Anca har jente og gutt:) Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Hvordan gjør dere det med det andre brystet? pumper dere det? eller håndmelker for å ikke få spreng? Noen ganger tar vesla her bare ene puppen og hun får mat ca hver tredje time, det vil si at det kan gå 5-6 timer til hun tar den andre puppen. Da har jeg spreng. Pumper meg,men noen ganger vil hun selvsagt ha mat rett etter jeg er ferdig med pumpinga, da er det jo ikke nok melk i puppen til at hun blir mett, så da får hun det jeg har pumpa ut. Noen med gode råd? Hun er snart 5 uker.
*En rosa og en blå* Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Snuppa mi tar kun 1 bryst i gangen, så da går det som regel alltid mellom 5 og 7 timer mellom. Det er ikke noe problem, puppene mine er "vant" til å bli tømt såpass sjelden, så da blir det sjelden spreng. Må huske at jenta di er ganske lita ennå, så puppene dine vil stabilisere seg til hennes behov etterhvert. De eneste gangene jeg pumper meg er før jeg legger meg (hun sover som regel mellom 7 og 12 timer på natten) og så pumper jeg den puppen hun ikke skal ta på morgenen, pluss at jeg pumper ut litt (kanskje 50 ml) før jeg legger henne til, slik at hun skal slippe å få en foss rett i halsen... ;-)
anette&tutta mari :) Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Jeg er også vant til dette. Snuppa mi vil bare ha en pupp - da er hun mett! Jeg har ikke pumpa meg på veldig lenge nå, får ikke spreng lenger.
frk-fryd Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 Jenta mi har bare tatt et bryst av gangen fra begynnelsen av. Fikk brystspreng 5. dagen, men etter det, har visst produksjonen regulert seg slik at jeg ikke blir så sprengt. Det hender det blir litt fullt i løpet av natta, fordi det da er lengre mellom matingene, men da handmelker eller pumper jeg litt før jeg ammer. Dersom hun tømmer brystet ordentlig til hvert måltid, blir det ikke sprengt til neste gang. Derfor prøver jeg å holde jevne tidsintervall mellom, slik at hun blir sulten nok (ca 3 timer).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå