lilletupp & spira Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Kjenner jeg savner en god natts søvn. Hun spiser så som så med grøt, frukt og midddag, noen dager mye andre dager lite. Vi ammer som bare det ennå, blir 1 - 3 gang er på natta. Hun elsker å sovne til puppen, og jeg har nok skjemt henne bort litt med det. Noen som har gode tips til hvordan jeg skal få henne til å ta flaske/kopp ?? Og hvordan få henne til å sove hele natta. Det jeg ønsker med i jule gave er en hel natts søvn : )
MammaTilToSmå Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Gutten min er straks 8 måneder, og for en måneds tid siden bestemte vi oss for nattavvenning. Nok var nok ! Han kunne våkne annenhver time for å få pupp. Orket ikke mer jeg! Så da tok far første natten, ga han smokk og trøstet litt. Han protesterte noe voldsomt den første natten. Ble sinna som en tyr. Men allerede neste natt var det mye bedre. Han våknet noen få ganger og fikk smokk, og sovnet igjen. Etter det har det faktisk gått veldig fint. Tror man bare må skjære igjennom og bestemme for dem at nå skal de sove. Noen protesterer veldig i mange netter, men det vet man jo aldri før man begyner. Trodde vi måtte holde på i fjorten dager med skrik jeg, men det gikk mye bedre enn fryktet. Og han spiste forresten ikke noe særlig mat, bare pupp egentlig. Matlysten på dagtid har blitt mye bedre nå og han får velling to ganger om dagen, pluss litt brød ved middagstider. Grøt og middag vil han ikke ha! Ang, flaske/kopp så tror jeg du bare må prøve og prøve. Hvis du gir flaske så sørg for at melka er ordentlig god og varm, ikke pisslunka. ) Gutten min har først nå klart å få til tute-kopp. Måtte bruke litt tid på å øve seg på hvordan få ut noe fra den tuten. (Har sånn med anti-spill, så han må suge ganske kraftig) Lykke til da. Det er verdt å ta en bestemmelse om nattavvenning, for det er utrolig deilig å kunne SOVE igjen. :-)
Helann og lillebror Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Har ikke nattavvent selv enda - vesla er 8 mndr og ammer fortsatt 1 gang om natta. Men hun reduserte det selv fra 2 til 1 gang da vi flyttet henne på eget rom for et par uker siden. Så det anbefales - hvis dere har mulighet til det, da! Ellers har vi øvd og øvd og øvd på tåteflaske i mange mndr og tutekopp de siste 2 mnd - uten hell. Nå drikker hun litt vann av vanlig plastkopp (uten tut) til hvert måltid. Blir en del søl og ikke de helt store mengdene, men det har vært stor framgang bare ila 1 uke:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå