Gå til innhold

Nå er jeg drittlei av sure klær!! hvordan vaske/renske vaskemaskinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fillen altså!! det skjer ikke hver gang,bare noen ganger. Somrregel når jeg vasker vanlige klær 40grader. Dvs halvparten av klærne våre lukter halvsurt, som om de har ligget mange dager i maskina. Jeg fatter ikke hva det kan være. har rensket filteret, far har sjekket om den tapper vann skikkelig, noe den gjør.. det han sier er at den kan være noe programfeil som gjør at det skyller med for lite vann eller noe sånn.. men garantien er gått ut og vi har IKKE råd til en reparatør nå..

Har hørt tips her inne før, var det klorin/salmiakk på 95 grader? eller går ikke det? finnes det noe annet man kan prøve?

er så leeeeei så lei.. må vaske klær flere ganger a og til.v

Fortsetter under...

Skrevet

Vask det som kan vasket på 60 grader på 60 grader.

Vask avogtil en 95graders-vask (med noen håndklær feks. Håndklær som fort lukter vondt blir "kurert med en vask på høy temperatur)

Det tøyet som har fått sur lukt kan du la ligge i salmiakkvann, så forsvinner lukta.

Prøv å la 40graders-vasken ligge kortest mulig i vaskemaskinen når den er ferdigvaska.

Skrevet

Har hatt tilfeller med sur lukt, og da ofte hvis jeg vasker klær på samme program lenge... skjer d, så kaster jeg inn håndduker som kan vaskes på 90 grader, og så er jeg flink og åpne og tømme maskinen med en gang det er ferdig.. La døren stå åpen hele tiden..

Forsvinner gjerne ganske raskt når jeg gjør dette...

Skrevet

har prøvd å vaske 95 graders vask innimellom.. lar alltid døra stå åpen og tørke.. pleier somregel å bytte ofte på 40 og 60 grader så vet ikke.. æsj, er lei av hele driten.. er så lei av å gå rundt å lukte surt.

men kan jeg vaske en tom maskin med salmiakk opp kammeret? vil det ødelegge klærne i neste vask da?

Skrevet

Vask to tomme maskiner da? Aner ikke om det hjelper eller om det ødelegger tøyet. Men om du vasker to ganger, og evt den 3. maskina vasker du med "tøy det ikke er så farlig med"...

Lykke til, håper det ordner seg:)

Skrevet

tror jeg skal prøve det etterpå.. mon tro om det er best med salmiakk eller klorin??

Annonse

Skrevet

var opp i går dette spørsmålet.da var det ei som solgte vaskemaskiner som svarte.hun sa at du vasker tom maskin på 90-95grader.ikke tilsett kloring eller salmiakk for det ødelag maskinen inni å garantien kunne bli ett problem etterpå¨.hun snakket om noe sitron husker ikke helt hva det var,men tipset også om tom maskin med såpe i.

Skrevet

ok, men de har jeg prøvd så da nytter ikke det..sukk..

Skrevet

jeg bruker klorin når jeg får sur maskin og det funker, og har ikke ødelagt den enda iallefall. :D bruker også klorin i hvitvasken min av håndkler og laken, og ja jeg vet det ikke er så miljøvennlig.. men jeg haaaater tøy som ikke er hvitt! æsj.

Skrevet

Men er det garantien eller reklamasjonstiden som er gått ut, garantien er gjerne 1 eller 2 år, men varen er ment til å var 5 år og du vil således kunne reklamere på den!

Skrevet

Jeg pleier og vaske trommelen med varmt vann med litt vanlig ajax, (samtidig som jeg vasker resten av badet) så vasker jeg en tom maskin på 60 eller 95grader.. Hjelper det syns jeg.. Også lar jeg aldri klær ligge lenge i, og har alltid døren på gløtt..

Skrevet

Hadde akkurat samme problem for en tid siden, og prøvde "alt" untatt å bytte skyllemiddel!!! Brukte Neutral og skiftet til en med lukt og da forsvant endelig "surlukta"!!!

Skrevet

Stinkerbell... Hvor mye klor bruker du da?? Og i hvilket kammer?? Sikkert dumt spm men..

Annonse

Skrevet

jeg har i alle kammer! hehe. også kjører jeg meg forvask, og hvor mye.. neeej..jeg aner ikke ..bare heller i. Når jeg bruker det i hvitvaksen så heller jeg det først i når vannet har begynt å renne i vaskepulverkammeret.. drar bare skuffen litt opp igjen og heller i.. for at ikke klorinen skal komme rett på tøyet uten å være sammen med vann.

Skrevet

Du må legge alle de sure klærne i bløt i eddik (halve flaska av den svake). Maskinen bør vaskes tom på 95 grader av og til, gjerne med eddik i kammeret.

Dette hjalp masse hos oss!

Skrevet

Våre klær blir sure hvis de tørker for seint. Noe å tenke på ??

Skrevet

Jeg så på det her rengjøringsprogrammet at en skulle sette på en tom maskin på det lengste og varmeste programmet 2 ganger, FØRSTE GANGEN skal en ta noen spiseskjeer med EDDIK der en pleier å ha pulveret og andre gangen skal en ikke bruke noe, bare ha tom maskin på det varmeste lengste programmet. Gjort dette en gang og det funket!!

eddikk kan ihvertfall ikke skade maskinen.

Skrevet

For mye klær samtidig i maskina kan også føre til lukt fra klærne (blir ikke skyllet skikkelig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...