Dr Mcstuffins Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Gutten min er litt over 6 uker. Han har hittil kun fått mm fra pupp. Burde jeg prøve å venne han til å kunne ta flaske? Sånn i tilfelle jeg og puppen ikke er til stede Hvordan gjør man d da? Pumper seg, tømmer melken på flaske, fryser flaska med en gang? Eller kan den stå i kjøleskap? Eller må innholdet oppbevares i annen beholder en tåteflaska? Setter stor pris på råd og tips fra dere med mer erfaring
Erisa* Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Hvis du skal bruke melka i løpet av i dag eller i morgen er det unødvendig å sette den i fryseren, bare putt den rett i kjøleskapet. Tåteflaska kan du nok oppbevare den i, men da må det være et tett lokk på.
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Jenta mi er snart 6 uker, og jeg har allerede prøvd flaske. Det gikk kjempefint, hun tok den uten problemer selv om jeg satt rett ved siden av i sofaen (pappaen gav...). Jeg valgte å prøve mme i samme slengen, for å se om hun likte det. Som sagt: ikke noe problem. Nå har jeg også gitt mm fra flaske. Da pumper jeg i løpet av dagen, og sparer opp på flaske som står i kjøleskapet. Jeg lar ikke melken stå mer enn et døgn. Da gir enten pappaen flaske på kvelden, eller vi legger i fryseren og sparer til senere.
Ma-76 Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Her pumpes det også på morningen for å ha til kvelden. Junior er snart 8 uker og vi måtte begynne med dette for ca to uker siden, ettersom jeg har litt lite melk på kvelden eller han drikker veldig mye. Prøver også å fryse ned litt. Jeg har plastbeger fra avent (apoteket) som jeg fryser ned i etter å ha merket med dato og ant ml. Den skal visst fint kunne stå 3 mnd i fryseren.
2hærligegutter Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Hvis du passer på å gi flaske jevnlig burde det ikke være noe problem. Min gutt tok også flaske i den alderen, frem til 8 uker ca, og da både mm og mme. Men så gikk det en mnd til neste gang og da var han nesten 3 mnd, da ville han ikke ha. Det er først nå de siste ukene han har tatt det igjen, sikkert fordi det ikke er så mye i puppen lenger. Nå er han 7,5 mnd. Så gi flaske jevnlig spå går det nok fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå