Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en liten tass som våkner ofte på natta og tidlig på morgenen. Tenkte derfor å følge råd om å ikke sove etter 15-16 tiden. Lillemann her sover ofte så kort. ca 45 min. Av og til glimter han til og sover lenger, da er han jo mer fornøyd også!

Sover ca ni,ca tolv og er stuptrøtt i fire-fem tiden...

Da blir det ofte en lur nr 3.

Det vi tenkte er å kutte ned til 2 lurer isteden. Problemet er at det er vanskelig å "holde han sovende". Prøver å rugge på vogna, gå tur når han sover osv. Men sovner han igjen våkner han kanskje etter 10 min.

Har også prøvd å holde han våken lengre mellom duppene, men da blir han veldig trøtt og grinete.

Noen som har litt erfaring å dele med seg?

Hilsen en som gjerne vil sove litt mer =)

Skrevet

Når han våkner i vogna på dagen og skriker - tar du han da opp? Kanskje roe han ned mens han ligger i vogna, se han rett inn i øynene og holde blikket mens du vugger han i søvn igjen? Minsten her pleide å våkne skrikende 5 min etter at vogna stanset. Nå kan han våkne, men sovner igjen av seg selv.

Slitsomt med lite søvn, men det bedrer seg helt sikkert etter hvert. Lykke til :-)

Skrevet

Nei tar han ikke opp. Som jeg skrev(men kanskje litt klønete) prøver jeg å rugge han i søvn igjen.

1,5 t tur i dag resulterte i 30 min søvn...

Ja,ja---håper det løsner etterhvert.

Takk for du svarte ;)

Skrevet

Vi hadde det likedan, gutten vår sov korte dupper på maks 45 min tre ganger for dag.

Men så bestemte vi oss for å tyne han litt mer før legging... Han ble litt sutrete ja, men sovnet med det samme vi la ham i vogna! Før måtte vi trille. Så nå sover han 1-2 timer to ganger for dag, og det merkes!!!

(før la han seg etter 2-2 1/2 time, nå holder vi han våken i 3 1/2, og det går så bra atte:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...