schubidu Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Da min lille datter var to uker gammel oppdaget vi at hun hadde lagt på seg alt for lite. Den tredje uka ammet jeg hyppigere og ga henne 50 ml morsmelk som jeg så vidt hadde klart å tyne ut i løpet av dagen, på flaske på kvelden. Den uka gikk hun opp 100g og vi fikk beskjed om å gi mme på flaske ved siden av amminga. Hun begynte da å legge godt på seg. Nå er hun seks uker å trenger fortsatt mme. Hun får mellom 50ml og 200ml hver dag. Jeg har prøvd å øke melkemengden uten å lykkes. På dag tid mmer jeg annenhver time, noen ganger oftere,på begge bryster, hun tømmer de. Hun spiser minst en gang om natten, noen netter pumper jeg et bryst i tilegg. Jeg prøver å pumpe etterhvert måltider for å gi ekstra stimuli, men får det ikke altid til da jeg har hendene fulle med babyen. Jeg prøver å ta en ettermiddagshvil hver dag. Jeg drikker et par kopper varm drikke hver dag. Jeg har prøvd å holde senga et døgn med babyen og amming. Mamma har servert ammekake... Vesla gulper også veldig mye. Jeg har mer melk i det ene brystet. I det med mest har jeg på det meste pumpet ut 60 ml, normalt er det rundt 40ml, i det andre rundt 30ml. Er det noe mer jeg kan gjøre? Vil det hjelpe å f. eks pumpe hver time i et døgn eller to? Takk for alle tips
Madamina Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Kos deg og drikk alkoholfritt øl i mengder. Sov. Drikk masse vann (2-3 liter per døgn). Få i deg mat. Ville ikke pumpe annet enn rett etter amming dersom du ammer annenhver time. Selv ammer jeg 2-3 ganger om natta og har masse melk. Så kanskje du bøør amme oftere enn 1 gang om natta? Barna kan die i søvne. Melka kan komme flommende når som helst. Hos meg løsna det først etter 3 mnd med forrige mann. Men da hadde jeg bekymra meg bra mye. Min tass la ikke på seg nesten på 2 mnd, men legen sa at han virket kvikk og fornøyd. Vi veide bleiene hans og de viste at han tisset og bæsjet enormt. Ikke alle babyer blir Michelin-babyer. For all del, ikke stress deg opp. Kom deg ut alene på en gåtur 1 time om kvelden mellom ammingene.
schubidu Skrevet 5. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2008 Takk for tips. Alkoholfritt øl? Munkholm eller type vørterøl? Når du sier 2-3 ganger om natten, når er det? Jeg ammen en gang mellom 23 og 24. Noen netter våkner hun rundt 01 så rundt 05, andre netter våkner hun ikke før 04 og så i seks syv tiden. Har du på vekkerklokke om nettene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå