me84 Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 .... bør jeg bruke mest peng på "baby" vogn nå eller en lettere 3 hjuling senere??
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Jeg ville investert mest i 3 hjulingen for det er den du kommer til å bruke lengst. Men du kan jo bare selge "babyvogna" da når du kjøper 3 hjuling så får du jo igjen en del penger. Jeg har brukt 3 hjuling fra ca 10 mndr alder og nå har jeg kun den vogna. Får jo bare brukt en i gangen uansett så jeg ser ikke behover for å ha en hel vognpark...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 Jeg har brukt 3hjuling som babyvogn jeg da, og bruker den nå som sportsvogn. Kjøpte meg ei paraplytrille i tillegg, som tar liten plass i bilen.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Jeg kjøpte først en BRIO Kombi, som jeg brukte frem til tulla var 6 mnd. Da kjøpte jeg en Emmaljunga City Cross, som jeg fortsatt bruker (datteren min er nå 17 mnd). Mine foreldre har også kjøpt vogner til henne, en til å ha i barnehagen, og en til å bruke på sommeren (liten paraplytrille).. Alt i alt har vi 4 vogner. Det er selvfølgelig altfor mange.. Men vogn er egentlig ganske gøy..
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Kjøp en god babyvogn alla Simo Duo, så kan du selge denne når ungen og du er klar for at barnet skal sitte fremovervendt. Får ganske bra pris på pent brukte vogner med garanti. Så ville jeg lagt penger i en god sportsvogn som TFK som har en av de største sittedelene på markedet, så den holder hele vognperioden:)
Anonym bruker Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 Jeg har en trehjuling, en 4-hjuling, en søskenvogn og en reisetrille. Har tre barn og orker ikke pes, så har en fast liggende i bilen bl.a. Tror de fleste opplever forskjellige behov gjennom vognperioden.
Bægge dætern Skrevet 5. november 2008 #7 Skrevet 5. november 2008 har to barn og to behov som skal dekkes: lun babyvogn der babyen kan se meg og med demping tilpasset barnets vekt fordi jeg er mye ute på tur i terrenget og vil unngå risting. når barna blir større og tyngre trenger jeg håndbrems, lettere ramme og høyere understell for å ta meg frem på de samme stiene, men med trehjulingen kan jeg også gå på mer ekstreme steder. siden du spør om vendbar sittedel i en annen tråd kan jeg jo si at mine små har hatt/vil få sine første fremovervendte turer når underlaget har krevet tre hjul og bremse (feks nedover slalomløypa på sommeren) dvs midt i svarte skauen. har i tillegg en søskenvogn for de gangene jeg må på butikken med begge barna eller lufte bikkja, vi bruker den også på felles turer i helgene de gangene vi ikke har hver vår vogn, som ofte gir større fremkommelighet. jeg må legge til at jeg er ganske glad i vogner og nøye på komfort både for barnet og meg selv.......skulle jeg hatt bare en av vognene ville jeg beholdt City Crossen som dekker flest av behovene. lun, vendbar, lett.
Bægge dætern Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 glemte helt å svare deg jeg hadde kjøpt en billig, brukt bagvogn med plate i ryggen så barnet kan sitte i baggen en periode og heller brukt penger på en trehjuling. som flere sier, det er den siste vogna du skal bruke lengst og da er barnet tyngst og du trenger mest trillekomfort. eller kjøpt CC og hatt hele vognperioden : ))
Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #10 Skrevet 10. november 2008 Enig! Ikke bruk så mye penger på den babyvognen!!
Noras mamma Skrevet 11. november 2008 #11 Skrevet 11. november 2008 Jeg har bare en ting å si: VOGN ER GØØØYYYYYY !! - men nå har jo jeg helt vogndilla og, da. dersom man behandler vognene sine pent, så er det jo en ganske lett omsettelig vare også, da. Hvis du ikke blir bitt av vognbasillen (som meg... uuhgg) så tror jeg jeg ville ha kjøpt en duovogn, slik at du kan beholde sammeunderstell og bare bytte ut bagen med sportsvogndel. Når ungen blir større og begynner i barnehage osv, ville jeg investert i en reisetrille som ligger i bilen -hvor du kan legge ned ryggen til sovestilling, slik at du slipper å drasse vognen til og fra barnehagen hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå