Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har endelig meldt meg inn etter å ha vært ofte innom og tittet på siden. Har vært prøver siden 2006, og begynnte påførste ivf i april, men det gikk ikke, et avbrutt frys, og holder nå på med forsøk nr 2 ivf. Så jeg håper på en koselig julepresang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, og velkommen inn! Ser at vi er like gamle =) Jeg har også vært "kikker" i flere år =) Har hatt lyst på barn en stund, og nå skal vi til Hausken om et par uker. Prøver oss med inseminasjon (AIH) i første omgang. Er veldig spent. Har merka litt til bivirkninger av div. medisiner, men kjenner jammen psykiske bivirkninger også ;) Litt slitsomt med så mange tanker i hodet, samtidig som en må prøve å skjule det for omverdenen. Vi har ikke lyst til at "alle" skal vite det, så har bare fortalt det til søstrene mine, en nær venninne og de jeg jobber tett med. Hvordan har prosessen vært for dere så langt? Er dere åpne om hva dere prøver på? Hvem er det dere får hjelp av da? Lykke til med forsøk nr.2, håper vi får julepresangene våre :D

Skrevet

Heisann og velkommen i klubben,

jeg er faktisk ett år eldre enn deg, men ser at vi har prøvd like lenge.

Kjedelig at vi ikke skal få det til, men satser på at det går bra til slutt.

Vi fikk satt inn ett kjempe flott egg i dag, så nå satser vi på verdens beste julegave!

Lykke til!

Skrevet

Er forsåvidt ny her inne jeg også. Fikk bare en impuls og meldte meg inn, og angrer ikke et sekund! Masse søte jenter med en haug av erfaringer man kan dra nytte av =) Er dessverre såpass ny i gamet med utredninger og div, så foreløpig håper jeg bare at jeg kan være en samtalepartner, og at folk senere kan dra nytte av mine erfaringer!

Jeg er også 83.mod, har prøvd på egenhånd i 3 år, og har stått på liste på Ullevål siden juni. Skal ha vårt første icsi forsøk nå rett rundt hjørnet ser det ut til. Det tikker forhåpentligvis inn et brev om 3 uker om at de er klare til å starte behandling på oss - og da er det på'n med medisiner. En skrekkblanda fryd egentlig, er så redd for å bli skuffa....

Hvor går dere til utredning/behandling jenter?

Tvi tvi til alle sammen :)

Skrevet

Hei meg83! Takk for velkommsten! Prosessen for oss har vært litt av en berg og dalbane, hvis det er en grei måte å forklare det på. Har ikke vært plaget med bivirkninger av medisiner,men psyken har fått seg en prøvelse,men jeg gir meg ikke så lett:D Vi får hjelp av haugesund fertilitetssenter. Vi har vært veldig åpne om dette så di fleste i familien vet det,noen på jobb og venner.

Skrevet

Hei Lille jente!

Takk for velkomsten:D

Lykke til!

Skrevet

Hei.Ser vi har prøvd like lenge og går til samme behandlings sted. Det er på sjukehuset i Haugesund du går?

Eg skal begynne hormonbeh no på fredag. Første gangen for meg. drit nervøs,.samtidig som eg gleder meg :)

Skrevet

Hei marvar!

Takk for velkomsten:D

Som jeg skrev litt lengre oppe så går vi til behandling på sykehuset i haugesund. Jeg var også litt skeptisk til medisiner og slikt, men det har gått over all forventning for meg. Håper at det går greit for deg. Lykke til:D

Skrevet

Hei mamma24!

Ja det er på sykehuset.Di er veldig kjekke di som jobber der, har bare positive erfaring.

Ønsker deg lykke til med behandlingen!

Skrevet

Ja,de er flinke. var å tok ein kikkhulls operasjon for ein mnd siden der da de kunne konstatere at eg hadde ein tett eggleder.

Blir spennende for deg også da. kjekt å høre om andre som blir beh. på samme plassen. kor bur du? :)

Tusen takk for det ;) Ønsker deg også masse lykke til. Spennende dette her :D

Skrevet

Hausken er i Haugesund det ja...der ser du, mye man ikke får med seg!

Spennende å høre om de ulike erfaringene, og som jeg skrev til noen andre; jeg hadde aldri trodd at det var så mange på vår alder som slet med dette problemet. Men tydligvis er det mer åpenhet rundt det og det virker som at det blir mer og mer "normalt".

Vi får bare krysse fingrene og håpe :)

Lykke til til deg også :D

Skrevet

Ja,det er jo kjekt å høre om andre som går på samme plass. Jeg bor på sandnes, hvor bor du?:)

Skrevet

Sandnes ja. Der bur svigermora mi,så der er eg ofte ;)

Eg bur i kvinnherad kommune i hordaland :)

Skrevet

Gøy å høre at det finnes likesinnede her inne, både med tanke på alder og behandlingby =) (Jeg bor i Bergen, men får altså hjelp i Haugesund.) Lettere å holde motet oppe når man er flere som støtter hverandre! Samtidig blir jeg takknemlig når jeg tenker på hvor langt jeg/vi tross alt har kommet i babyprosessen..med tanke på at jeg har "steget i gradene", fra bryllupsforumet, til snart klar og mannen ikke klar, osv. Veldig deilig at man i hvert fall er to om det og som virkelig ønsker dette! Nå har jeg jo noen å være frustrert sammen med hvis ting ikke klaffer, mens jeg før måtte være lei meg alene fordi jeg var den eneste som var klar for barn...hehe, lang og rar tankerekke, men dere skjønner kanskje hva jeg mener? :)

Skrevet

skjønner godt ka du meiner ;)

Er der sjøl. hehe

Er utrulig deilig å ha dette forumet. Er liksom ikkje det samme å snakke med mannen sin eller venninner som blir gravide bare typen rister litt på trusa :D

Eg har gått fra ung og gravid (begynte å prøve som tenåring,men blei ikkje noke av...),til slitere,bryllupsdebatten og no assistert befruktnings forumet. Så har steget litt eg også.

Føler endelig at det begynner å skje noke.

Skrevet

Hei Nemi93, velkommen inn hit:-) så mange fine jenter på ett sted skal du lete lenge etter, godt å ha i prøverørstiden :o) jeg og holder på med mitt 2 forsøk i november, så håper på en fin julegave til oss begge:-)

Skrevet

Hei.

Også ny her inne på en måtte, prøvd lenge, begynnte med behandling september og var så redd for mulige bivirkinger,ble lett overstimulert men ellers ingen andre plager,

AIH og ble gravid på første forsøk, men var uheldig og mistet:) snart nytt forsøk.

Skrevet

Hei Zone05...flott å høre at det går an å bli gravid med AIH, til og med på første forsøk...selv om det selvfølgelig ikke er gøy å høre at du mistet.. Er det da AIH dere skal prøve på nytt, eller IVF? Hvor hører dere til? Er så spent på AIH, jeg, siden jeg ikke aner hva jeg går til...var selve "inngrepet" helt OK å gjennomføre eller? Når prøver dere på nytt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...