Gå til innhold

Kronisk blindtarmbetennelse????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an?

Var hos gynekologen idag pga mye magevondt og blødninger men alt så fint ut inne i livmora, så hun snakket om kronisk blindtarmbetennelse?? Er det mulig??

Hun snakket også om at en kirurg kunne se inni magen etter sammenvoksninger eller væskesamlinger.. noen som har vært borte i dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun mener vel blindtarmbetennelse som ikke er akutt. Min bror hadde mye vondt i magen i et år eller noe på ungdomsskolen. Dro hjem fra skolen pga magesmerter veldig ofte. Rett før jul ble han lagt inn og operert for blindtarmbetennelse. MAn kan altså gå og ha det lenge. Mens andre ganger blir man akutt syk.

Skrevet

Takk for svar :) Hun sa kronisk blindtarmbetennelse. Trodde det var noe som kom akutt jeg.. Er ikke det en enkel og grei operasjon?

Skrevet

Er vel narkose. Er nok en grei operasjon, men noen ganger har det gått så langt at blindtarmen nesten har sprukket, og da er det litt værre. Hvis den gjør det blir det mer alvorlig. Ville kanskje tatt en tur til legen?

Skrevet

Ja skal til legen igjen, var hos gynekolog i dag og fikk denne beskjeden og hadde ikke hørt om det før. Var bare nysgjerrig :)

Skrevet

Kronisk blindtarmsbetennelse har jeg aldri hørt om, enten så er den akutt og må opereres bort, ellers så avventer de og ser om den kapsles inn av antibiotika eller går tilbake selv (spes på ungdommer).

Spørs om du skal ha åpen kirurgi eller kikkehullskirurgi. Ved åpen kirurgi (som jeg har hatt) får du et sår på 8-10 cm med 12-14 sting, ved kikkehullskirurgi får du bare 3 "småsår" som sutureres eller stripses.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...