Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Jeg skal begynne å pumpe itillegg til amming og lurer på når det er best å gjøre det. Etter at babyen har spist? Når på døgnet? Helt grønn her jeg.. Noen gode forslag? :-)
*En rosa og en blå* Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Jeg pumper meg før jeg legger meg fordi snuppa sover så lenge på natten, og så pumper jeg meg på morgenen fordi da er brystene mine som regel ganske fulle. (pumper først hele det ene brystet, og så ca 50 ml av det brystet som hun skal die av). Hvorfor vil du begynne å pumpe deg? Jeg skulle helst ha sluppet, men om jeg ikke pumper meg på kvelden og hun våkner i løpet av natten, så blir brystet for fullt, og hun setter melken i halsen og svelger masse luft. Da har hun veldig urolig søvn resten av natten. Og det samme skjer om jeg ikke pumper meg på morgenen... Men om du vil begynne å pumpe deg, så pump deg gjerne halvannen/to timer etter babyen har diet. Da rekker brystene dine å fylle seg opp igjen før babyen vil ha mat igjen. (Må huske at brystene fyller seg 40 % bare 1 time etter de er tømt!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå