Gå til innhold

Permisjon og ferie

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 8. januar hvilket betyr at permisjonen (80 % lønn i 54 uker) dekker hele 2009 uten at jeg tar ut ferie. Noen som vet om jeg har lov til å overføre alle 5 ferieukene fra 2009 til 2010? Har jeg også krav på 5 uker ferie i 2010 (på grunnlag av arbeidsåret jeg er i permisjon)? Jeg vil i såfall kunne få 10 uker ferie i 2010.

Jeg vet at jeg kan ta ut 5 uker ferie i 2009 og forskyve permisjonen med tilsvarende mange uker. Det jeg ønsker er å få brukt opp permisjonen først og heller spare ferien hvis jeg ikke taper på det.

Arbeidsgiver utbetaler lønn til meg på vanlig måte mens jeg har permisjon og får da refundert fra NAV.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139045891-permisjon-og-ferie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanligvis får man ikke overføre mer enn ti dager fra et ferieår til det neste. Vet ikke om dette er regulert i ferieloven eller om det er opp til hver enkelt arb.giver. Der jeg jobber er det i hvertfall kun maks 10 dager.

Jeg får også lønn fra arb.giver under permisjonen.

Jeg har regnet litt på dette med permisjon, og når jeg tar 5 uker ferie i 2009, og 100% permisjon i 44 uker, så lønner det seg for meg å heller ta en måned ulønnet permisjon fremfor å strekke ut permisjonen til 54 uker. Noe å tenke på?

Hei,

Har du husket å trekke fra tre uker før termin, pluss evt de min.seks ukene til far? I så fall varer permisjonen din til ca midten av november.

Jeg har tenkt en del på de samme spm. Jeg har termin i slutten av januar, og pga at vi kun kan søke om å overføre ti feriedager (det står 12 i ferieloven, men denne loven opererer med seks-dagers arbeidsuke),

betyr det at jeg må ta noe ferie mens far er i permisjon. De skulle hatt godt av lengre tid alene, men i stedet tar vi en god ferie sammen når kulda setter inn for alvor :-)

Jeg har tatt utgangspunkt i den totale permisjonen. Pappaen skal ha 10 uker fordelt over flere uker da jeg begynner å jobbe 60 % i september mens pappaen skal være hjemme disse dagene.

Jeg har funnet ut at på min arbeidsplass så har vi lov til å overføre 14 feriedager til neste år. Så jeg er nødt til å ut noe ferie i 2009 og dermed forskyve permisjonstiden tilsvarende.

Oppi det hele må man tenke på barnehageplass etc.

Jeg har det akkurat som deg i fht uttak og termin (nesten iallefall)

Jeg har termin 10.jan (endret fra 5.) Jeg går ut i perm. den 22. des. Jeg tar 54 uker - fars 6 + mine 5 ferieuker, dvs da skal jeg tilbake den 4januar. (53uker) Slik jeg ser det så har du ikke noe ferie å overføre til 2010 dersom du er ute hele 2009, siden fars 6 uker må trekkes fra, med mindre dere har en særskilt grunn til at han ikke skal ha sine dekket av nav.

Men når det kommer til overføring av ferieuker så er dette forskjellig fra arb giver til arb giver, jeg har mulighet å overføre 2 uker.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...