Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #1 Del Skrevet 5. november 2008 Hei. Har store problemer i forhold til arbeidsgiver, og ønsker råd for tiltak eller tilbakemelding fra andre i samme situasjon. Er nå i uke 29+4. Vært sykemeldt i snart åtte uker, siden uke 22+3, da jeg sliter med rygg og bekkenplager. Fikk diagnose bekkenlåsning av kiropraktor. Henvist til fysioterapaut og fått beskjed om at det er bekkenløsning. Han sa også at dette nok ikke ville bli bedre og jeg kunne antakeligvis forberede meg på at jeg ikke ville komme tilbake i jobb før permisjonen. Jobber i butikk i et kjøpesenter. Har en halv time gå-vei hver vei til jobb og arbeidsdagen min består av kundebehandling og vareplassering. Dvs. jeg kan ikke være i jobb. Har tidligere alltid vært fleksibel og stilt opp på kort varsel ol. Jobber godt og utfører jobben svært tilfredsstillende. Min arbeidsgiver har fra dag én av sykemeldingen min (ble i starten sykemeldt 14 dager om gangen, ikke en måned, da vi håpet jeg skulle komme tilbake) naturligvis vært nysgjerrig på når jeg ville være tilbake. Sa jeg skulle holde henne oppdatert, men kunne ikke gi noe svar på når jeg evt. ville være tilbake. Da NAV skulle betale ut sykepenger, fikk jeg beskjed om at arbeidsgiver ikke hadde registrert meg som arbeidstaker. Dette ble da ordnet, og etter hvert ble også inntektsopplysninger sendt NAV. Min arbeidsplass er preget av kaos og mangel på rutiner og struktur. Daglig leder er ung og det arbeider ansatte der uten kontrakt. Jeg for min del, fikk min kontrakt dager etter sykemelding - fordi jeg "grein meg til det". Har selv vært i kontakt med NAV i forhold til studier (jeg studerer ved siden av jobben). Da skolen la tilrette for at jeg kunne følge studiet gjennom Internett om jeg klarte henge med, og derfor slapp å reise innover, fikk jeg tillatelse til at jeg kunne fortsette skolen til tross for at jeg var sykemeldt fra jobb. Jeg har nå et fryktelig dårlig forhold til min arbeidsgiver. Gjennom ubehagelige telefonsamtaler med spørsmål om "hvor lenge jeg har tenkt til å gå sykemeldt" og om "det fortsatt er ryggen min som er vond eller noe annet, siden jeg ikke er sykemeldt av kiropraktor lenger, men av lege", føler jeg at arbeidsgiver ikke tar meg seriøst. Føler hun tror jeg sluntrer unna jobb. Økonomiansvarlig, i familie med min sjef, er på samme måten. Jeg har blant annet fått sms med beskjed om at "jeg strengt tatt ikke bør gå på senteret om jeg sliter med bekkenplager". Føler meg mobbet av arbeidsgiver. Føler at jeg ikke blir tatt seriøst. Lyst til å reise tilbake på jobb med plagene mine når denne sykemeldingen min, for å "vise de", men det er jo bare å være barnslig. Jeg er ikke i stand til å gå til jobben uten å få plager. Da jeg er alene, er det visste ting jeg må handle. Stort sett har jeg snille venninner og en fantastisk mor som kjører meg på butikken og dit jeg skal. Til lege, fysioterapaut NAV ol. må jeg gå, da disse timene er når andre er på jobb. Når jeg da befinner meg like ved arbeidsplassen, stikker jeg innom og hilser på. Dette blir altså uglesett. En venninne ba meg på lunsj på senteret. Ble da "fersket" av sjefens samboer, og fikk spørsmålet "om formen var fin igjen". Er det andre som har opplevd det samme ? Hvordan taklet dere sjefen og sladderen i ledelsen? (Mine andre kollegaer er fantastiske. Sender meldinger og spør hvordan formen min er og hvordan det går med magen). Kan jeg få legen min eller fysioterapaut til å skrive et brev og fortelle at jeg ikke er i stand til å jobbe? Har noen erfaring med dette? Håper på svar. - Oppgitt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139048906-hjelp-jeg-f%C3%B8ler-meg-mistrodd-og-hengt-ut-p%C3%A5-arbeidsplassen-min/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mini LK Skrevet 6. november 2008 #2 Del Skrevet 6. november 2008 Er jo ingen hemmelighet at det kan være mye bitching blandt jenter og sjefen din oppfører seg skikkelig dårlig og kanskje og ulovlig? Hadde jeg vert deg hadde jeg sagt til henne at du ikke kom tilbake, prøvd å unngå henne og evt besøk og bedt henne lese hva som er påkrevd av arbeidsgiver med sykemeldte ansatte. Du har og godt grunnlag for å ta kontakt med arbeidstilsynet, manglende kontrakter og oppførsel hennes kan rapporteres el du kan spørre dem om dine rettigheter. Les litt selv på nav og ta opp dette problemet både med din lege og jordmor. Drit i henne, ta vare på deg selv, fullfør utdannelsen din og finn en annen jobb og tenk f... you. Kos deg med det du klarer, formen varierer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139048906-hjelp-jeg-f%C3%B8ler-meg-mistrodd-og-hengt-ut-p%C3%A5-arbeidsplassen-min/#findComment-139057783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Opsideisi <3 Superfødeklar! Skrevet 7. november 2008 #3 Del Skrevet 7. november 2008 Det der er diskriminering og trakassering på høyt nivå. Og det vil fortsette om du ikke setter ned foten. SMS med samvittighetstærende innhold fra arbeidsplassen er å regne som ren terror. SMS er i følge mitt syn, uprofesjonelt, på alle plan i et arbeidsforhold. Husk dette er ulovlig! Og du bør gjøre din arbeidsgiver oppmerksom på at du har lagt merke til denne oppførselen. Likestillingsloven har mange paragrafer om akkurat dette, det samme har arbeidsmiljøloven! Jeg kan godt forstå at du sliter med dette. Jeg synes du skal ta deg en tur på kontoret til din arbeidsgiver, og forklar situasjonen slik du oppfatter den. Her begynner psykososiale forhold på arbeidsplassen å gå utover helsa di. Da er det ikke lenger bare snakk om bekkenplager, her snakker vi depresjon og angst i forhold til jobben. Få med deg verneombud eller tillitsvalgt på møte med sjefen din, hvis du ikke ønsker å møte alene. Sørg for å fortelle støtteapparatet historien din før møtet. Er du ikke organisert vil arbeidstilsynet hjelpe deg. Jeg tror sjefen din er FEIG! Hvis hun/han driver å sender seg SMS, istedet for å ringe eller møte deg ansikt til ansikt, tyder dette på at hun har vanskeligheter for å håndtere dette profesjonelt. Du bør absolutt stille spørsmål til hennes kompetanse som leder. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139048906-hjelp-jeg-f%C3%B8ler-meg-mistrodd-og-hengt-ut-p%C3%A5-arbeidsplassen-min/#findComment-139060579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2008 #4 Del Skrevet 13. desember 2008 For en slitsom situasjon! må være vanskelig å gå slik, og være redd for å gjøre ærender for da kan folk se deg og mene at du er frisk nok til jobb. Jeg jobber i dagligvarebutikk og er 29+1 uker nå. Jeg har vert sykemeldt 50 % de to siste ukene pga mye og vonde kynnere, og nå har kvalmen også komt tilbake så jeg håper jeg får enda en 50% sykemelding eller full sykemelding, men gruer meg hver gang jeg skal levere sykemelding fordi jeg føler sjefen min mener jeg sluntrer unna. Når jeg levere den så er det liksom alltid "ja hvor lenge varer denne da" og så spør han alltid mange ganger under perioden om hvor lenge sykemeldingen varer :S han kan jo bare gå å lese på den. Det har også hendt at jeg har sendt en mld om at jeg ikke kommer fordi jeg er dårlig i formen, og får da vite av kollegaer dagen etter at sjefen har lest meldingen høyt. Trodde ikke dette var lov engang? å Det er mye baksnakking og fisking om kollegaer. Har kommet på jobb selvom jeg har vert skikkelig dårlig, og de første månedene sprang jeg frem og tilbake og spydde mens jeg var på jobb, og så ble jeg sykemeldt 2 uker grunnet kvalmen. Har hele tiden tenkt at jeg må jobbe så lenge og mye som mulig, men nå håper jeg på ny sykemelding. Det er uansett ingen som kommer til å takke deg senere for at du har holdt ut på jobb. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139048906-hjelp-jeg-f%C3%B8ler-meg-mistrodd-og-hengt-ut-p%C3%A5-arbeidsplassen-min/#findComment-139282683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2008 #5 Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg har hatt det helt samme som deg. Men jeg har vært sjukmeldt fra ca da jeg ble gravid, helt frem til nå. Midten av juli, ca. Og det er veldig mye sms, og baksnakking. "Hører du har vært på tur" og sånt,når man har vært for å hente medisiner på apoteket etc. Ikke veldig gøy. jeg satser på å få tatt noe studier i barselspermisjonen,og slutte om jeg finner noe annet når den er over. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139048906-hjelp-jeg-f%C3%B8ler-meg-mistrodd-og-hengt-ut-p%C3%A5-arbeidsplassen-min/#findComment-139284113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå