Manoka Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Han er 7 måneder om en drøy uke. Jeg fortsatt ammer ham før jeg gir ham mat. Vi begynte med smaksprøver da han var litt over 5 måneder for han var veldig interessert og virket sulten til tross for hippig amming. Men nå lurer jeg på om når jeg skulle gi maten først og så amme ham etterpå siden han vil ikke spise særlig mer enn for en måned siden. Når begynte dere med å gi mat først og så amme etterpå? Og går melkeproduksjonen betydelig ned pga det?
lille sprelle Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 ehh - jeg har alltid gitt smaksprøver før amming jeg! Hun er jo så glad i puppen at om jeg gjør motsatt så vil hun ikke smake. Er nå oppe i et halvt glass med fruktmos en gang daglig og 4 skjeer med grøt en gang daglig (hun får så mye hun vil med skje) + 100 ml velling en til to ganger daglig. 7,5 mnd
jompa & lille<3 2011 Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Jeg ammer først og gir så mini grøten,middagen eller fruktmosen etterpå.. Det var HS som sa man burde gjøre det på den måten fordi hvis ikke spiser de seg mett på maten,å så når de legges til puppen spiser de bare litt og da reduseres jo melken litt etter litt.. Så er du interessert i å opprettholde melkeprod. så tror jeg du gjør lurest i å amme først. I beg. spiste mini lite grøt etter amminga. men nå etter 2 mnd er vi oppe i ca 80 ml grøt morgen,fruktmos/middag, og grøt av 110 ml på kvelden.. Mini er akkurat rundet 6 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå