Gå til innhold

Dere skifter bleie på natta på de minste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skifter ved hver amming eller så blir barnet urolig og ikke minst gjennomvåt. Må skifte hver 3 time døgnet rundt. Han er 1 mnd. Og dere?

Skrevet

Jeg skiftet på natta ved hvar amming fram til han var 3,5 mnd. Bruker tøybleie så nå legger jeg inn ekstra innlegg. Nå har han samme bleie på seg fra jeg legger han til han står opp.

Skrevet

Eg fikk beskjed av helsesøster at vi ikke skulle bytte bleie på natten, bare viss det var besj.

Så når eg vr oppe å amma henne ble de ikke noe bleiebytting..

Skrevet

Bytter kun hvis det er besj, noe det nesten aldri er. Og ja, bleien er full av tiss når vi står opp om morgenen, men hun er ikke plaget med det:-) Vekker henne ikke "unødvendig" om natta for å skifte.

Skrevet

Bytter kun om det er bæsjebleier. Er det kun tiss så har han på bleia hele natten (dvs 1830-0800).

Gjorde dette både med engangsbleie da vi brukte det, og nå når vi bruker tøybleier.

Har aldri byttet på storesøster på natten hvis det bare har vært tiss heller.

Skrevet

Når tassen var så liten så skiftet jeg hvis det var bæsjebleie. Av og til skiftet jeg x 1 midt på natta, for å unngå at han ble våt gjennom. Han kunne gjerne sove til 10-10.30 da.

Da gjorde jeg det bare fort i senga, tok av den gamle, hev den på gulvet og tok på ny. Ikke noe vasking, ikke noe lys.

Så lenge han ikke er plaget med sårhet trenger du ikke skifte hvis det ikke er bæsj.

Men klart, hvis han blir urolig så ville jeg bare skiftet i senga uten særlig lys så han ikke våkner ordentlig.

Skrevet

ingen bleiebytte på natta uten avføring med mindre man merker at bleia er farlig tung....

ellers så bruker vi en størrelse større bleie på natta når det er i grenseland for å bytte størrelse.

Skrevet

Jeg har aldri bytte tissebleie om natten, bare om det var bæsj tok vi han ut av sengen og inn på badet for å bytte.

Skrevet

Nei, og det har jeg heller aldri gjort (med mindre det har vært bæsj da, men det har vel skjedd en gang i halvåret med mine to ;o)....)

Fikk tips av jordmor om at hvis nettene skal være så hele og uforstyrret som mulig, så ikke kosesnakk noe særlig, gi mat ved behov, men vær stille, ha det fortsatt mørkt, og ikke skift tissebleier - det kan fint vente til morgenen :o)Funker kjempebra her, begge jentene har fått veldige gode sovemønstre.

Syns kanskje du bør gå opp en str på bleiene du bruker jeg HI, evt prøve et helt annet merke. For det skal ikke være nødvendig å skifte hver 3. time døgnet rundt.

Skrevet

Mi si er 6 mnd og jeg har ALDRI byttet bleie på natta. Hun har aldri bæsjet på natta, og bleiene er så høyabsorberende at selv om den er tung av tiss, så er ikke huden våt.

Skrevet

signerer egentlig alle de andre over her:)

skifter kun hvis det er bæsj eller bleia er tung som ett tonn;)

vi har fått så mye bedre rutine og lillegutt sover nå nesten hele natten, våkner kun for mat rundt kl 04-05 tiden og sovner raskt etter mat.

minst mulig forstyrrelser, snakkker ikke med han og legger han rett ned i sengen igjenn.

Skrevet

Ja, da tisser min enormt. Gikk gjennom to bleier i natt. To våte pysjamaser og ullskinn. Siste bleia veide sikkert over 1 kilo og han er 4 uker.

Skrevet

Nei, skifter aldri om natta. Har aldri gjort det heller. Hun bæsjer kun om dagen, heldig sånn! Når jeg tar av henne bleia så blir hun LYS våken. Bruker tøybleier med masse innlegg og den holder en 10-12 timer uansett:D Ingen lekkasjer så langt.

Skrevet

Jeg gjør det. Men jeg har og prøvd å la være.

Men hun tisser masse, og bleia er tung som bly. I tillegg bæsjer hun rett før hun våkner, så om hun har full tissebleie da blir det litt ekkelt kan man si=)

Etter hun har fått mat legger jeg henne ned i senga og brer over dyna, smetter inn på badet og henter ny bleie. Skfter i lysets hastighet og går og legger meg. Hun våkner ordentlig når hun får mat, så jeg forstyrrer henne ikke noe mer ved å skifte på henne.

Skrevet

gutten min er 5 uker, og han har bæsj i bleia hver eneste gang jeg sjekker den. så jeg skifter på han ved hver amming på natta. han tisser også igjennom hvis jeg ikke skifter.

i tillegg har han vært veldig sår i rompa.

storebror bæsjet sjelden på natta, og jeg skiftet ikke bleie på natta på han.

Skrevet

jeg skifter kun visst han har avføring eller er tissevåt.

Han er 11 uker, så som regel skifter jeg ikke på natta.

Da han var enda mindre så ble det som regel ei bleie på natta å skifte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...