Gå til innhold

HJELP!! Mini hadde akkurat 35,9 i temp..

Anbefalte innlegg

våknet akkurat etter to og en halv times søvn, fikk vaksiner idag. Er 6 mnd. Hylte når han våknet. Tok tempen og den viste 35,9 første gangen og 36.0 andre(trodde ikke helt på det jeg så så måtte sjekke en gang til). Han var ikke kald, og vi har mellom 18 og 20 grader på soverommet.Tempen synker vel litt når man sover, men allikevel..

Er vel ikke vanlig med så lav temp?? Eller?? Synes det var litt skummelt og mystisk jeg. Han hadde forresten 37,4 da han la seg.

Har dere opplevd dette?? Noen som kan berolige et bekymret mammahjerte??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139044951-hjelp-mini-hadde-akkurat-359-i-temp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ofte hatt 35,9 når jeg måler på meg selv. Tror ikke det er uvanlig. :) Hvor på kroppen målte du? Jeg tror jeg generelt har lav kroppstemperatur, og temperaturen er derfor litt misvisende når jeg er syk. Jeg føler ofte at jeg har feber selv om termometeret ikke viser mer enn 38 grader. Får jeg høyere er jeg virkelig dårlig.

Jeg har ikke vært borte i helt det samme, men på barsel sank tempen til lillegutt til 36 grader. da fikk han en varmeflaske utenpå dyna si og lå under dyna mi sammen med meg for å få opp temperaturen.

Prøv å varm han litt du for å se om det hjelper.

Jeg tror ikke det er uvanlig?

Målte mi til 34,5 en gang jeg trodde hun hadde feber. Det var også på natten. Målte en gang til og fikk samme resultatet.

Har kommet på 35 og 36 andre ganger også.

Det er hvertfall vanlig at basaltemp. er så lav!!

(Vi som har vært slitere for å bli gravid har ofte så lav basistemp før el)

Annonse

ok, godt å høre. Minien min ligger på 37.0 vanligvis. Han hadde så vondt i beina sine, fikk nesten ikke røre dem. Han fikk en pinex stikkpille for det, er vel ikke farlig med tanke på tempen han hadde ??

Alt man kan bekymre seg for altså!!! "sukker"

Ikke alle som har 37.5 i temp til vanlig da. Det anbefales å ta tempen på barna når de ikke er syke slik at man har noe å sammenligne med når de faktisk blir syke:)

Selv har jeg temp på mellom 35 og 36 til vanlig. Når jeg har 37.5 har jeg faktisk feber, hehe:)

Farlig TROR jeg ikke det er, men du bør ikke gi febernedsettende medisin uten videre.Feber er der for å angripe baterier og virus, og bekjempe disse. Hvis feberen ikke er høy eller gir store plager, trenger du ikke gi febernedsettende.. Det er viktigere å få i barnet drikke, og bidra til god temperaturregulering ved for eksempel å avkjøle barnet =)

håper jeg ikke høres ut som en pekefingerdame nå, bare sier det vi har lært på skolen (går sykepleien..)=)

Uff, fikk dårlig samvittighet fordi jeg har gitt ham stikkpille nå... Han hadde jo ikke feber, men hadde skikkelig vondt i bena sine, bare skrek og skrek ( og han gråter vanligvis veldig lite). Gir jo aldri febernedsettende "unødvendig" ellers... Stakkars lillegutt :(

Tror ikke du skal ha dårlig samvittighet for å ha gi ham stikkpille selv om han ikke har feber. Vi var på sykehuset med lillegutt igår og der sa de at vi godt kunne gi ham en paracet om han hadde smerter. Hvis det er så ille at han bare skriker og ikke får sove tror jeg det er verre enn én stikkpille. Men det er bare hva jeg tenker da. :)

Annonse

Men hvis han skrek og hadde vondt så gjorde du nok det rette.. Det er greit å gi når det plager barnet.. Er jo veldig vanlig å få vondt i ledd og lemmer når man har temperatur, jeg får i alle fall det.. Ikke ha dårlig samvittighet du, bare følg godt med han og stell med han så han blir frisk =)=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...