Simarier Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Stork har anbefalt å holde seg unna alkohol 2 uker før eggløsning for å ha større mulighet til å bli gravid. Jeg har nå vært gjennom 2 inseminasjoner og har overholdt dette. Det er i og for seg ikke et problem, men det å få barn kan jo ta lang tid. I praksis betyr jo dette at man er totalavholdende mens man prøver (2 uker før og 2 uker etter). Når man er i en prosess som vi er så bruker man jo allerede mye tid å tenke på dette. Det å ikke kunne kose seg med vin når man er i et hyggelig selskap etc savner jeg, og jeg føler også at i det er med på å øke mitt eget fokus på prosessen. Jeg føler at det her begynner å bli en balanse mellom å nyte livet slik det er nå eller å ha full fokus på barneprosjekt. Og jeg begynner vel å føle at jeg bør slippe litt det fokuset og senke skuldrene litt. Jeg har derfor bestemt meg for å nyte vin i et selskap jeg arrangerer til helgen. Jeg er også usikker på om jeg får reist til Stork i november pga reise i jobb (som fort kan skje samtidig med eggløsning). Føler vel litt at jeg ikke kan sette livet mitt på vent. Noen som har gjort seg noen tanker rundt dette? Eller er alle så flinke at de følger reglene?
Ugla er mamma! Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Jeg har vært alkoholfri siden august, og vi startet i september. Men det er nok en ok sannsynlighet for at jeg blir å nyte ett glass vin i julen med min kjære, vel og merke dersom vi ikke er gravide innen den tid.Tror jeg da..Samtidig tenker jeg også at vi bruker såpass mye penger og energi på å prøve at jeg ikke vil risikere den dårlige samvittigheten som jeg tror vil snike seg frem dersom jeg drikker. Og kanskje også frykten for at det har vært til skade dersom jeg faktisk skulle bli gravid den gangen.. Utrolig vanskelig å gi noe fasitsvar på dette. Kanskje alkoholfri vin/øl kunne fungere? Da får man litt følelsen, pluss at alle andre ikke trenger fokusere på at du ikke drikker?
shot Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Det er jo mange som blir "smelt på tjukka" i fylla så om det å nyte alkohol har noen betydning fra eller til på om man blir gravid er vel vanskelig å vite. Jeg var stort sett flink til å holde meg unna, ett glass cider var vel det hele. Men vi hadde noen pauser innimellom slaga da, siden vi holdt på i over ett år. Og da ble det fort enn fest for å slå løs kroppen litt. Jeg holdt meg vel mest unna for egen samvittighets skyld, da man tenker at det kunne ha innvirkning i ettertid når man ikke lykkes. Men så er det jo forskjell på ett glass vin og 2 flasker også da
Simarier Skrevet 5. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2008 Jeg også har vel tenkt at når man betaler så mye for det må man optimalisere sjansen for å lykkes (og dermed skygge unna alkohol). Men så lurer jeg litt på hva som er best; at man ikke tenker barneprosjekt 24-7 og slapper av litt eller at man hele tiden har målet i sikte? Nå kan det jo nesten høres ut som det er viktigere for meg å drikke alkohol enn å få barn. Det er nok ikke helt sant, men for meg ligger det utrolig mye kos og avslapping i å nyte et godt måltid med gode venner og god vin. Utenom pågående barneprosjekt har jeg heller ikke noe stort forbruk - kun i hyggelig lag. Jeg bare erfarte nå i siste omgang (som da var første forsøk etter SA) at jeg ble veldig stressa av og vente på eggløsning (som aldri kom - sikkert fordi jeg venta veeeeldig) og deretter lete etter symptomer. Det er derfor jeg lurer på om jeg for egen del er nødt til å normalisere hverdagen litt og få tankene litt i andre retninger og med det mener jeg å leve så normalt som jeg ville ha gjort ellers.
hegeno Skrevet 6. november 2008 #5 Skrevet 6. november 2008 Hei Simarier På de første 5 forsøkene mine holdt jeg meg helt alkoholfri, på mitt 6. forsøk nøt jeg noen glass vin i løpet av de to ukene før inseminasjon. Det er jo vitenskapelig bevist at alkohol i perioden fra mens til eggløsning kan gjøre kvaliteten på eggene dårliger, så det er klart vi er nødt til å tenke over dette. samtidig er det viktig å finne en balanse i livet. tror hver og en må finne sin vei, men samtidig er det viktig at vi ikke lager oss en verden hvor alt dreier seg om graviditet. Tror nok at kanskje kroppen vår blir lettest gravid når vi er avslappede, balanserte og lykkelige :-) Og så må hver og en av oss finne frem til hvordan vi best finner en vei hvor vi gjennom denne prosessen kan være mest mulig avslappede, balanserte og lykkelige!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå