Gå til innhold

Hva gjør dere når barnet nekter å samarbeide ved feks bleieskift, påkledning eller spising?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen på 15 mnd kan bli helt totalt makk i armene mine når jeg skal kle på han klær eller bleie. Han vrir seg og makker seg og skal bare ned på gulvet og stikke avgårde. Prøver jeg å "holde han igjen" skriker han som om han skulle dø.

Dette kan like gjerne skje når vi skal spise. Han makker seg ut av stolen og skal bare ned på gulvet. vi har tre-punkt sele og den kommer han seg ut av. Jeg skal kjøpe en 5-punkt sele, men har ikke kommet dit enda. Og dessuten vil han vel da bli rasende når han ikek kommer noen vei....

Skrevet

Min gutt er 18 mnd,og er helt makk på stellebordet,og til tider når han skal spise.

Hva gjør vi...?? Hmm... Egentlig ikke så mye annet enn å være bestemte på at det er jeg som bestemmer,han får ikke viljen sin...

Ikke lett alltid, spesiellt ikke på stellebordet, når armer og bein treffer mine melkesprebgte pupper, da er det like før han får kjenne på at sånn gjør vi ikke..... Har helst snakket "hardt" til han og prøver å forklare at han må ligge pent,noe han gir blanke i... hehe

Skrevet

Akkurat sånn er min gutt også. Jeg gjør bare det jeg må av klesskift, bleieskift, ordne til maten o.l. Han får bare skrike og bli sur - det går fort over. Hvis han ikke vil spise blir det 2 timer til neste måltid, så da blir han veldig sulten. Han må jo bare lære seg å spise når maten settes fram, ellers vil han jo komme til å diktere både hva og når han skal spise. Det gidder vi ikke!

Skrevet

Gutten min er også 15 mnd og helt UMULIG på stellebordet har ikke sjangse må finne frem alt salgs mullig for at han skal ligge i ro , og må ha bleie og våtsevietter klar før jeg beggynne å skifte. Han blir så sint når vi skal ta på klær osv, Så eneste tipset jeg har er at de får låne noe de er veldig intrissert i fjernkontroll,mobil osv. Funker her:)

Håper det bare er en periode, for er grusomt slitsomt hehe

Skrevet

Lillemor kan bli en orm av og til når vi skal skifte klær/bleie, blir ikke særlig glad og skriker nei nei nei :) Men jeg står på mitt og hun kommer ikke unna. Sier strengt at jo, du MÅ skifte bleie. Hun pleier å gi seg, men ikke alltid, og da blir det "slosskamp" på badegulvet, haha :)

Utrolig hvordan de klarer å vri seg ut av armene sånn?

:)

Skrevet

Får han bare skrike da vel, skader ikke så mye annet enn hørselen din ;)

Vår er sånn også, og det er glemmesak at han får viljen sin når han begynner å tulle seg sånn. Da gjør jeg det beste jeg kan på stellebordet med ben og armer over alt, bare holde fast i det som går ant. Hehe, ikke alltid like lett.

Ved bordet sitter han heldigvis fint, men ikke alltid han spiser. Så ved frokost og kvelds så synger jeg i en stor sangbok vi har. Tuller han seg med spisinga så slutter jeg å synge og legger boka vekk. Det funker fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...