Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 På min datter som nå er 5 år, ble det oppdaget hoftedysplasi da hun var 3 måneder. Var til røntgen en gang og andre kontroller med ultralyd. Vet noen om barnet mitt kan får skader av denne undersøkelsen med røntgen? Kan hun bli steril? Er det noen andre som har tatt røntgen som barn av underlivet og som ikke har blitt sterile? Bekymret mor
annie-77 Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 Kjenner 2 stk., en mann og en dame. Skal vel mye til om slikt skal kunne skje! De jeg kjenne ble tatt røntgen av på 60 og 70 tallet, var vel sterkere røntgenstråling da enn nå til dags :-)
mwp Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 Hei! Du trenger overhodet ikke uroe deg. Vi ville ikke gjort slike undersøkelser hvis det var sjanse for å bli steril. Dosen barnet får er minimal. Vi blender inn så godt vi kan og bruker verdier som gjør at dosen blir bitteliten. Hilsen en radiograf som har tatt mange slike bilder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå