Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Mannen min har vært utro, og jeg klarer ikke slutte å tenke på det. Og har fått problemer med å få pumpet ut noe særlig, mens før fylte jeg opp flaskene uten problem.. Regner med at det kanskje har sammenheng, men spør for sikkerhetsskyld. Finnes det evt noe jeg kan prøve som får gang på det igjen?
Madamina Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Kjøp Syntocinon spray (reseptbelagt) og se tv eller koble ut hjernen på annet vis mens du pumper/ammer
wireless wife Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Stress hemmer utdrivningen? JA! Det har stor betydning. Syntocsinon kan du be om hos lege, men det fikser ikke alle problemer. Sett deg ned i en god stol i et rolig rom. Senk skuldrene og slapp heeeeeeelt av. Hvordan er det med tungen? Underlivet? Tærne? Er alt slappet helt av? Sett gjerne på noe rolig musikk. Ikke kikk på flaskene for å se om det kommer noe. Drit i det. Bare lukk øynene og slapp helt av. Se gjerne for deg en rolig bekk som sildrer. SÅ skal du se melken renner. :-)
uuups:) Skrevet 6. november 2008 #4 Skrevet 6. november 2008 Jeg måtte begynne med Zyntocinon nesespray da gutten min var ca 6 måneder pga stress. Og ammet til han var 17 mnd:) Så den virket ihvertfall bra på mine problemer:)
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #5 Skrevet 7. november 2008 Takk for svar alle sammen! Men er det bare nesespray som hjelper sånn rent medisinsk? For det takler jeg ikke, klarer ikke spraye ting opp i nesa jeg Nå ser det ut til å gå mot brudd med bf uansett, og jeg føler lettelse bare ved tanken, så kanskje naturen ordner opp selv..? HI
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #6 Skrevet 7. november 2008 Vet ikke om noe annet som hjelper, men den nesesprayen er ikke ekkel å ta. Ikke sånn som nesespray for tett nese.
Expat Skrevet 7. november 2008 #7 Skrevet 7. november 2008 Hei! Jeg er ammehjelper. Det er riktig at stress hemmer utdrivingen. Det høres ut som du har det vanskelig! Et par andre tips enn å løpe til legen: Tenk på ting som roer stresset evt lar stresshormonene gå vekk. Massasje, hudkontakt med barnet, yoga, trening (gjerne noe du synes er gøy). Og den helt store: gråt. Du kan gråte bort stresshormonene, det er helt sant! I stresstårene er det faktisk masse stresshormoner. Ut med de! Det er ok å ha en megasippete grinefilm og. Hvis noen spør, si at ammehjelperen har sagt at du skal grine når du er stressa ellers er det dumt for melka. Sånn det høres ut at du har det kan det være godt å gråte ut sjokket...klem til deg! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå