Gå til innhold

Nytt og sunnere liv.... men jeg trenger litt hjelp!


M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å prøve å leve litt sunnere....

 

Ikke så mye loff, fine bagetter osv.

 

Har lyst til å prøve å bake grovbrød, MEN jeg finner liksom ikke frem i mel-junglen. Kan noen hjelpe meg?

 

Jeg vet jo at hvetemel er fint, men hva er så neste? Sammalt hvete? Sammalt hvet grov? Og hva med alle de andre meltypene vi har....

 

Kan ikke noen fortelle meg hva som er et sunneste melet?

 

Og en ting til.... vi spiser mye ost og kjeks.... hva er den sunneste kjeksen da?

 

På Kormo pakka står det 33% fullkorn, men det alene betyr vel ikke at den er sunn????

 

Hjelp!

 

:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ønsker å bake brød, så vil jeg anbefale å bruke Møllerens Kornbrød fordi det har mye fiber i seg og er grovt nok etter anbefalinger på området. Og ikke minst det er kjempeenkelt for "nybegynnere" :)

 

Sammalt mel er grovt mel, grovt og fint er begge grove meltyper. Selvfølgelig er grovt grovere enn fint sammalt.... Ikke alltid så lett å få gode grovbrød med å bake av for grovt, derfor anbefaler jeg de ferdigpakkene.

 

Jeg ville vært mer bekymret for ostene dere bruker på ost og kjeks, enn kjeksen!!!!! Er det noe som er fett, fett, fett og med "feil" og usunt fett, så er det ost(melkeprodukter)!!!!!! Om dere skal leve sunt, så ville jeg definitivt funnet noe annet å kose meg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...