvis jeg får det den 24, so jeg alltid pleier å få så går det ca 1 mnd.

men jeg tror jeg har spontan abortert opptil flere ganger med samboeren min. jeg tar det med ro, og stresser ikke. nå skulle jeg egentlig hatt mensen den 24 oktober, mensen kom ikke og jeg håpet jeg var gravid, tok 2 tester, og viste negativ:( vi har nå prøvd i 7 mnd..

i dag 5 nov fikk jeg mensen, pleier ikke ha mens smerter, men nå ser det ut til at det kommer en kjempe blødning.

jeg er 19 og han er 23. vi har faste jobber, ett stabilt forhold, og et sted å bo og ønsker nå ett barn.

hva kan jeg gjøre? noen som er i samme situasjon og noen tips til hvordan jeg skal beholde?

jeg har vært gravid når jeg var 17, med en annen, men da tok jeg kirurgisk abort i 10 uke, fordi barnefaren ville ikke ha barn, han var like gammel, og jeg følte meg ikke klar da, til å ta vare på ett barn helt aleine, uten penger osv, men nå føler jeg alt er klart, og vi ønsker dette begge veldig 2:)

Fortsetter under...

hei!

Det er ganske nervepirrande og slitsomt å vere prøvar, og særlig når tr tullar med ein! Eg har hatt to tidlege SA, men begge gangane har eg fått positive testar nokre dagar etter at eg skulle hatt mens, men så har den starta etter 5 - 6 dagar. Ein reknar med at så mange som opptil 50% av befrukta egg går til grunne, mange av dei før ein veit at ein er gravid ein gang, så det treng ikkje vere noko i vegen med deg fordi om det skjer, men frustrerande er det jo!

Med meg viste det seg å vere litt problem, som eg etterkvart har fått hjelp til av lege, så no er eg endeliiig gravid, og det ser ut til å vare (er 12 + 2 i dag)

I din alder (eg er haug gamal i forhold) vert det anbefalt å kontakte lege dersom ein ikkje har lykkast etter eit år, då dei aller fleste klarar det sjølv før den tid.

Har altså ikkje så mange lure tips å komme med, anna enn å søkje hjelp av lege om det går for lang tid, men ynskjer deg lykke til med prøvinga! kanskje sit den allereie neste mnd?

Tvi, tvi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...