Gå til innhold

Prøver å bli mor, MEN røyker hasj!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne og mannen hennes prøver å få barn. Det er greit nok, men de røyker hasj dagelig!! Sier de slutter når hun blir gravid, men kan ikke dette ha noe innvirkning på fosteret?? Evt. ødelegge sæd eller egg??

Skrevet

De burde ha slutta med hasjen lenge før de begynte med prøvinga! Det er faktisk mulig at de ikke klarer å slutte!!! Flere av mine tidligere venner har ikke klart å slutte etter flere forsøk.

Om det har innvirkning på fosteret vet jeg ikke!

Skrevet

Har sagt at det er dumt, vil ikke kjefte akkurat, er ikke mitt problem egentlig..

Men bør ikke ønsket om å få barn være sterkere enn gleden av å røyke hasj??

HI

Skrevet

Om noen har noen linker til "bevis" på skadelighet setter jeg STOR pris på å få de!!

Kanskje det ville hjulpet om jeg kunne vist henne det..

HI

Gjest Sauen ruger for harde livet
Skrevet

Langvarig bruk av cannabis kan gjøre svangerskapet vanskeligere, redusere fødselsvekten til barnet og gi kortvarige abstinenssymptomer hos den nyfødte. Det er foreløpig usikkert om det fører til misdannelser. Når en vet hvor lang tid det har tatt å påvise at alkohol og nikotin kan gi fosterskader, er det mer enn nok grunn til å advare mot bruk av cannabis under svangerskapet.

Jeg ville absolutt sluttet å røyke cannabis før jeg ble gravid (det gjorde jeg forsåvidt også). Hvis du søker på cannabis og graviditet på google får du nok opp endel fakta.

Skrevet

Finner dessverre igjen linker for det.. For slike resultater finnes ikke. 99 % av alt som står om det på nettet er positivt. Kan ikke vise til noen dårlige bieffekter av cannabis. Røyk i seg selv er ikke bra, men cannabisen i seg selv er ikke skadelig for fostret.

Skrevet

Du vet det finnes noe som heter Google?

Den bruker du også finner du akkurat det du leter etter.

Start mykt med feks ordene hasj + foster

Skrevet

Der tar du feil, anonym. det kan føre til lavere fostervekt og prematur fødsel. Om det kan føre til misdannelser eller ikke er man ikke sikker på, men man kan ikke si at det IKKE er skadelig - fordi det ikke er forsket nok på det.

Skrevet

Røyking er skadelig ja! Men INGENTING som tyder på att cannabis er farlig. Kanskje hasj, men ikke cannabis, som er virkestoffet.. Nytter ikke lese norsk forskning, sneversynte nordmenn vet ikke hva de snakker om..

Skrevet

Og det du sier nå anonym er klart og tydelig tilbakevist av Rusdirektoratet...

Du er dum du...

Skrevet

Kanskje det! ;) men du er i så tilfelle enda dummere.. ;)

Skrevet

Virkestoffet heter THC.

Cannabis er det botaniske navnet (slektsnavnet) på planten.

Hasj er et produkt av sammenpresset cannabis, mens pot er blomsten i ubehandlet form. Så der tok du feil igjen gitt.

Jeg vil også tro at det er de forskjellige giftstoffene i planten som er grunnen til eventuelle skader hos fosteret, og ikke bare det at du røyker noe - det du sier er jo i praksis at det er like farlig å røyke tørka te som å røyke cannabisprodukter.

BTW, ja - jeg har røykt min dose, og ja - jeg vet hva jeg snakker om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...