Sine Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Hei! Jeg har en datter som er tre uker i dag. Hun er veldig gretten og urolig på kvelden og vil helst bæres og vugges hele tiden. For å få mulighet til f.eks. å spise setter vi henne i Baby Björn vippestol i korte perioder av gangen. Er det flere som gjør det? Jeg føler meg elendig for jeg vet man ikke skal, men jeg blir nesten desperat noen ganger. Har noen andre råd for hvordan å roe en grinete unge?
LadyBlackJack Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 det er vel ikke noe galt i å bruke vippestol,så lenge det er moderat bruk og barnet får ligge på ryggen og magen også. Faren er der vel helst om barnet blir plassert i vippestolen i tide og utide....
Gjest Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 Vi brukte også vippestol når lillegutt var så liten. Han elsket å være der, men så kunne ryggen legges så og si helt flat. Vet ikke hvordan din er, men det er helt sikkert ok å la henne ligge der i korte perioder hvis hun roer seg.
08 + april spire Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Hei hei Jeg har kjøpt meg en bæresjal (moby wrap) og jeg synes det er helt genialt. Babyen roer seg med en gang og jeg har 2 ledige hender til å kunne gjøre ting. Babyen kan bæres i sjalet fra dag en, av og sjalet koster 400 kr. Det er enkelt å lære seg, ligger mange klipp på you tube om hvordan man gjør det. I tillegg har jeg vippestol fra fisher price med vibrering. Hun er helt frelst når jeg setter henne i den, men nå er jo min baby 4 mnd. Hadde en annen vippestol først, men den syntes ikke hun var noe særlig. Lykke til.
<Nina> Skrevet 4. november 2008 #5 Skrevet 4. november 2008 Det gjorde vi og, og vi hadde også Baby Björn sin vippestol. Dersom dere har samme type kan den jo legges ganske langt ned slik at babyen blir meir liggande enn sittande. Fikk no iallefall beskjed om at dette var det ingen problem med, og som du sier blir det jo bare for korte perioder.
Gjest Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 Kan babyer ligge i bilsete i korte perioder, kan de også ligge i vippestol! Så lenge hun ikke ligger der over lengre tid, skal du ikke ha dårlig samvittighet.Spis og kos deg med god samvittighet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå