Gå til innhold

tips til meg som skal ut å fly?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

mottas med takk!:)

hun er 7 1/2 mnd..

Skrevet

Ta med barnesetet på flyet! Ofte er det et ledig sete og etter litt bytting så får du ha gullet med deg ved siden av deg i flysetet (unntatt ved start og landing) Det er kjempegreit! Dette er selvsagt et tips for litt lengre flyturer - for det er noe bæl å dra med seg setet rundt på flyplassen osv.

Bruk sjal eller bæresele! Vi brukte sjal på flyplassen og det var inmari greit. Slapp å tenke på å bære barnet+ at hun kunne få hvile/sove der om hun ville.

Skrevet

erfaringen viste at vi ikke egentlig trengte å ha med noen leke. Det var så inmari mye spennende å se på inne i flyet. Et teppe/tøybleie hadde jeg imidlertid prioritert. Greit å ha noe å legge over barnet/deg og barnet om intrykkene blir for mange.

Skrevet

vi flydde første gang når snuppa var 4 mnd, det gikk veldig bra - mye bedre enn jeg hadde frykta på forhånd:)

hun hadde smokken hele tida nesten og det hjalp veldig på ørene vil jeg tro. så er det noen som sier at man skal amme på "vei ned", men det gjorde ikke jeg.. hun fikk en stikkpille før vi gikk ombord som skulle lindre evt smerter hun fikk. vet ikke om det hadde noen hensikt men gjorde det iallfall sånn i tilfelle.

god tur!

Skrevet

Bæresele på flyplassen er gull verdt i alle fall! Og litt leker er ikke dumt å ha i veska just in case. Vi har flydd mange ganger allerede, og det har gått bra til nå:) Litt mer styr når hun har blitt så stor som over 6 mnd, fordi da er hun så innmari nysgjerrig og vil spise på alle bladene i stolryggen foran, men det har gått fint likevel. Jeg har til og med fått det fint til å fly alene med henne:)

Jeg har også ammet opp og ned flere av gangene, ikke brukt noe smertestillende, og det har gått helt fint. Men vi har bare flydd en kort tur fra Ålesund til Bergen og omvendt, så da går man ikke så høyt opp uansett.

God tur!

Skrevet

kanskje jeg får ta med baby bjørnen..eller er den for liten nå? har en mei tai, men syns den er litt stress å knyte på seg...

skal dra alene med henne så må jo ha noe å bære henne i..

tipper hun er intr i bladene ja! elsker papir..hehe

Skrevet

Jeg bruker fremdeles babybjørnen til althea på 9 mnd;) Det er helt nødvendig når du er alene - tenk bare når du skal finne billetten i veska, dra med deg koffert etc. Utrolig greit å ha hendene frie! Min babybjørn går i alle fall an å utvide så den passer selv om hun har blitt så stor. Men du trenger jo ikke ha henne i den hele tiden - da blir du lett sliten:)

Skrevet

noen flere? hvordan gjør man når man sender vogn og bilstol forresten?..

Skrevet

Ta med babybjørn! Er et must på flyplassen.

Vogna sender du som spesialbagasje i egne poser som du kjøper på flyplassen, tror de koster kr 150 og de bruker du opp igjen senere. Bilstolen sendes også som spesialbagasje i egen pose, den får du på flyplassen.

Ha ryggsekk som håndbagasje, slik har du begge hender fri med ryggsekk på ryggen og gullet i babybjørn på magen.

I ryggsekken har du med smokk (brukes når flyet letter og lander). Ta med et pledd, godt å dra over dere hvis han sovner på fanget, evt bruke til skjerming. Ta med en liten leke han liker, selv om erfaringsmessig får du ikke bruk for den da det er så mye annet å se på.

Sjekk inn på internett dagen før, slik får du velge sete på flyet selv. Jeg syns det er absolutt best å sitte på vindusplass, lettest å skjerme for alle inntrykkene.

Tassen her sovner alltid på fanget på flyet, er så stimulert av alle inntrykkene på flyplassen og inne i flyet at han slokner når vi er i lufta.

Ha god tid!! Husk at det tar litt tid å "demontere" og pakke vogna.

Stress er heller ikke bra for den lille, da blir fort han stressa også og det blir kjedelig.

Spør om hjelp hvis du trenger det eller lurer på noe! Min erfaring er at alle er veldig behjelpelige uansett om du ber om det eller ikke!

God tur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...