Gå til innhold

Noen som har gode råd når småttisene blir syke... nå er jeg sliiiten og lillegutt også:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 13 mnd og ha nå hatt feber på og av siden lørdag. Han har masse slim og hoste og er selvsgat snørrete... Var til legen med han i går og så da at han var rød i ørene.. Han hadde en ørebetennelse for 4 mnd siden...

Fikk også da epedrin eller hva det heter, men føler ikke det hjelper. gir smertestillende osv men det virker som han har vondt...

huff jeg blir så fortvilt... natt sov han 1time og 45 min på dagen i dag... jeg legger han med pute under skuldrene slik at hode kommer høyere... bruker nesesuger og saltvannsoppløsning og denne slimløsende greien...

Men han spiser jo ikke og får hun i han pupp og kanskje noen ts med drikke... :(

Legen kunne ikke finne noe, og senkningen var fin... Huff... noen gode råd?

Skrevet

Har ikke så mange råd, men vil sende deg en medlidenhetsklem. Har selv 2 barn(under 2) med feber nå... Utrolig slitsomt.. Forresten - prøv å legg puten under madrassen, den forblir lettere der enn under skuldrene.

Saftis og slikt er jo greit å gi mens de er syke syns jeg, bedre enn ingenting.

Lykke til og god bedring til den lille:)

Skrevet

Vet hvordan du har det... Gode råd? Vet ikke om man kan kalle det det, men det som har funket for oss ( for å få noe søvn i det hele tatt) når snuppa har vært forkjøla/ørebetennelse er rett og slett å sitte i sofaen med henne på brystet. Bygger opp med puter rundt oss, så hun ikke kan falle ned og så så sover vi litt begge to.

God bedring!

Skrevet

heisann

du må gi efidrinen litt tid, det måtte en del ganger til før den hjalp hos oss.

en ekstra ting ang efidrinen, pass på å ikke gi den når du vil at barnet skal sove. Vår gutt flyr i taket av den og det varer kanskje to timer, vi forstod dette etter 3 dager med sprø gutt midt på natten.

ellers anbefaler jeg at du tar tykke bøker e.l. og legger under hodedelen av sengen, da slipper du bruke den puten.

mat er det ikke så nøye men i noen dager, drikke er viktig.

Skrevet

Det er viktig å holde "nesekanalene" åpne når ein har ørebet.trur heller at Rinox nesedråper er bedre enn saltvann til det. Får lett ørebet når nesa er tett.. Eg pleier å fylle ei varmeflase med varmt vatn, som kan legges inntil øret.pleier å lindre godt! Håper barnet ditt kommer seg fort!! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...