Gå til innhold

Tenkte jeg bare skulle nevne noe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket med en i familien i dag, hun er dansk og bor i Danmark..og hun fortalte meg at de nå har begynt å jobbe for at det skal bli en slutt for at single og lesbiske får hjelp i Danmark. Vet ikke særlig mer enn det, så bare til info, hun fortalte at hun kjente mange i Danmark som hadde gjordt fortgang i prosjektet sitt før det evt ikke blir mulig å gjøre det mer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... det er jo veldig tragisk om det stemmer.

Det er jo som å skru tiden tilbake, og jeg tror det er vansklig å gjennomføre i et så liberalt land.

Eller mente hun at det gjalt utenlandske single og lesbiske?

- i så fall er det rart da vi betaler godt for oss, og at det er privat.

Syntes det høres merkelig ut, og at kanskje hun politisk/etisk selv er mot det - og hun og noen kristenfundalister jobber mot det. Men som sagt det tror jeg er vansklig å gjennomføre i et så liberalt land.

Jeg snakket med en venninne som har bodd og studert i DK og hun sa at "alle" hennes venner hadde et veldig liberalt syn på å bruke donor. Og håpet det ble like vanlig i Norge.

Ja ja du for holde oss oppdatert, og be venninnen din sende oss noe linker ang. det.

Skrevet

Hei, er min kusine, og hun er temmelig liberal:-)

Hun bare nevnte det, men kan høre litt mer med henne, det er vel noe som må taes opp som lovforslag og stemmes over igjen...møter henne i helgen, da skal jeg spørre nærmere:-)

Skrevet

I all overskuelig fremtid vil det være noen som jobber for å endre loven slik den er i dag. Det er jo ikke slik at innføringen av lovene som i dag tillater oss hjelp til å få barn har vært ukontroversielle! Men nå er det vel ikke lenger siden enn ett år eller to (?) at danskene ytterligere liberaliserte loven. Nå kan jo også leger gi assistert befruktning til kvinner som av ulike årsaker er uten mann, tidligere var det jo kun jordmødre som kunne utføre dette.

Det gjenstår å se om dette er et krav fra en marginal gruppe, eller om det er et krav som har støtte i en tilstrekkelig stor andel av den danske befolkningen til å medføre en faktisk lovendring. Kan ikke si at jeg blir umiddelbart urolig....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...