Lille-My,75 Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Lille jenta vår på 5 uker har de siste dagene begynt å få grønn avføring. Hun har også tydelig vondt i magen, for hun veksler mellom å trekke beina opp mot seg og at hele kroppen spenner seg som en "pinne". Hun gråter mye, og har gjort det helt siden fødselen. Men det virker som hun er mer plaget av magevondt nå enn tidligere. I dag oppdaget jeg litt friskt, rødt blod i avføringen hennes. Jeg fullammer henne, og har allerede forsøkt å kutte ut melk fra kostholdet mitt. Men det har ikke gitt noen forbedringer. Noen som har opplevd noe tilsvarende og har erfaringer med hva grønn avføring med blod i kan være symptomer på?
line_n & sara Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 kan desverre ikke hjelpe deg, men har du vurdert å ta med jenta di til kiropraktor? har hørt mange solskinnshistorier her inne! og selvsagt, ring hs når de åpner, og spørr om magen til jenta di! håper magen hennes blir bedre!
Chribi Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Hei! Jenta mi hadde også blod i avføringen rundt den alderen, og det var melkeallergi. Men det var litt slimete blod som så friskt ut. fikk beskjed att det var det slimet som gjorde att de var sikre på melkeallergi. ville tatt kontakt med hs eller fastlege. Min fastlege tok det ikke alvorlig så her var det hs som tok tak idet. Hun har vokst det av seg nå 8 mnd gammel. Har også hørt fra flere at fotsoneterapi kan hjelpe mot magevondt hos de små. Lykke til!
LilleMy08 Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 jeg ville absolutt ta en tur til legen med gullungen din. vi var nylig en tur på legevakten pga magevondt og der fikk vi beskjed om at dersom hun fikk blod i avføringen måtte vi ta kontakt med en gang. Lykke til!!
Lille-My,75 Skrevet 5. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2008 Vi skal til 6 ukers kontroll på helsestasjon med barnelege i morgen, så vi får ta det opp der. Vi har allerede vært hos kiropraktor med henne, og det har hatt veldig god virkning! Vi har en siste kontrolltime i slutten av november, men nakken og ryggen hennes skal i følge kiropraktoren være i orden nå. Hun har grått mye mindre etter de første behandlingene hun hadde, men den siste uka har hun fått grønn avføring med blod i og gråter mer igjen. Så jeg tenker at dette må henge sammen med noe annet enn nakke/rygg. Siden jeg har allerede har prøvd å kutte melk, går jeg ut fra at det ikke er melkeallergi. Tenker vi får spørre legen i morgen, og ta det derfra :-)
Trulte76 Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 ang friskt blod vet jeg ikke, men kan være en liten rift hun har fått, siden det er friskt blod. Men jeg vet ikke. Spør HS Men grønn avføring har jeg hørt/lest de kan få når de har hatt vondt i magen. Jeg har min 3 baby nå, og alle de har hatt grønn avføring inni mellom. Min lille på 11 uker også. Men har bare hatt det noen få ganger. Hun kan få mageknipe av mye rart som f.eks, løk, brus, sjokolade, pluss mye annet rart. Min får litt mageknipe når jeg spiser løk. Kunne spise det jeg ville frem til han var 8 uker, da begynte han å reagere på løk. Litt løk går bra, men ikke mat med mye løk i. Har heldigvis ikke kolikk, så det går over etter 15-20 min. Og har bare hatt det noen få ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå