Beibifot er blitt Storebror Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Føler meg kjempe forferdelig når jeg spiser eller drikker forran Dennis, han glor som om han aldri fikk noe mat eller drikke.... :/ Han blir 5mnd om ei uke, å jeg fullammer. Noe jeg hadde planer om å gjøre hvertfall til han er 6mnd.... Men kjenner meg fæl når han glor å gir seg ikke før det er borte. Ser han sitter å smaker med munnen, tygger lixom når jeg gjør det Han har smakt pære i babyfeeder noe som er kjempe suxse. Tenkte å introdusere potet/gulrot når han ble 6mnd... men føler at han er mer klar for smaksprøve nå, å ikke vente 5uker.... Noen andre med denne erfraring? Å hva gjorde dere i dette tilfelle?
Gjest Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Min gutt viste også interesser for vår mat, men vi begynte når han var 4 mnd da. Men det skader vel ikke å gi litt fruktmos, grønnsaker etc nå, du trenger jo ikke å erstatte puppemåltider med det ennå. Bare så han får smake litt annet, han kommer nok til å være like glad i puppen fordet:-)
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 5. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2008 Ja blir det smakings på potet i dag da
Puddingmama Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Jeg tror det er lurt å begynne å smake litt forskjellig. Jeg har en følelse av at alle de jeg kjenner som har strevd med kresne barn som ikke vil spise, har venta til 6 mnd med å gi smaksprøver. og det er jo bare snakk om smaking. Vi gav et eller annet mat hver dag fra litt før 5 måneder og så ble det måltider fra 6mnd.
♥0sis0 og gullet♥ Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 *Knis* Måtte le litt nå altså! Ser for meg det lille ansiktet som stirrer og stirrer, samtidig som den lille munnen beveger seg!! Akkurat sånn gjorde min også! (Og han gjør det forsåvidt enda. Han stirrer hver gang vi spiser, og gir seg ikke før han får smake.. ) Av den grunn begynte vi med smaksprøver rett før han var fire måneder. Begynte med litt fruktmos vi da. Men selv om vi begynte tidlig og han har fått smake mye forskjellig, er han suuuperkresen og fryktelig vanskelig å få i en hel porsjon av noe som helst! Er 8 mnd nå.. Så ingen automatikk der dessverre..
Aibell Skrevet 6. november 2008 #6 Skrevet 6. november 2008 Min begynte med smaksprøver da hun var fire måneder, men måltider fikk hun ikke før hun var 6 måneder. Hun kastet seg etter gaffelen min, stjal fra tallerkenen og tygge, siklet og smattet. Jeg tok det som et tegn på at hun var klar for mat, ja Noen mener at når barnet viser så tydelig tegn på å ville ha mat så er kroppene deres klare for det. At de rett og slett ikke ville gitt tegn på å ville smake før tarmene er modne nok. Det kan jo være noe i det?
Singeline Skrevet 6. november 2008 #7 Skrevet 6. november 2008 Pia vår begynte å få smake på 4.mnd-glass med pure og middag fra butikken. Jeg økte på fra ett til 2 og nå til 3 måltider om dagen inkl grøt (hun er nå 6 mnd) - ja, hun tok hele måltider med en gang. Jeg begynte fordi hun var veldig interessert. Nå får hun lunsj (smoothies som jeg lager selv) -middag (grønnsaker fra middagene våre som jeg lager selv) og grøt på kvelden. I tillegg får hun smake bittelitt på alt mulig annet vi har som er riktig konsistens. Hun liker ALT!!! Hehe. Koselig. Hun har MME, jeg bare delammet til hun var 4 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå