♥ lillemin ♥ Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 I en skuff, i en kommode...hvor det ligger skjerf og paraplyer - hva finner jeg der? Jo, et brev fra Ullevål, poststemplet den 03.09.08. Og hva ligger i dette brevet? Skjemaer til mikrobiologisk avdeling med avkryssinger for serologi undersøkelser av div hepatitt, HIV og rubellavirus, i tillegg til rekvisisjoner for kromosom- og DNA-analyser, samt et søtt lite hefte med tittelen "Ufrivillig barnløs?" Jeg som har såååå kontroll på alt som har med dette å gjøre! Og det værste av alt: svarene på de ulike kromosom- og DNA prøvene kan ta fra 8-12 uker, dvs at det kan ta 3 måneder TIL å vente på vår tur =0( Og jeg som ringte Ullevål for en liten stund siden og lurte på når de var klare for å ta oss i mot, og nedtellinga har begynt - bare 3 uker igjen til vi skulle få brevet om at de er klare! Akkurat nå føles det skikkelig urettferdig ut, har bare lyst til å legge meg ned å gråte. HVORFOR???????? Og det fordi enten jeg eller mannen uheldigvis har "ryddet" dette brevet der vi aller minst er....
Alid@ Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Nei å nei.... Hvordan har dette kunne skje da?? Huff det var jo ikke sælig koselig å høre. Men det er fort gjordt da. Hadde trudd at du skulle få start nu før jul da. Husker ikke helt, men tror ikke det tok 3mnd. før vi fikk svar på de prøvene. Jeg måtte vente 3mnda fordi jeg mått gå på en medisin så lenge før nedreuleringa. Dere får skyndte dere å ta de prøvene nu da! Mannen kan vel ta dem allerede på mandag, men du må kanskje ta dem spesielle dager i syklusen. Skjønner at du fortviler stakkar, ventinga er lang nokk den om man ikke skal vente lengere pga egne tabber. Ta prøvene så fort det lar seg gjøre, så får dere resultatet om ikke så lenge og er dere riktig heldige får dere starte rett i midten av desember eller rett over jul;) Håper dette dette ordner seg for deg sånn at dere ikke må vente lengere enn nødvendig;)
Gjest Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Hvis du har mulighet til å stikke til Ullevål og få tatt prøvene der, så sparer du vel litt tid slik at prøvesvarene ikke må sendes til Ullevål i etterkant. Lykke til
♥ lillemin ♥ Skrevet 6. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. november 2008 Sitter og skal ringe til Ullevål nå. Alle de andre prøvene vi har tatt har vi tatt direkte på Ullevål, med tanke på å slippe all den ventinga. Etter som jeg har forstått det, så er det ikke prøver på spesielle datoer i syklusen. Progesteron prøvene har jeg allerede tatt, de tok jeg på dag 3-5 og 17-19 ut i fra første blødningsdag. Det er "kun" disse hepatitt/HIV/rubellavirus + kromosom prøvene som skal tas. Kromosomprøvene tror jeg de valgte at vi skulle ta på grunn av sædkvaliteten til mannen min som ligger på 5 mill av 20 mill, om det er noe avvik der som kan tyde på at svømmerne ikke når fram eller om de er syke, på en måte... Heldigvis så har begge fri fra jobb i morgen og har mulighet til å dra dit for å ta prøvene. Må bare høre hva de sier først. Er bare så innmari innmari surt dette her altså, jeg har kontroll på alt som er av papirer ellers, så hvorfor skulle jeg klare å tukle det til med akkurat dette?!?! Åhh....
Eva76 Skrevet 6. november 2008 #5 Skrevet 6. november 2008 Hos oss sto det at det tok 7-8 uker å få svar på disse prøvene og at de kunne tas på alle hverdager bortsett fra fredag pga at de skulle sendes til Tromsø for analyse. Selvfølgelig somla sambo en måneds tid før han tok sine (og jeg en uke eller to selv også) Jeg angrer iallefall nå for at jeg ikke pusha på mer, for da jeg ringte klinikken i dag for å høe om de hadde glemt meg var det akkurat _de_ prøvene som de ventet på. Det er vistnok kromosomprøvene som tar lengst tid. Progesteron prøver tror jeg ikke jeg har tatt, bare tatt prøve ca dag 3 i syklusen samt en prøve da jeg kontaktet fastlege første gang, men husker ikke når i syklus det var. Håper dere får tatt prøvene så snart som mulig, er irriterende å gå og vente.
Nea og juniors mamma Skrevet 6. november 2008 #6 Skrevet 6. november 2008 Jeg tror du skal ta det med ro. Hepatitt/HIV/Rubella-prøvene tar ikke så lang tid å få analysert og gjør du det på Ullevål så går det helt sikkert veldig fint. Ang kromosonprøvene så er ikke de så interessante i første omgang, det er det vi fikk beskjed om fra Riksen. Har i grunnen ikke fått svar på dem i det hele tatt og nå er jeg i uke 24....med mannens dårlige svømmere PS jeg rotet ting til noe helt utrolig når jeg drev på å stakk og sprayet...feildoserte meg selv og jeg er sykepleier ha ha..............snakk om å være stresset. Er også en av dem som har stålkontroll på det meste, men her ble det litt for mye for psyken gitt. Uansett, det gikk veldig bra tiltross og jeg var sikker på at nå var alt bortkastet. Med andre ord....mye skal gå galt før det er helt galt. Lykke til
♥ lillemin ♥ Skrevet 6. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. november 2008 Trass min dårlige evne til å forstå svensk (...) så forsto jeg det dithen da jeg snakket med Ullevål nå at vi kunne gå direkte til laboratoriet å ta alle prøvene i morgen, både jeg og han! Så får bare håpe på at det ikke vil være noen sinker i prosessen... Jeg tror nok det er de kromosomprøvene som tar lengst tid ja, har null peilig på dette her, men det er vel ganske mye mer som skal analyseres enn i hep/HIV/Rubella-prøvene... Men det som forundret meg litt, var at da jeg rinte til Ullevål for en god stund siden og spurte om det var noe vi ikke hadde levert inn eller om det var flere prøver, så sa de nei! Og når jeg nå finner disse rekvisisjonene på noe sååå viktig, er det kanskje litt betenkelig at de klarte å svare nei på spørsmålet mitt... Er det rart en blir redd og forvirra?!? Takk for oppmuntrende ord jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå