babygullz <3 vilde Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Jeg spiser når jeg er sulten og d er ganske ofte i løpet av en dag. Ikke får jeg beveget meg for masse heller for man sitter jo helst og ammer eller tar bleieskift eller koser md babyen=) en liten trilletur blir d jo gjerne også men ikke hver dag...men altså, jeg spiser mer nå enn d jeg gjorde når jeg var gravid, er d flere som har d sånn? er konstant sulten =p
*En rosa og en blå* Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Føler jeg spiser hele dagen... ;-P Neida, men det går som regel ikke mer enn 3 timer mellom hvert måltid. I tillegg så blir det litt mer søtsaker nå, jeg merker jeg har et større energibehov. Går tur 1-3 ganger hver dag. Ellers blir det vel ikke så mye aktivitet. Men likevel går jeg ned i vekt, så det er tydelig at kroppen trenger det! Om jeg slurver med å spise eller å drikke vann, så merker jeg det på melkeproduksjenen tvert!
Trulte76 Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 når jeg var gravid spiste jeg for 1 og ikke 2 Er når man ammer man spiser for 2 Jeg har mye bedre matlyst nå enn før. Så det er vel helt normalt vil jeg tru?
LadyBlackJack Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Hmmm...jeg har mye dårligere matlyst,men spiser greit med mat fordi om. Jeg hadde gått ned 10 kg to uker etter fødselen,og der stoppet også vekten å få nedover. I dag er småen 6 uker,og har ikke gått ned et eneste gram siste 4 ukene.
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Uff... dette ser ikke bra ut for meg Spiste dobbelt så mye når jeg var gravid, det er sikkert. Selv om jeg full ammer (baby snart 5mnd) så er ikke appetiten større vil jeg si her i gården Mini å jeg pleier ikke stå opp før ca 9.00-9.30 Da er menyen slik: Frokost kl 11.00 1 fullkorn Polarbrød 1gl juice 1 kopp te Masssssse vann sikkert 2liter fram til neste måltid Lunch/brunch 13-14.00 1Polarbrød Massse vann (har alltid 4flasker 0,7l i kjøleskapet klart) 1kopp te/kaffe Så er det middag når gubben kommer hjem ca i 6-7 tiden, tiden flyr mye å gjøre med ett helt hus å en baby som vil ha masse oppmerksomhet )
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 PS!!!! Det er ingen direkte bevist slanking her, har enda 8kilo igjjen til start vekta før graviditet. Slanking er helt BANNLYST for min del så lenge jeg ammer. Bare så det er sagt
anette&tutta mari :) Skrevet 5. november 2008 #7 Skrevet 5. november 2008 Jeg spiser ca det samme, men PRØVER å spise litt mer. Merker det også kjempegodt på melkeproduksjonen om jeg spiser eller drikker lite en dag - og da spiser jo snuppa hele tiden fordi jeg har lite melk. Ang. vekta så er det ikke helt sant det derre at amming er slankemiddel - men det hjelper på vekta ETTER at man er ferdig med å amme! Først da kan man merke at kiloene forsvinner. Når man ammer så sparer jo kroppen på fettet lengst mulig.
Gjest Skrevet 6. november 2008 #8 Skrevet 6. november 2008 jeg spiser like mye av gangen, men er oftere sulten selv om jeg spiser meg mett. må av og til spise en skive på natta for våkner skrubbsulten. Tror det er amminga, kroppen bruker mye energi på melkeproduksjonen. Kiloene går bare nedover, nedover og nedover.. nesten så jeg prøver å spise mer så kroppen får litt å gå på
Gjest Skrevet 6. november 2008 #9 Skrevet 6. november 2008 og foresten, så går jeg minst en trilletur dagen, pluss at vi har en baby som vil hoppe å danse veldig mye så jeg får rørt meg.. så det kan nok også være en grunn til at jeg er mer sulten, og går ned i vekt.. er i minus 6kg fra før jeg ble gravid..
babygullz <3 vilde Skrevet 6. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. november 2008 ok.. vekten går nedover her uansett om jeg spiser mye og beveger mg lite, så amming er nok slankende for noen;);) for selv om jg spiser urolig mye virker d som om snuppa spiser mer=p hun spiser jo hver 30 min, og jeg er konsant sulten og spiser hele dagen, men vekten går fortsatt nedover...og jeg er bra fornøyd med det=) men burde jeg kanksje spist enda mer da?? føler ikke jeg gjør aent enn å amme og spise om en aen liksom... er nok veldig individuelt dt her med amming og vektnedgang, men normalt sett skal man gradvis gå ned i vekt om man spiser sunt og beveger seg nok når man ammer... er jo derfor kroppen har lagret opp fettreservene også når man går gravid, for at dissse skal brukes til å ha til melken...
Crhanne Skrevet 6. november 2008 #11 Skrevet 6. november 2008 Jeg går ned i vekt når jeg ammer, jeg spise mer enn jeg gjorde før graviditetene. alikavell forsvinner kiloene,er 177cm, om 57 kilo.. rademager, ser heilt forfærdelig ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå