Espoir Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Min fireåring er utrolig varm av seg. Hun nekter å sove med pysj, og det får hun lov til, for ellers blir hun helt våt av svette, selv om det ikke er spesielt varmt på rommet. Hun har ikke strømpebukse under klærne når vi kjører henne til barnehagen, har kun med en i sekken, og oventil kan hun da ha kun t-skjoprte underst, bomullsgenser med lange ermer utenpå, en tynn ytterjakke og evt. lue. Når de skal ut og leke i barnehagen bruker hun selvfølgelig dress. De ansatte i barnehagen synes nok hun ofte er litt tynnkledd, og bemerker det så fort de får anledning, men kler jeg på henne mer, blir hun bare svett. Hun er nesten aldri forkjølet, så bekledningen kan vel ikke være SÅ feil. Det eneste stedet hun fryser lett er på hendene, så votter brukes flittig. Er det andre med barn som er sånn? Ingen av de andre barna barna mine har vært SÅ varmblodige.
Joikaboll@ Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Jeg har 3 barn uten termostat ja. Nesten litt slitsomt, 2 av gutta har adhd og det sises at adhd barn ikke har termostat :-)
Shabby Cheap Chic Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Ja har ei veldig varm jente på 19 mnd... Ull er redningen her.. Da blir hun ikke for varm og ikke kald om hun skulle bli klam o.l.... Har du prøvd å bruke ull på henne? Ull trøye og longs?
trine->mai07 og juni09 Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Ja,han er veldig varm av seg. Det er faktisk et problem i barnehagen! Jeg sier at de ikke skal kle på han så innmari under vinterdressen! Holder med ullbody og ullstrømpebukse! Men hører de? Neida! På fredag henta jeg han og da hadde han på seg ullundertøy, bukse, genser, ULLGENSER og vinterdress med bevernylonfor! Noe som resulterte i at gutten var gjennomvåt, og hadde varmeutslett over hele seg! Sa det til de igjen i dag, men om de hører er usikkert!
mastermind Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Snuppa her er bare 6 mnd da, men hun har vært varm hele tiden. Inne bruker hun body og bukse, eller strømpebukse. Har jeg på henne mer blir hun varm, klam og sur. Når vi skal ut gruer jeg meg til å ha på henne lue for når jeg tar den av er håret kliss vått av svette! Og hun har mye hår! Like langt som på en 2åring... Bruker ofte bare hetta på dressen eller jakka, men føler jeg må unnskylde meg for folk jeg møter for hvofor hun ikke har lue på...
snuppedupp Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 Jeg har en datter på 6 år som er veldig varm av seg. Hun har også atopisk eksem så å kle på henne for mye klær fører til at hun får eksem. Vi kler henne i tynne jumprer og så har hun en strikke jakke i bomull utenpå som hun kan ta av seg når hun er inne. Det er viktig at hun ikke blir for varm. Når hun gikk i barnehagen hadde de vannskeligheter med å skjønne dette. Måtte hele tiden påpeke at hun ikke skulle ha på seg for mye klær. De fikk heller kjenne på henne hvis de lurte på om hun frøs. I dag styrer hun det mer selv, men jeg må innrømme at jeg synes hun går veldig lite kledd enkelte dager :-)
Espoir Skrevet 5. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. november 2008 Har prøvd ull ja, men hun klør lett av det pga tendenser til atopisk hud (ikke mye - søsteren har mye, mye mer, men hun er veldig følsom for kløe). Superundetøy og silke går bra.
Mamma til to tette Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 Har en liten varmeovn ja. Ligger ALDRI under dyne, brer jeg den over ham så våkner han 5 min senere illsint. Har en god pysj men kun nøstebarn sin ullpysj som duger ellers koker han. Har alltid følt at han er underkledd, spesielt når han var baby og andre hadde på seg dress og så oppi voksipose i vognen. Da gikk han i ullbukse, topp og var god og varm i voksiposen sin. Alle er forskjellige så må dresse dem opp etter deres egne indre termostat.
Mamma til to tette Skrevet 5. november 2008 #9 Skrevet 5. november 2008 Mastermind, kan anbefale sånne tynne ullluer, skal egentlig brukes under andre luer når det er kaldt men pjokken min har gått en hel vinter i sånn ,-)
snuppedupp Skrevet 5. november 2008 #10 Skrevet 5. november 2008 Min jente kan heller ikke bruke ull. Hun klør noe veldig av det og får eksem med en gang. Hos oss går det i bomull, og det fungerer veldig fint.
Gjest Skrevet 5. november 2008 #11 Skrevet 5. november 2008 Ikke nå lenger heldigvis, men frem til hun var rundt et år så var hun sånn :-S Var et mareritt å kle på ungen for uansett hva hun fikk på så rant det svette av henne. Hun er født i april og måtte jo ha lue på de første mnd, men da måtte vi ha med skift fordi luen ble så våt av svette!! Var helt håpløst så jeg er glad hun har vokst det litt av seg, selvom hun nok fortsatt er litt varmere enn de fleste unger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå