Gå til innhold

Deltidsstudent + fast jobb

snusmumrikk

Anbefalte innlegg

Jeg er deltidsstudent, har bare skole hver 6 uke og er på det tredje året av fire år til sammen.

I tillegg jobber jeg hver dag utenom skolen, tjener ca 180 000 i året.

Samboeren min har fast jobb og tjener ca 250 000 i året.

Noen som vet hva jeg har rett til av penger? Får jeg penger fra både jobb og skole?

Jeg har jobbet på samme sted i tre år og har tjent ca det samme alle årene.

Jeg tenker ikke å ta permisjon fra skolen siden jeg bare går deltid.

Fortsetter under...

Hei!

Du tar sikkert kontakt med ditt nærmeste NAV-kontor etterhvert, men jeg kan jo svare deg litt. Du vil kunne få foreldrepenger tilsvarende 80% av lønna i ett år, eller 100% utbetalt i 10 mnd. Foreldrepenger kommer utenom det du evt skal få fra lånekassen.

Har du vært i utdanning som i seg selv gir rett til støtte fra lånekassen, skal du også få noe herfra... Er litt usikker på hvor mye du vil få, det avhenger av hvor mange % det regnes som at du studerer. Tror jeg i alle fall. Det er så vanskelig å tyde lånekassens sider, særlig når man faller litt mellom to stoler. Jeg ville ringt lånekassen, og fortalt hvilket studie du går på, så kan de svare deg relativt kjapt på om du har rett på støtte derfra når du er i mammapermisjon.

Det er forresten veldig smart å klare å jobbe litt ved siden av studiene når man skal få barn. Hadde du kun studert, så får man bare utbetalt ca 9000 fra lånekassen. Det hadde jo forresten sikkert gått greit for dere, siden mannen din også jobber. Men du vil sannsynligvis få mer utbetalt enn ellers siden du har jobbet.

Lykke til med å finne ut av papirmølla! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...