Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det heter jo at man må være i jobb i seks av ti mnd før man starter permisjonstiden. Min situasjon er at mitt vikariat er ferdig i mars, og jeg har termin i juni, dvs. at jeg muligens står uten jobb fra 1.april og frem til permisjonen starter. jeg har vært i full jobb siden mars i fjor. Vil jeg da få permisjonspenger beregnet ut fra 6 mnd jeg har vært i full jobb, eller de 6 mnd før permisjonen?? ( for da er jeg jo muligens en og en halv mnd uten jobb). Huff, dette var forferdelig knotete forklart, men håper noen skjønner hva jeg mener...får man utbetalt det samme som m,an får i lønn??

jeg har en liten ekstra jobb vedsiden av min hovedjobb, kan jeg beholde denne gjennom permisjonstiden uten at det påvirker fødselspengene?? (det er snakk om 2000kr i mnd..)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139043487-f%C3%B8dselspenger-hjeelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meld deg arbeidsledig når vikariatet går ut.. er mitt råd...da beregner de ut foreldrepengene ut fra de 6 beste måndene av de 10 siste måndene før permisjonen.

Tror du kan jobbe 20% i tillegg til arbeidsledighetstrygd/dagpenger men er ikke sikker på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...