Gjest Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 De fleste her inne har sagt at Emilia og Sofia I K K E for likt, men så er det en som sier at det rimer, noe jeg og mannen selv var red for.. Rimer det? Mange synes også at navnene er finere med E ending. Hvis Sofia og Emilia absolutt blir for likt, kan vi velge Sofie og Emilia i stedet... men alikevell var vi jo så fornøyde med det.. Mormor sier at vi burde velge Olivia istedet for Emilia. Synes det er litt irreternde... er veldig glad i det også men nå var det jo liksom bestemt!:0
grace&hope Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Litt likt, ja. Og synes Sofia egentlig er litt for likt Stine. Liker veldig godt Josefine, Othilie og Ludvig. Kan dere ikke bare bruke de navnene?
alvilde Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 nei si det, hva tror du?? sofia,emilia hmmmm mine trillinger skal hete trine,stine å line var det litt likt??
Gjest Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Hmm... nei, det blir evt. Sofie og Olivia da istedet. Men da passer jo ikke de mellomnavnene da. Synes egentlig ikke det gjør noe om Stine og Sofia er litt likt, synes ikke det er så veldig likt heller;-) De er jo litt for seg selv i søskenflokken, som en annen her sa til meg.
Gjest Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Fælt så spydig du skulle være da. Ingen andre i familie eller her inne har sagt at det er for likt i det hele tatt. Emilia og Sofia er noe helt annet en Stine og Tine og da ærlig talt!
meg83 Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 Synes absolutt du skal gå for Sofia og Emilia!! De er absolutt ikke for like, men står fint i stil til hverandre! Synes navnene er mye flottere med a-endelser enn e..navnene blir mye sterkere og flottere med en a på slutten! Høres litt pinglete ut med Sofie eller Emilie..synes jeg, da.. Lykke til med valget!! Og husk at det bare er deres valg, og ikke alle andres! =)
Gjest Skrevet 5. november 2008 #7 Skrevet 5. november 2008 Det er akuratt det vi mener også! At navnene blir sterkere på A på slutten:) Tusen takk!=)
Mamma til Milla, Teo og Selma Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 Emilia og Sofia er ikke for likt, det eneste de har til felles er ia-ending. To kjempe fine navn, mye mer spesielle og fine enn Sofie og Emilie. Stine og Sofia er heller ikke for likt. Hvis dere plutselig ombestemmer dere igjen og går for Olivia, kan dere bytte mellomnavna. Sofia Otilie og Olivia Josefine. Liker egentlig Olivia bedre enn Emilia, men det er viktigst at dere to liker navna. Hvorfor bestemme seg så tidlig? Dere ombestemmer dere hele tiden uansett.
Gjest Skrevet 5. november 2008 #9 Skrevet 5. november 2008 Hehe, det har vært en del surr ja, men er egentlig ikke så veldig tildig ute.. har termin i Mai, og det er "bare" 5.månder til;-) Olivia er nydelig, men det blir faktisk for likt Sofia. Det er litt dumt at vi ikke kan velge Olivia til en evt. annen gang Sofia, Emilia, og Olivia blir bare krøll på tungen! Tusen takk for meninger!
Mamma til Milla, Teo og Selma Skrevet 5. november 2008 #10 Skrevet 5. november 2008 Syns ikke Olivia er mer likt Sofia enn Emilia er. Uansett, Emilia og Sofia funker jo fint med e-ending også hvis Olivia skulle blitt aktuelt.
Gjest Skrevet 5. november 2008 #11 Skrevet 5. november 2008 Nei, når jeg smaker på det synes jeg heller ikke det... Olivia er alerede aktulet, alle i familien maser om at Olivia er mye finere enn Emilia, men vi synes begge er nøyaktig like fine da. Så vi bare låser oss liksomm....:0 Kansje det er letere hvis vi får noen forslag til mellomnavn bak Emilia og Olivia? Har dere det på litt samme måte eller? Guttenavn er mye lettere, Ludvig er bestemt hoss oss:)
Mamma til Milla, Teo og Selma Skrevet 5. november 2008 #12 Skrevet 5. november 2008 Dere kan jo bare vente til jentene er født og ser hva de ser ut som. Vi venter liten i januar, men har først nå begynt å tenke på navn for alvor. Emilia Johanne Emilia Josefine Emilia Oline Sofia Otilie Sofia Madelen Sofia Viktora Sofia Matilde Olivia Margrete Olivia Eline Olivia Malene
Gjest Skrevet 5. november 2008 #13 Skrevet 5. november 2008 Likte Sofia Othilie, Emilia Oline, Sofia Othilie og Olivia Eline:) Men synes kansje det blir vekdig mye I er og e r med mellomnavn hoss jentene.? Kjenner på meg at gutten er en Ludvig, men jentene gir meg ingen singnaler;-)
Gjest Skrevet 5. november 2008 #14 Skrevet 5. november 2008 Er foressten en god idee og se hva som passer best!
prebs Skrevet 5. november 2008 #15 Skrevet 5. november 2008 Ja, vent og se hva som passer best, er et godt råd. Dere har jo så mange fine navn å velge mellom. Men på guttenavnet: Behold Ludvig! Det er så koselig og passer bra til Stine og Petra : ) Og ikke bry deg om frekke svar.
Gjest Skrevet 5. november 2008 #16 Skrevet 5. november 2008 Hehe, takk for det Prebs. Tror rett og slett vi må vente med jentene ja, men Sofia er bestemt!
sonne Skrevet 5. november 2008 #18 Skrevet 5. november 2008 Jeg synes ikke det blir for likt..er jo bare endingene på navna som er like. Så hvis dere liker Sofia og Emilia ville jeg gått for det. Ellers er Olivia et fint alternativ til Emilia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå