Gå til innhold

kan 5 uker baby ha diare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vesla vår har veldig løs avføring. lurer på om hun kan ha diare. Hun spiser bare melk fra meg.

kan det være noe jeg har spist som gir henne diare?

noen som har opplevd samme?

Skrevet

de skal jo ha flytende/grøtete avføring lenge da..

Skrevet

gutten min på 5 uker, har veldig løs eller helt rennende avføring, det er vel helt normalt. han har hatt det hele tiden. gul/oransje.

Skrevet

når man ammer og bare ammer så er vel avføringen flytene heletiden. de har iallefall vært med mine :)

Og kan ha mange avføringbleier i døgnet også. Skiftet skitbleie ved hvert skift til han var 8 uker jeg, da ble det 1 gang om dagen av og til kan det går noen dager også. Han er 11 uker nå da.

Fremdeles løs avføring :)

Skrevet

I starten var snuppa sin avføring også helt flytende. Og morsmelkbæsj er sånn! Nå er snuppa 3 1\2 mnd og har ikke lenger den helt flytende avføringen, mer sånn mokkakrem-konsistens. Vet ikke hva som har endret det for hun får jo fortsatt kun morsmelk.

Skrevet

Vår lille snelle som ikke lenger er så liten, hun hadde diare når hun var liten. Hun var nok 6 uker når hun fikk det. Jeg fikk det også, men ikke så sterkt som henne. Er mulig ja... Aner ikke hvordan hun fikk det. Skal ikke mer til enn at feks besøkende eller en selv har med seg litt stygge bakterier... barn er kjente bærere av litt av hvert også.

Holdt på i 14 dager og hun var veldig sutrete og gråt mye i perioder.

Typisk for diare er at avføringen er vannete, at det er mange bleieskift og at babyen er urolig.

Følg med og er du urolig så dra til legen. Det er viktig med oppfølging av spedbarn med diare/oppkast. De har så lett for å bli dehydrert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...