mamamia Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Noen med erfaring før det hele starter. Når begynner man evt. i forhold til prosessen med assistert...
Gjest Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Min akupunktør anbefaler å starte i god tid før behandling. Det kan gi bedre eggkvalitet, sædkvalitet (om det er der en har problemer) og gi gode vekstvillkår for et embryo etter innsetting. Hvor lang tid aner jeg ikke, men jeg tar det i 3 mnd før (fordi forsøket ble utsatt 2 mnd) Dette var bare en stor fordel for meg, sa han. Han jobber i tillegg med energien i kroppen, noe jeg har hatt lite av siden MA i sept. Det er jo viktig å ha litt å gå på før en begynner et sånt prosjekt :-) Lykke til, jeg har i alle fall veldig tro på nettopp dette )
purple Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Hei. Har tatt akup. i to forsøk. Første forsøk tok jeg aku lang tid i forveien+under hormon regulering. Andre gang tok jeg kun aku ca 3 ganger(under spray og sprøyte perioden dvs 1 gang pr.uke) Ikke etter innsetting. For min del hadde jeg flere egg og et bedre forsøk med få aku behandlinger enn det første med lang periode med aku. Men hadde og høyere dose puregon 2 gang. Det sies at man responderer lettere på eggmodn. sprøytene med akup. derfor skal de med pco IKKE ha aku under sprøyte perioden pga fare for overstimulering ,sa min akupunktør. For min del hadde iallefall ikke akup. behandling lang tid i forveien noe mer for seg enn en kort periode med aku når man tenker kun på ivf sammenheng. Ble gravid med egg fra perioden med kun 3 aku. behandlinger. Et annet forsøk hadde jeg ikke aku og fikk fler egg enn v det første forsøket hvor jeg brukte aku i flere mnd. Så ærlig så vet jeg ikke hva det har å si å bruke aku.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå