Gå til innhold

Sønnen min faller/snubler hele tiden!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 17 måneder faller hele tiden. Han begynte å gå når han var 16 måneder, og går stødig nå, løper også. Men han snubler i sine egne bein og faller hele tiden!

Dette resulterer i utallige kuler både hjemme og i barnehagen. Det går utover, pannen, kinnene, bakhodet og ikke minst munnen.

jeg er rett og slett redd for tennene og ikke minst alle de skumle kulene i hodet...

Hva kan jeg gjøre? er dette normalt?

Skrevet

Tvillingene mine snubler og faller hele tiden. Løper inn i dørkarmer, klatrer opp i vinduskarmer og faller ned igjen, klatrer opp på stoler, dytter hverandre osv. I bhg tror jeg de er lettere oppgitt over mine to små klatremus, og vi har allerede fått to skademeldinger på dem...

De er i en alder der de skal utforske verden og finne sine egne grenser.

Balanse er noe som må læres, og mens de snubler og faller så lærer de f.eks hvordan de skal ta seg for slik at de ikke skader seg så mye neste gang.

Hvis gutten din får en skikkelig trøkk i munnen, slik at det blør innvendig og du lurer på om noe er galt med tennene så tar du kontakt med tannlegen og ber om en sjekk :)

Med mindre han viser tegn på hjernerystelse så er det ikke farlig med alle kulene.

Tenk på at gutten din er en aktiv gutt som ikke er så redd for å falle og slå seg litt :)

Skrevet

Jeg ville sjekket synet hans.

Ikke sikkert det er noe galt, men greit å vite for sikkerhets skyld. Har en vennine som hadde en "klossmajor" som rett og slett ikke så noe særlig godt! De var så glad for at de fant ut av det, datteren var jo alltid gul og blå....

Men med det sagt, så er det ikke helt uvanlig nei ;-)

Men just in case liksom...

Skrevet

Tusen takk for svar!

Godt å høre at det ikke bare er min gutt som er full i kuler og blåveiser hele tiden.

Får man forresten sjekket synet på sånne småttiser?

Han har forresten også en mindre diagnose som gjør at vi er jevnlig på kontroller på sykehuset. Der sjekker de allt mellom himmel og jord. Men det skal ikke påvirke balansen, inteilligensen eller noe i den dur. Går på lunge grier. innviklet...

Skrevet

dårlig syn... jeg var sånn, så ikke tippene rett utenfor vinduet som mammaen min skulle vise meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...