Gå til innhold

Bleieskift i andres sofa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syntes dere om å skifte bleie i andres stue/sofa når dere er på besøk eller har besøk?

Selv går jeg alltid inn på badet med både tiss og bæsjebleier. Men det er utrolig mange som ikke gjør det. De mener at det ikke blir noe søl, men uhell kan jo skje. HVa mener dere? Vi har hvitt teppe på gulvet og designsofa så her får ingen lov, men må ofte si ifra når folk kommer og begynner å bruke gulvet eller sofaen som stellebord. Syntes heller ikke det er så hyggelig med bæsjebleieskift mens vi spiser, men ser at andre har andre meninger om dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har gjort et med ei venninne pluss hos min bror har jeg gjort det. . brukt badet, men også skiftet oppi sofaen engang. Bruker handuk + stelleunderlag og legger den nye bleia under den gamle før jeg drar den av for å hindre søl visst han skulle tisse :)

Men jeg gjør ikke det til vane når jeg er på besøk. Bruker som regel badet.

med mine foreldr skifter jeg kun i sofaen. Min mor sin idee. Gjør det på samme måten der også. Handuk pluss stelleunderlag oppå der igjenn. Er så lite og trangt badet deres..så er ikke så godt å stelle gullet der.

Skrevet

men jeg personlig har ikke villet hatt hvitt teppe og disign sofae jeg er redd for når jeg selv har små barn :)

Hvordan greier du å holde det rent med små unger i hus?

Snørete unger, unger som gulper, klissete hender osv osv :)

Fine møbler jeg er redd for skal jeg heller ha når småbarntiden er over ;)

Skrevet

Eneste stedet jeg skifter tissebleie i sofaen er hos mamma og pappa, vet at det er greit der. Men tar og legger klar ny bleie under først, så er jo kanskje 2 sekunder uten bleie da.

Hos nære venninner som også har barn har jeg skiftet tissebleie på gulvet, men da også tar det 2 sekunder. Hos folk jeg ikke kjenner såå godt går jeg på badet. Er vel egentlig bare ei venninne jeg har skiftet hos i stua når jeg tenker etter.

Bæsjebleie -> ALLTID på badet!

Skrevet

Vi har kjøpt hus med hvitt teppe. Skal legge gulv når ungene blir eldre, men når det var hvitt teppe i huset så er det veldig greit med bilkjøring, lære å gå osv. Sofaen er en gave. Men skjønner at det kan virke rart. Ungene våre griser ikke på noen måte. Ingen har noen gang gulpet. Eldtemann er veldig opptatt av å vaske seg på hendene og rundt munnen. Vi spiser på kjøkkenet.

Er greit å skifte i stua hvis det er greit for de man er hos. Men er det ikke lettere på bad til de som har stellebord der? Dere må jo kaste bleia og vaske hendene uansett? Så tenker jeg også at for meg med små barn selv så er det sikkert greit osv, men de som ikke har barn har jo ofte andre meninger om dette.

Skrevet

de jeg nevnte har ikke stellebord, da er alternativer gulvet.

Men er bare hos familie og nær venninne da. Elers skifter jeg også på badet.

Var ingen kritikk ang hvitt teppe og designer sofa, men jeg selv hadde ikke greid å holdt det fint med 3 unger :)

Så bare lurte på hvordan man greier å holde det fint med unger..

2 av mine unger har vært gulpe unger. Nr 1 som ikke gulpet, men nr 2 var ekstrem, og lillemann gulper ofte han også, noen dager værre enn andre. Hadde ikke tørt å sitte i en dyr, fin sofa da nei :)

Her har vi skinnsofa :) Noe annet har ikke gått med mine gulpe unger hehe

Skrevet

Skifter aldri i sofa eller stua hos noen. Går alltid på badet uansett om det er tiss eller bæsj.

Skrevet

jeg har noen ganger skiftet i sofaen til folk, men det er svært sjeldent. går som regel på badet, eller legger teppe og underlag på gulvet. det kommer jo litt an på hvor jeg er selvfølgelig.

hvit teppe og sofa hadde heller ikke gått her, her gulpes det fra lillefrøken, og storesøster som klasser med primfingre over alt. er jo umulig og få bukt på henne om hu løper i vei med maten hvis jeg sitter og ammer for eksempel. her har vi skinnsofa, men skal ha den peneste tøysofa, så fort at barna har blitt litt større:P

Skrevet

Nei, man skal ta høyde for at det kan komme en ladning. Så på badet eller et sted som tåler søl uansett hvor mye underlag.

Svigerinna mi skifta ved siden av laptopen min en gang. Snålt gjort...

Dersom vennene ikke er midt i bleieskiftsperiode selv, skal man også ta hensyn til at babybæsj ikke er særlig spennende å se på. Man trenger ikke gni rumpestumpene opp i synet på andre.

Husk, vi har også vært uten barn en gang. Da likte jeg verken babybæsj eller buser,- eller konstant babypreik heller.

Ha etikette og ta hensyn. Bedre med dobbelt for mye hensyn enn litt for lite.

Skrevet

Syns dette høres kjemperart ut.

Er jeg på besøk og skal skifte bleie, spør jeg om de har et sted det egner seg.

Og har jeg besøk og de ikke spør, ja så forteller jeg de hvor de kan gjøre det hen.

Synes det virker veldig korttenkt å bare gjøre det hvor som helst, og helt unødvendig der folk spiser!

Man kan da ha litt høftlighet ammetåke eller ikke...

Skrevet

Skifter alltid på badet om det er bæsj.

Men skal innrømme at jeg tok et kjapt skifte på gulvet da vi var på barseltreff en gang... Tissebleie...

Hadde heller ikke reagert om noen skiftet på gulvet mitt, men når jeg leser hva dere andre skriver så går jeg nok på badet neste gang... Kremt...

Skrevet

Syns nå gulvet er ganske greit =)

Hadde ikke arrestert noen for å skifte på mitt gulv.

Men ikke sofaer,bord e.t.c.

Skrevet

Nei ikke sofa, de går grensen for meg også:-)

Skrevet

skal prøve å ikke høres dømmende ut..men...

Hvor gamle er barna dine HI?

hvit sofa og teppe?? regel nr en når man har barn er å ikke ha noe som man ikke har råd til å erstatte eller la bli ødelagt mens småbarnsperioden er igang.....

Skrevet

jeg vil helst skifte på badet og det er kjekkest å være på desøk hos andre med barn og stellebord.

Men svigers vil vist at vi skal skifte i stuen. Der har vi egen stellematte med hånkle over.

Sjelden jeg skifter bleie på stuen her hjemme, jeg går heller opp på badet der jeg har stellebordet.

Skrevet

Nei, det unne aldri falle meg inn å skifte bleie i andres sofa. Som du sier; uhell kan skje, personlig har jeg blitt nedtisset utallige ganger på stellebordet. Så pinlig om han hadde tisset i sofaen til noen!

Skrevet

Les over. Hvitt teppe som var der da vi flyttet inn og sofa som vi har fått i gave. Koster å bytte ut uansett om det er før eller etter barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...