Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lure på om noen vet kordan d e me permisjon og sånn når man har uføretrygd?

E tidsbegrensa arbeidsufør, og skal være d enda i 3 år, termin i mars.

Vil eg miste trygden min når eg har født, eller får eg d samme kvær månede? Har jo ingen jobb å ta perm i fra...

Så e d noen som mene eg kan søke engangsstønad, men får eg d når eg har tryd?

Pappaen til babyen jobbe borte me turnusordning, kordan blir d me han og permisjon da?

Håpe noen kan svare på nåkka av d eg lure på. Må jo ha time me nav seinere, men e litt greit å vite på forhånd kordan d e da nav her aldri e behjelpeli me nåkka som helst...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139046273-vi-som-e-arbuf%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er faktisk i akkuratt samme situasjon som deg, har akkuratt fått invilga 3 år med tidsbegrenset uførestønad. og har termin i mars.. NAV er bare noe av det rareste jeg har vært borti, jeg blir så sliten av det,

Man får overhode ingen svar på akkuratt de spørsmåkene du stiller, hvilke rettigheter vi i tidsbegrenset uførestønad får ved fødsel. verken om man ringer og venter i kø i minst en halv time, eller om man skriver mail eller gransaker hjemmsiden dems for svar. ingen vet noen ting.

Man må være opplagt og frisk for å få det man har krav på som syk. men igår var jeg og mannen min på time med dem, en veldig hyggelig kar ( første gang jeg har oppplevd det hos NAV) Han sa at jeg får fortsatt uførtrygden min når babyen kommer, jeg kan søke om engangsstønad, mannen min får ingen fedrekvote siden du ikke har noe mammaperm eller hva det heter. Men han kan jo ta to uke fødselsperm rett etter fødselen, men da er det opp til arbeidsplassen hans om de betaler for det. Og om du skulle være så syk at du ikke klarer å ta vare på babyen sjøl så kan du få legen din til å sende sykemelding hvor han forklarer hvordan du ikke kan klare å ta deg av barnet alene, da kan pappaen få retten til permisjonen som du egentlig skulle hatt hadde du vært frisk og i jobb. men det var visst veldig veldig vanskelig å få til. da skulle du være ganske syk forsto jeg på han.

tilog med han som hadde med dette å gjøre måtte ringe en del rundt mens vi satt der for å forsikre seg om hva rettigheter vi hadde, så det har vært veldig vanskelig å få noe svar, men nå føler jeg jeg har kontrollen.

ring å få time hos nav du og.

lykke til med alt

Tusen takk for all hjelpa:)

Må nok inn å snakke me dem sjøl også, men synes d e greit å vite litt på forhånd ka man skal spørre om. Pga sykdom har eg hatt mye me nav å gjøre gjennom 11 år no, og dem fortelle jo akkurat bare d dem føle dem må. Kan jo lure av og til om dem har en viss sum peng til rådighet gjennom året og "overskudde" får dem i bonus...:)

Med førstemann måtte eg sykemeldes og pappaen ta omsorgspermisjon etter fødselen, men d håpe eg vi slepp no.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...