Gå til innhold

Noen som har fått en slik beskjed på tidlig UL?

Emblaa

Anbefalte innlegg

Tok en tidlig UL på privat klinikk i uke seks fordi jeg følte på meg at ikke alt var normalt. Det var en erfaren og godt voksen (ca seksti år gammel) overlege og spesialist i gynekologi som tok ultralyden.

Han kikka lenge og vel, og sa at alt så bra ut, men at han ikke var helt sikker på om det bare var en, var usikker fordi han mente det var det var litt tidlig. Han sa at det "mest sannsynlig" var en, men han var ikke sikker.

Blei vettskremt, vi har jo tvillinger i familien, jeg har tvillingbrødre og oldemor hadde også toegga tvillinger. I tillegg fyller jeg snart 38.

Var hos fastlegen min denne uka, og ho sa at man helt klart kan si om det er en eller to i uke seks, så da blir jeg litt usikker.

Er det noen andre som har fått en sånn beskjed? Og hva ble det - en eller to?

Har for øvrig en gutt på ett år fra før, og føler ikke at vi klarer tre barn på ett og et halvt år...

Fortsetter under...

Hei!

Jeg var på ul i uke 6-7, og da var det to. Og det er fortsatt to, de er 6 måneder :) Stoesøster var 3 år da de ble født ( og heter forresten Embla ) og det har gått veldig greit. Men det er lettere å forberede ei på 3, nesten 4 at det snart kommer to små babyer i huset!!! Det er utfordrende å få tvillinger, men fryktelig kost også!!

Og, man klare ALT :)

Lykke til, om det er en eller to !!!

Jeg var på ul i uke 7/8 da så vi klart at det var to. Men hun begynte å snakke om at det kanskje var tre. *gosh* trippelt sjokk likssom!

Men etter mye leting og studering konkluderte hun med at det bare var to.

Om du er usikker ville jeg best en ny ul om noen uker da det er lettere å se når de blir litt større!

Jeg var på UL i uke 7 og fikk beskjed om at jeg ventet 1 baby. Spurte om det kunne være tvillinger men fikk beskjed om at det kun var 1. På UL i uke 14 fikk jeg vite av samme gynekolog spesialisten at det var tvillinger.Tror det kan være vanskelig å se så tidlig.

Jeg var på tidlig UL - tror det var i uke 7. Da så vi klart at det var tvilllinger. To hjerter som slo. Det kan nok være vanskelig å se om det er to tidlig i svangerskapet. Det kan jo tenkes at bare er det ene hjertet som har startet og slå hvis det ene egget ble befruktet først. Eller så kan det tenkes at det var to befruktede egg, men at ett egg har gått til grunne - det er også vanlig. Uansett så vil man på senere UL se om det er ett eller to hjerter som slår.

Heisann,

Vi var vel i nogenlunde samme situasjon, men ikke så tidlig ultralyd.

Vi var på vanlig UL i uke 18 og fikk vite at vi ventet to, og jeg skal si at tankene raste gjennom hodet da. .... og ikke alle var like positive!

Fra før hadde vi en gutt på 6 år og ei jente som akkkurat var fylt 1 år.

Nå sitter vi her, snart 2 år senere, og priser oss lykkelige for at det ble som det ble!

2 friske jenter ble født, og nå er de skikkelig erteris med sin søster på halvannet år eldre.

Det kan nok være hektisk det første året, men tro meg - det blir bare lettere og lettere - og enda mer morro etterhvert som de vokser.

Anbefaler deg forresten å lese innlegget lengre ned som heter "Når starten ikke ble som forventet". Kjente meg veldig igjen i dette, og det beskrev veldig godt situasjonen slik jeg ser den litt på avstand!

Ønsker deg all verdens lykke til videre, om det nå blir en eller to.

Det å få tvillinger er faktisk en enorm gave, i ordets rette forstand:o)

Annonse

Hei!

Jeg var på innvendig UL i tili uke 4. Ble innlagt pga uvanlig kvalm og sinnsykt dålig. Jeg visste at jeg var gravid, og var derfor redd for at det hadde skjedd noe med barnet. Så da foretok de en såkalt innvendig UL.

Og der viste det seg at det var to små hjerter som banket:)

sjokket var stort, og fortsatt er (er 11+2 uker på vei), fordi jeg er mye syk, og har en datter på 2 fra før. Jeg har vært veldig i tvil om jeg vil beholde, om jeg klarer å ta meg av 3 små barn, men nå har jeg begynt å kjenne litt tegn til liv, så da klarer jeg ikke å ta bort noe som allerede har utviklet seg og blitt en liten miniatyrbaby;) selv om jeg er MYE dårlig, er kvalm, ligger for det meste på sofaen hele dagen osv, så vet jeg at det kommer til å bli mye bedre etterhvert:) og at all den bekymring og frustrasjon jeg har nå, kommer til å være som blåst bort den dagen jeg holder mine to små nurk i armene for aller første gang;))

Jeg skjønner dine tanker og bekymringer veldig godt, men håper du etterhvert vil glede deg over å få to nye små( hvis det er tilfelle), og vit at DU KAN KLARE DET!!!!;)))))

Masse lykke til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...