Gå til innhold

39 år og gravid i "moden" alder... har to barn fra før, bor i Bergen.

anneli39

Anbefalte innlegg

Håper på denne måten å bli kjent med noen gravide i ca. samme alder.

Dette er vårt tredje barn. De to eldste blir henholdsvis 12 og 13 1/2 år når småen kommer i slutten av mai-begynnelsen av juni. Vi gleder oss veldig, men har også en del tanker om "hva har vi egentlig gjort nå?". Sikkert helt normalt. Gleden er i allefall stor. Gleder meg til å nyte et år hjemme med småen, ha ro, og bli kjent med andre som har baby.

For tiden er jeg hjemme da kvalme og spying slår meg ut. Håper det går fort over. Veldig dumt at den får overtaket på gleden over babyen.

Hilsen meg.

Fortsetter under...

anneli39

Hei og velkommen hit.

Vi er nok i samme situasjon:) Jeg har 2 jenter på 14 og 19 og venter nr 3 i midten av juni. Runder vel år i termintiden:))

Er trøtt og en smule kvalm i ny og ne, men det er vel alt som feiler for tiden:) Happy og gravid. Vi gleder oss stort, min kjære har ingen barn fra før. Storesøstrene gleder seg masse, har allerede fortalt det til de, var på UL i går og da fikk de nyheten også.

Så hyggelig med flere i samme situasjon. :) Skal på ultralyd på mandag og håper alt er bra. Det blir spennende. Her i huset og ellers i familien vet alle det nå, ettersom jeg må spy ganske ofte :) Jeg gleder meg stort til å bli mamma denne gangen. Det blir en ekstra bonus, og så har en jo vært gjennom det før, så en vet hva en skal prioritere og ikke. Ikke minst vet en hvor fort tida går.

Hei!

Jeg er 37 og gravid med mitt andre barn. Nå er jeg ikke helt i samme situasjon som dere, da sønnen min kun er 20 mnd, men har lite nettverk her i Bergen, og kunne gjerne tenke meg å bli kjent med andre litt modnere mammaer. Var på en barselgruppe med førstemann, og da var de andre 26 og 21.......ikke akkurat topp-match, selv om vi hadde det veldig hyggelig. Anyway, jeg har termin i mai, og går og venter med lengsel på at kvalmen skal gi seg (i uke 14), men det tar visstnok tid.

Kanskje har vi mer til felles enn graviditeten, uansett hadde det vært hyggelig å bli litt kjent!

Gjest amandine

Sniker meg innom her og kikker litt selv om jeg ikke er gravid lenger... Er 38 med ny sønn og huset fullt fra før( dvs vi har knøttet, storebror og 2storesøstre) og skal på første barselgruppe snart uten særlig håp om suksess... Har samme erfaring som HI fra før. Bor i Åsane og triller tur på dagtid...

Hei !

Jeg er 40 år, gravid med nr. 2, og venter barn i slutten av mars. Eldstemann har akkurat fylt 2 år , og i tillegg er jeg "bonusmamma" 2.hver uka, når storebror bor hos oss (8 år).

Har dårlige erfaring med barselgruppe fra forrige gang (som andre tydeligvis også har) nemlig liten interesse for å møtes pga for ulik alder og interesser.

Det hadde derfor vært kjekt å treffe noen andre modne mødre - så kan vi se om vi finner tonen !

Jeg bor i Fana, og jobber i sentrum. Kanskje vi skulle forsøke et treff i sentrum på ettermiddags/kveldstid for en kaffekopp og en prat ?

Annonse

Det er akkurat det jeg håper på; å bli kjent med flere i ca. samme alder med små barn siden vi heller ikke har mange venner med små barn. Jeg bor i Åsane, men er veldig mobil av meg. Har tenkt å nyte neste år, og det blir hyggelig om det er flere å nyte det året med. Kanskje har vi felles interesser og kan finne på andre ting også. Time will show.

Hyggelig å høre fra deg, iallefall.

Så kjekt da! Jeg har termin egentlig 10 juni, men jeg sier hele tiden slutten av mai. Tror ikke jeg kommer til å gå tiden helt ut pga. at jeg i utgangspunktet har noe for høyt blodtrykk. Men tiden vil vise det. Det blir kjekt å bli kjent med andre mødre på noenlunde samme alder. Vi må holde kontakten vi som er i samme situasjon. Jeg kvir meg til å være hjemme om jeg ikke har litt mulighet til å treffe andre småbarnsforeldre det året. Jeg liker å trene, gå tur, reise til byen, gå på utstillinger, kino, teater, kafe og mye annet.

Klemmer

Hei Dere:)

Også jeg har lyst til å bli kjent med dere. I en alder av 38 år, venter jeg mitt første barn i begynnelsen av mai. Jeg er relativt ny i byen og har ikke familie her. Jeg bor på Landås, men kommer gjerne til en annen bydel for å treffes om noen har lyst, gjerne før vi skal føde? Evt. tidlig på nyåret?

Ja, vi får på denne måten holde kontakten med hverandre, så får vi til et møte i by'n på nyåret en gang. Det blir koselig. Vi er jo alle ganske mobile, så det er ikke noe problem. Dette kan jo bli riktig koselig, det.

Gleder oss!

Heisann!

Jeg er også fra Bergen og kunne tenke meg å bli kjent med andre gravide i "moden alder". Detter blir mitt andre kull så mine venninner er ferdig med småbarn for lenge siden. Er veldig tidlig i graviditeten ennå så jeg har ikke termin før i juli-09.

Annonse

Hei! Jeg er også fra Åsane og er helt ny-gravid!!! Termin tidlig august, nesten som deg, Janice69. Jeg er 38 år og to barn i småskolealder. Og nå lurer jeg på om jeg vet hvem noen av dere her inne som er fra Åsane er.......

Hei,

Jeg er 40 år og venter nr 3. Har 2 gutter fra før som vil være 14 og nesten 12 når veslejenta kommer. Dvs vi har barn på omtrent samme alder men desverre bor jeg ikke i nærheten av Bergen så det blir vel mest nett-kontakt for min del:). Bor i Hakadal (litt utenfor Oslo) og har termin 3.mai.

Veldig spennende med både tenåringer og baby i huset. Men heldigvis gleder de seg til å bli storebrødre.

Får håpe kvalmen din gir seg snart - selv slapp jeg unna kvalmen. Lykke til videre :)

Hei Lille sangfugl.

Så herlig med en liten prinsesse da. Gratulerer så masse! Det må være så kjekt. Vi vet ennå ikke hva vi får, men vi har nå en av hver, så det spiller ikke noen rolle egentlig. Kvalmen er på retur, og jeg er tilbake i 50 % stilling, noe som er bra, men nok. Er veldig trett. Når er termin? Klemmer

Hei igjen,

Hadde termin 22.april men fikk ny termin 3.mai på ordinær UL i forrige uke. Er 20 uker til helga og halvveis, hurra :)!! Godt å høre kvalmen din er på retur. Selv jobber jeg 60% som jeg syns fungerer bra og som jeg tror funker greit for arbeidsgiver også. Kjenner at det er godt å ikke ha 5 fulle arbeidsdager men fri en dag i uka og litt kortere dager de andre dagene. Er supertrøtt i perioder men ellers noenlunde fin form. Når er din termin? Hadde du i begynnelsen av juni? Klem :)

Ja, har egentlig termin i begynnelsen av juni, men tror jeg får før pga blodtrykket mitt som var noe før høyt fra før. Men det er nå ikke sikkert. Prøver å spise bra mat for det, selv om det ikke alltid er like lett. Har ikke lyst på særlig mye godteri lenger, men det er nå andre ting som frister også...

Skal prøve enda litt til nå fremover, og skal være flink å gå meg en tur hver dag, for å se om det kan hjelpe også. Snakkes da.

Hei!

Jeg er 39 år og bor på Sotra. Venter nr. 3 tidlig i januar 2009. Har to barn fra før, 10 1/2 år og 2 1/2 år. Kommer egentlig fra Nord-Norge og har ikke noe nettverk i Bergen. Vil også gjerne bli kjent med andre "modne mødre" i Bergen :)

Hei!

Jeg er 34 år, og venter mitt første barn i april 2009. Jeg bor også i Åsane og er ganske fersk i bydelen. Flyttet hit i april i år. Her jeg bor er det stort sett barn i skolealder, så det hadde vært artig å bli kjent med flere gravide både her i Åsane og omegn. Jeg er også forholdsvis mobil. Har to hunder som krever en del oppmerksomhet da, men ellers er jeg ganske fri.

Heisan, lille sangfugl!

Så morsomt, jeg har også to store gutter fra før og venter en liten prinsesse nå ca på nyttårsaften. Har ei jeg er tante til i Bergen så jeg kommer nok til å reise dit på besøk, bare si ifra hvis det er treff der oppe da:) Selv bor jeg i Vestfold.

Mvh krepsen70

• 3 uker senere...

Heia!

Fint at du tar initiativ til kontakt! Jeg er en gammel dame på 42 som ikke føler seg en dag eldre enn 32 (når jeg ikke er gravid, da føler jeg meg som 62...) Jeg og min kjære venter gutt nr tre i begynnelsen av mars (de to første er nå 3 og 5 år). Jeg har ikke vært inne på disse sidene på lenge, men planlegger roligere dager etter hvert nå når terminen nærmer seg og da vet jeg at det er godt å "prate" litt med medsøstre. Jeg bor på Landås og satser på trilleturer som hovedtrim etter fødselen (for å kombinere henting i barnehage/sfo osv.). Så da er det jo hyggelig om vi blir flere som kan gå i følge. Kan for øvrig anbefale småbarnstreff både i Fridalen og Slettebakken kirker som gode utgangspunkt for å stifte nye, hyggelige bekjentskap!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...