Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #1 Del Skrevet 5. november 2008 Har ikke sette denne siden før. Her melder jeg meg inn! Jeg hater min nåværende arbeidsplass! Skal heldigvis bare være der i noen uker til før jeg roterer til en annen avdeling, så jeg skal nok holde ut. Min sjef sier litt av hvert til meg og andre som jobber på avdelingen. F.eks. sier han at en må velge mellom å være en god lege eller en god mor! Dette vel vitende om at de fleste kvinnelige legene på avdelingen har barn. Hver gang noen er hjemme med sykt barn, må hente noen i barnehagen eller diverse andre forpliktelser, er det sukk og stønn. Jeg er gravid i et risikosvangerskap, og får null svangerskaps rabatt i jobben. For hver gang jeg er på svangerskaps kontroll må jeg bringe tilbake erklæring på at jeg har vært hos lege/jordmor samt det må være spesifisert i erklæringen at kontrollen er nødvendig. Det er jo litt sært å kreve den slags dokumentasjon, siden han ikke har noen grunn til å mistenke meg for å sitte på kafe og sippe cappucino når jeg sier jeg er på kontroll. Jeg har også fått beskjed om at "enten er du med 100 % ellers så er du ikke med i det hele tatt". Hahaha, tenk å si noe sånt, vel vitende om at en har krav på tilrettelegging i arbeidet dersom det er behov for det. Mye av det som sies blir rett og slett så dumt, at det preller rett av en. En tar rett og slett ikke mannen seriøst! En annen kvinnelig lege fikk ikke forlenget vikariatet sitt på avdelingen da det ble synlig at hun var gravid... Typisk! Dette er det selvsagt blitt rettsak av. Arbeidstilsynet har vært innblandet her, flere ganger bare de siste ukene. En av legene på vår avdeling har blitt forespurt av NRK's Puls om å stille til intervju angående situasjonen, men hun tør ikke av frykt for hvordan det vil være for henne på arbeidsplassen etterpå. At en skal oppleve så mye dritt, arroganse og diskriminering i år 2008 er jo helt utrolig! Frustrert! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139051329-%C3%A5h-for-en-deilig-side-%C3%A5-f%C3%A5-ut-litt-frustrasjon-p%C3%A5/
Herkules Skrevet 7. november 2008 #2 Del Skrevet 7. november 2008 Hjelpe meg for en forferdelig sjef, Det beste hadde vært om dere kvinner sto sammen mot et slikt system, men jeg skjønner frykten også. Dette er ikke noe blivende sted, håper du finner deg en ny god arb. plass når du er ferdig med permisjonen Går dette utover helsen din så må du jo også vurdere hvor lenge du holder ut nå før perm Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139051329-%C3%A5h-for-en-deilig-side-%C3%A5-f%C3%A5-ut-litt-frustrasjon-p%C3%A5/#findComment-139066227
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå