SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Fikk opp 28 kg i graviditeten ( 6 mnd siden) Har mål og gå ned 8 kg før sommern *stappe i seg resten av tyrkiskpepper isen*
Gjest Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Vil egentlig gå ned mer, men er med på 8 kg til sommeren. Kan heller trappe litt opp når jeg er ferdig med amminga. Skal ikke spise godteri i uka!
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 5. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2008 Skal legge inn dagbok hver dag for hva jeg har gjort og spist..Så blir det veiing når jeg har muligheten.. Så håper jeg andre kan være med og fortelle litt om dagene sine.
kv_22 Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Jeg er med! Skal ned 10 kilo på 4 mnd.. Da kan jeg få min etterlengtede brystreduksjon! ( Må gå 6 mnd etter avsluttet amming ) Vært hos lege i dag...Håper jeg klarer det, men trenger motivasjon. elsker søtsaker, men nå er det slutt!
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 5. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2008 Jeg og skjønneru.. Men har begynt og tenke på og spise da jeg er sulten ikke ellers. Og kose seg litt i helga. LITT... Motivasjonen er jo brystreduksjonen og at man faktisk føler seg litt mer vel. Men det er tøft.. Men her er vi fler i samma båt:)
maiprinsen Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 Slenger meg med. Hm... er faktisk i miuns etter fødselen, men jobbet før det med vekta. Må holde kroppen i form pga høyt blodtrykk. Klarte i forbindelse med planlegging av prinsen å kutte ut blodtrykkmedisin. Dette med sunt kostholdt og egen trening. Hadde et mål da! Nå er målet å holde kroppen sunn og frisk så jeg kan leve til jeg blir tippoldemor. (er jo lov å håp, bestefar opplevde å bli tippoldefar til 4 stk) Her er det minus i salt i maten, null brus på mange år, null fett fett i maten. Jobber med mindre snop i ukedagene og kun tilmålt i helgene. Fått sambo med på at snop i hus i ukene er FY, så handler inn til helgen fredag, da kun sånn at det er passe til to om vi ikke får besøk da.Når søndagen er over, ingen snop i hus. :-D Er 75kg nå, målet er 68kg, men har ingen plan om når det skal skje. Sist brukte jeg 10kg på ca ett år, og de kiloene er ikke kommet tilbake. :-D JIPPI! Og bank i bordet!!!! Flittig til å trilletur, nå når prinsen begynte med grøt begynte jeg med ergosykkelen etter leggetiden hans og noen matteøvelser for mage/rygg. Har satt meg veiedag mandag. :-D Gleder meg til å ha dere til å kicke meg i ræva når jeg trenger det. Også føler en det jo mer tvunget når vi må oppdatere oss til noen hver dag. LYKKE TIL TIL OSS ALLE!
kv_22 Skrevet 5. november 2008 #7 Skrevet 5. november 2008 Greit å ha noen å oppdatere til ja, får litt mer "press" på seg da.. Jeg veier per dags dato 90 kg... skal ned til 78-80 i første omgang...
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 Åh! Jeg slenger med på denne. *skynder meg å svelge ned siste sjokoladebiten* Gikk opp 15 kg i svangerskapet, fra 67-82 kg. Er nede på 68 kg nå 10 uker etter fødselen, men hadde noen kg for mye før jeg ble smelt på tjukken. Vil ned til 60 kg. Hadde som mål å være der til jul, hahaha, men etter litt mye søtsaker og sjokoladeboller så flytter vi målstreken litt lengre frem
snart mor til 3 Skrevet 5. november 2008 #9 Skrevet 5. november 2008 har et mål om å gå ned 16 kg... har nå en vektnål som stopper på 96kg.. vil ha tilbake kroppen jeg hadde før jeg ble gravid... Triller turer hver dag det er oppholdsvær... normalen når det er fint vær går vi minimum 1 mil..gjerne 2 mil.. Skal fortsette med dette,samt godterkutt i ukene.. Det virker til at kiloene sitter som støpt..men de skal bort...de skal..
jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 6. november 2008 #11 Skrevet 6. november 2008 dette er bra. joiner jeg også. må ned en del kilo jeg også. skal prøve å leve sunnere framover nå. litt kos er lov.
Gjest nickedokka Skrevet 6. november 2008 #12 Skrevet 6. november 2008 Veier 80, vil i hvert fall ned til 75 i første omgang.
lille sprelle Skrevet 6. november 2008 #13 Skrevet 6. november 2008 vektreduksjon er det ikke tale om før etter at ammingen er over! Det vil si, om jeg går ned et parhundre gram i uka, så er det greit, men forøvrig.... vil ikke at snuppa skal få i seg slaggstoffer fra min kropp. Bedre å se om man kan få gjort noe med vektfordelingen - få mere muskler og mindre fett gjennom trening!
Singeline Skrevet 6. november 2008 #14 Skrevet 6. november 2008 Jeg gikk opp 10 kg ifbm graviditeten. La faktisk på meg ETTER fødselen pga amming; strevde med melka, åt derfor alt jeg ville. Måtte gi opp amming, så nå skal jeg fokusere på egen helse. Vil ned til 65 kg, beholder 1 kg som akseptabel tilleggsvekt etter fødselen, hehe. Har gått ned 2 kg allerede, da er det 7 igjen. Veier 72 nå, skal ned til 65 som sagt. Synes det er BEINHARDT å gå ned denne baby-vekten! Før hadde jeg ikkeno problem m å gå ned noen kilo. Nå sitter de som STØPT som en over her sa. Triller for harde livet, men det blir jo mosjon, ikke trening. Kan ikke godt drive å LØPE med vogna heller, synes jeg. Hehe. Synes jeg spiser ULTRA-SUNT, og slett ikke mye, men de kiloene vil bare ikke av. Må jo gå sulten konstant hvis jeg vil ser resultater. Sukk. Har fått skikkelig okse-hunger etter fødselen. Er sulten hele tiden, kanskje det er et tomrom der babyen var, virker nesten sånn.
maiprinsen Skrevet 6. november 2008 #15 Skrevet 6. november 2008 Singeline: Du må for all del ikke spise for lite, kan være derfor du ikke går ned i vekt. Spiser du for lite så stopper forbrenningen seg selv og legger seg på sparebluss...
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 6. november 2008 Forfatter #16 Skrevet 6. november 2008 Startet dagen med: ingersrugbrød med skinke og agurk x2 skiver Imsdalflaska føler meg rundt:) mellom måltid : 1 banan for energi. Så nå skal jeg ut og gå tur:)
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 6. november 2008 #17 Skrevet 6. november 2008 Hm..kanskje ikke den aller beste starten på dagen, hadde ikke havregryn eller brød, så her ble det middagsrester til frokost. Men nå skal vi ut og trille, Har sagt til meg selv at kos i helgene er lov, ukedagene skal være godtefrie.
Krusemynthe Skrevet 6. november 2008 #18 Skrevet 6. november 2008 Jeg er med!! ...og JEG LOVER HERMED AT JEG SKAL SLUTTE MED COLA!!!! Vet ikke hvor mye jeg skal ned - det er ikke det viktigste, for jeg vet at jeg kommer til å gå ned når jeg klarer å slutte med den giften. Vær så snille å hold meg i øra!
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 6. november 2008 #19 Skrevet 6. november 2008 Hei, vil også ned noen kilo til..men jeg har tatt av det som kom i graviditeten. Veide 66 da jeg ble gravid, la på meg 18 kg å nå 5 1/2 mnd etter fødsel veier jeg 65,5 kg;) Meeen, hadde litt valpefett allerede da jeg ble gravid...alltid slitt med magefettet:( Har ingenting til overs verken på rumpa eller låra...alt på overkroppen:( Menmen, må vel bare slutte med snop og brus så vil det gjerne bedre seg;) Håper jeg blir litt motivert av dette da;) Lykke til jenter!
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 6. november 2008 #20 Skrevet 6. november 2008 Har 14,5 kg igjen etter fødselen som skal bort så jeg er med.. Hadde håpa amminga skulle gjøre susen jeg da meeen nææh virker ikke slik.. Må vell være flinkere til og gå ut litt og trille meeen er så kjedelig aleine..
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 6. november 2008 Forfatter #21 Skrevet 6. november 2008 Da var jeg tilbake 1,5 time gåing.. 7 dl vann og tissatrengdilux:D:D:D
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 6. november 2008 #22 Skrevet 6. november 2008 Skal vi se... Eg gikk opp ca 16 kg da eg var gravid med førstemann...og har lagt på ca det siden da.... Med siste mann gikk eg opp 6 kg og var da på 96kg. Nå er det ca 5,5 mnd siden eg føda, og eg har gått ned ca 12 kg. Har fortsatt 10 kg igjen til å komme ned der eg var før eg ble gravid første gangen, altså 74 kg. Siden eg fullammer så har eg bare kuttet ut snop i ukedagene(klart meg de 2 siste ukene=D ) og begynt å gå for å handle osv. Skal prøve å gå hver dag, med unntak av de dagene det er veldig glatt ute! Da skal eg heller ta meg en "tur" på trimsykkelen. Har og planer om å dra til lege etter endt amming og høre om eg har muligheter for å få dekket brystreduksjon....
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 6. november 2008 #23 Skrevet 6. november 2008 ååh,vil være med,jeg også! Skjønt, jeg får hele tiden høre at jeg ikke kan gjøre så mye med kiloene mine enda(3 uker og 2 dager siden jeg fødte) Men jeg har gått ned 7 kg etter fødselen og ønsker å gå ned hvertfall 10kg til. Da er jeg tilbake på min trivselvekt(56kg). prøver å gå mye turer hver dag, men må kanskje prøve å være litt flinkere til å ikke spise kaker og sånn..
Edelweis Skrevet 6. november 2008 #24 Skrevet 6. november 2008 jeg vil også bli med. 67 kilo før graviditet, ned på 68 etterpå, men så kutta jeg ned på amminga, og opp til 70. æsj altså. er altfor gla i søstsaker, men må skjerpe meg nå. skal ta bukplastikk når jeg klarer å nå 65 kilo, å det burde vel være motivasjon. =) så får jeg vel hive meg på med en daglig gåtur å da, men det er jo sååååå tamt...! liksom ikke så mye annet en store hønsefjøs å se på her heller:S
babygullz <3 vilde Skrevet 6. november 2008 #25 Skrevet 6. november 2008 vekta varierte mellom 52-56 før jeg ble gravid. Dagen før jeg fødte var jeg 77kilo!!!! nå idag veide jeg 63 kilo, 20 dager sider fødsel, skal ned til 56 hvertfall! så får vi ta d derifra igjen om jeg ikke trives der..vil oppi de smaleste skinnyjeansene mine!!!(har flere par som var helt NYE da jeg ble gravid!!) har kuttet ut sjokolade, sjokomelk(som jeg var avhengig av under sv.skapet!!!) wienerbrød og andre kaker og boller:P spiser fullkorn/grovbrød og mye knekkebrød, kornmo kjeks når jeg er småsulten, havregryn, masse frukt, og drikker bare vann og pepsi max..+ et stort glass juice pr.dag. går trilleturer når været er ffint og lysten er på topp=) trener rompe og lårmusklene med enkle øvelser hver dag.. trener de nedertste magemusklene litt med sånn enkjel"begynnerøvelse", men gleder meg til å kunne begynne å trene ordentlig sit ups igjen!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå