Malin G. Spann Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Gutten er nå 5 mnd og ei uke, og MÅ sove i vognen på dagtid for å få sove. Da sover han gjerne 1,5 til 2 timer. ca 2 ganger om dagen. Av og til tar han 3 lurer, men da er de gjerne litt kortere. Om kvelden legger jeg han bare i sengen, og han sovner med en gang. Har prøvd dette på dagtid også, men det fungerer dårlig. Da blir det bare hyling og grining. Vet ikke helt hvordan jeg skal få dette til. Her vi bor er det slettest ikke uvanlig at det er rundt 20 minusgrader, å da hadde det vert greit om han tok lurene sine i senga. Noen som har noen tips?
Thumper Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Heisann Jeg har bevisst bare brukt sengen om natten, på dagtid sover knerten på 3 mnd "overalt", i sogna, i vugga, på brystet mitt (ikke så ofte da, men hender vi trenger det begge to... sliter litt med bekkenet ikke alltid j orker løfte han over i vugga osv, men nok om det.) Jeg tror at ved at de kun legges i sengen når det er natt, så vil de merke forskjell, at nå er det mørkt, svalt og stille og nå forventes det at man skal sove og nå skjer det ikke mer liksom... Mens om dagen er det gjerne støy og lyst osv.. Mulig er det derfor knerten din også legger seg så godt om kvelden? Ang at det blir veldig kaldt, så kan d kanskje være en ide å legge han i vognen, men la vogna stå inne i gangen?
Malin G. Spann Skrevet 5. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2008 Ja du har rett i det, men da sover han ikke mer enn 30 min i slengen. Blir da sur og grinete. Han sovnet stort sett de fleste plasser før, men etter et besøk hos besteforeldre som var ute å trillet lange turer 3 ganger om dagen har jeg ikke fått han til å sove inne. Bare 30 min i slengen, å da må jeg trille vona på en teppekant eller noe for å få litt ujevnt underlag.
Thumper Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Haha, såpass ja, er det ikke herlig med disse besteforeldrene?? Jeg skal hjem til mine foreldre til helgen nå jeg også, skal være der på "ferie" i nesten to uker.... har vel litt å jobbe med når vi kommer hjem igjen vi også da tenker jeg... Haha, lykke til da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå