Gå til innhold

Dere som er gravide her inne!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

* dytter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så moro å se at det er mange flere som venter ny baby i '09 =)

Jeg er kommet noe lengre jeg da. Er i svangerskapsuke 22 nå, og minstemann var 8 mnd igår, så ble gravid allerede da han var 3,5 mnd. Ganske uplanlagt og litt tidligere enn hva som var meningen, men det skal vel gå fint det =) Har termin 27 mars '09.

Har ei jente på 4 år og junior da på 8 mnd fra før. Regner med det blir en ny gutt siden jeg er like kvalm og dårlig som jeg var med ham. Så blir spennende å se om jeg har rett denne gangen og =)

Kjenner at det begynner å bli tungt allerede. Blir jo endel bæring på minstemann og han er i tillegg en meget aktiv liten kar som må passes på hele tiden. Heldigvis har han endelig begynt å sove natta rundt, etter en liten runde med nattavvenning. Godt å ha natta rolig når jeg er mye sliten og kvalm. Ellers klarer jeg foreløpig å ta meg like godt av ham som før, men kommer nok til å bli tungt på slutten. Mye bekkensmerter dessverre.

Hvordan gjør dere det med barnehageplass/dagmamma? Skal dere ha begge to hjemme eller har dere søkt barnehageplass?

Skrevet

Jeg har hørt verdens vakreste lyd i dag:-)

Forrige uke klarte ikke legen å finne hjertelyden,

så jeg bestemte meg for å kjøpe en Angelsound.

Fikk den i posten i dag, og fant lyden med en gang!

160 slag i minuttet, ah så herlig!

Nå gikk det litt mer opp for meg at jeg har en ny baby i magen...

Er forresten 13+0 i dag.

Silje; vi har søkt bhg-plass, men ikke fått plass enda...

Tror det er det aller beste for knerten at han får litt tid i bhg. Han får ikke så mye oppmerksomhet og stimuli som han trenger om han skal være hjemme hos meg og knøttet. Så blir det jo klart korte dager og noen fridager her og der:-)

Bekkenet mitt er heller ikke helt godt dessverre. Ble aldri helt kvitt det etter fødselen, så det er vel ikke noen bombe at jeg vil merke det også denne gangen. Men håper det ikke blir altfor ille!

Skrevet

Vi har søkt om barnehageplass, men vet ikke helt om vi blir å ta den. Ikke full plass iallefall, men kanskje vi blir å ha eldstemann der et par dager i uken når han har lært seg å gå, og vi føler oss trygge på situasjonen. Tror det kan være godt for både ham og meg selv, siden jeg sliter med bekkensmerter, jeg også.

Ellers var jeg på innv. UL idag. Det gikk helt fint, men jeg var desverre litt kortere på vei enn jeg trodde. Eller, han syntes det var vanskelig å se akkurat helt bestemt, så jeg fikk ny time om fjorten dager.

Jeg synes det er så god oppfølging når man er gravid i dette landet! Da er det helt greit å betale skatt liksom!

Skrevet

Vi har snuppa i barnehage nå. Har gått i to uker allerede. Tiden flyr. Vi måtte få henne inn fordi jeg egentlig skulle begynt i full jobb til uken, men er nå blitt sykemeldt. Hun kommer nok til og fortsette i full plass, men jeg skal prøve og få henne inn i barnehagen som ligger rett borti gata, slik at jeg kan gå tur og hente og levere. Så slipper hun så veldig lange dager som hun har nå siden pappaen leverer og henter.

ÅHHH dere er heldige som allerede har vært på ul. Skal den 25. men tiden går så sakte når det er noe man vil.

Har dere fortalt til noen allerede da? Vi skal ha familiemiddag på søndag, og da skal vi slippe bomben. Spent på hva de sier.

Skrevet

Jubelbrus- kjekt å "se" deg på facebook, nydelig liten gutt du har. Eller så vel ikke så liten ut heller... Når er han født? Jonasen min er født 17 februar og var på 8 måneders kontrollen 10560 og 76 cm- så ingen liten kar det heller...

Jeg har ikke fått tidlig ul, idag kunne jeg godt trengt det når jeg har blødd litt når jeg har tørka meg etter dobesøk. Sist gang løp jeg til legen dagen etter, med sambo hjemme, også gjorde ikke legen ant enn gu og fant ingenting. Men ser det an over helgen- så evt ringe legen om det blir verre og håper han finner hjertelyden. Ellers får jeg vel høre den hos jordmor den 25 november da. :)

Vi har ikke søkt barnehageplass til Jonas, tenkte å ha begge to hjemme i starten- til januar igjen da Jonas er nesten to år og kan få begynne litt på deltid. Synes de er for små jeg før det da, men det er min mening....

Noen som e drevne på rettigheter forresten med to tette? Og vet om jeg fint kan ta ca 2 måneder uten lønn, så en måned ferie (det vet jeg at jeg kan det var lønnsfolka på jobben som tipsa om det. for da får jeg full lønn neste permisjon siden det blir beregnet fra siste måneden. skal ha 100% neste gang- mot 80 nå. og vil da få full lønn som da jeg jobba) og deretter begynne permisjonen 2 uker før de 3 ukene en må- altså fem uker? Vært så mye frem og tilbake nå med nav og jobben, så usikker på hva jeg gjør nå.... Heldigvis får jeg lønn som vanlig fra arbeidsgiver og ikke NAV. Sorry litt rotete, men fint om noen har peiling her....

Skrevet

Hvor gamle er de dere har fra før? Og var det planlagt å få to så tette?

Har dere begynt å tenke på søskenvogn? Det er foreløpig det jeg spekulerer mest i; hvilken vogn vi skal velge. Til nå har jeg sett mest mon i brio double wave pga det er vendbart styre på den. Bor i en forblåst by, så er nesten avhengig av det.

Skal dere ut i jobb nå før dere skal ha neste permisjon? Jeg er etter planen ferdig med denne permisjonen 6 januar, og skal ut i ny permisjon 6 mars, så får se hvor mye av de 2 mnd jeg klarer å jobbe. Mannen min jobber på plattform så det skal bli intressant å se hvordan det skal gå å være "alenemor" til 3 små barn 2 uker i slengen =)

Dersom noen vil legge meg til på nettby/facebook så heter jeg Silje Kristine Johnsen =)

Skrevet

Jonasen vår blir 9 måneder på mandag som kommer. Ja det var planlagt for oss hvertfall. Begynt å tenke på vogn, vil ha separate kalesjer så tror det blir Carena Double Swing, om den kommer inn i bilen. Liten helt ny Skoda Fabia Stasjonsvogn, men begynner ikke å kikke aktivt før etter ordinær ul 6 januar. Mens termin her er 1 juni 2009.

Hvor gamle er dine da Silje? La deg til på Facebook jeg....

Jeg skal forresten ikke tilbake i jobb mellom, permisjon slutt 9 februar. Så 2 måneder uten lønn, ferie i 5 uker (for å få høyere beregning på neste permisjon) så rett i ny permisjon. Hvis NAV og Telenor blir enige om det er ok.

Skrevet

Har ei som ble 4 år i forrige uke og minstemann som ble 8 mnd for to dager siden =)

Har også tenkt på carena vognen, men liker ikke det at babyen og den eldste sitter hver sin vei. Ellers synes jeg det virker som en super vogn.

Vi måtte kjøpe ny bil da jeg fant ut at jeg var gravid :) Så nå har vi en caravelle stående utfor huset. Må ha såpass stor bil når vi skal ha 3 barneseter og tvillingvogn inn i bilen :)

Skrevet

Synes det er best med at babyen og den litt større sitter hver sin vei jeg da, og vil ha babyen mot meg. Og da blir det best med separate kalesjer. Tror vognen vil passe i den lille bilen vår.

Akkurat fått telefon fra legesenteret, de hadde satt urinprøven min på dyrking siden det var leucocytter i den når jeg var hos legen forrige uke. Og de hadde funnet bakterier som ga uvi i den, så da blir det piller og behandling ja.... Sist gang var det sopp infeksjon, så ventet bare det kom noe...

Skrevet

Vi har ikke fortalt at vi er gravide til noen enda, nei. Bortsett fra foreldre og søsken da. Synes det er greit å vente siden det enda er tidlig hos oss, mye som kan skje.

Miss Fat:

Elias er en go'gutt han, ja:) Han har alltid vært rund, men nå har det flatet litt ut. 9340g på 8mnd.kontrollen:)

Ellers bestemmer ikke vi oss for vogn riktig enda. Kanskje kommer det noe på romjuls-/januarsalg?

Skrevet

Vi sa det til familien allerede i uke 7, fordi jeg ville si det direkte til mine foreldre og ikke på telefonen. Og siden de bort 4 timer borte med bil, så måtte det bli sann at vi sa det til begges familier på samme tid. Alle ble kjempeglade. Skal til jordmor den 25, og får nok høre hjertelyden da. Så blir nok å si det til folk på jobben på julebord fredagen etterpå.

Jubelbrus: Jonas var på 8 mnd kontroll: 76 cm, 10 560 gram. Men han er veldig lang da så blir ikke sann "baby-tykk" og god. Skikkelig søtnos så han ut til å være på bildene ja. Har endel bilder av han på profilen på facebook om du ikke har sett det....

Kansje det kommer salg på vogner på nyåret ja, håper på Easywalker Duo da- en super snasen fin vogn jeg sikler på....

Skrevet

Jeg vil helst ha begge samme veien pga det blåser så mye her. Litt dumt at den ene blir nedblåst =) Bortsett fra det synes jeg og det er veldig greit at babyen og eldstemann sitter hver sin vei. Da unngår man jo at eldste sitter å klår på babyen når den skal sove etc.

Vi fortalte det faktisk ikke til familie og venner før jeg var 19 uker på vei og hadde vært i ordinær ul. Regnet med endel merkelige reaksjoner på at vi får to så tette, derfor ville jeg vente lengst mulig. Men foreløpig har jeg faktisk kun fått hyggelige tilbakemeldinger. Mamma ble helt satt ut stakkar hehe. Så hentet hun seg inn og sa akkurat det jeg visste hun kom til å si; "det var det jeg visste at det var noe på gang!" Da måtte jeg le og si at det gjorde hun altså ikke :) Men nå er magen min så stor allerede at det vises veldig godt. Ser nesten ut som jeg er høygravid. Men sånn blir det kanskje siden kroppen ikke har kommet seg etter forrige svangerskap.

Hvor i landet bor dere da damer? Selv bor jeg i Bodø by, hardbarka nordlending med andre ord ;p

Skrevet

Jeg bor i Sandnes.

Begynt å få mage selv allerede ja, men det er vel endel igjen fra sist og mye der som gjør det.

Skrevet

Enda mer hardbarka nordlending, jeg da! Fra Tromsø by :)

Skrevet

Å jeg tror jeg er gravid igjen! Shit, sier jeg bare! Lille pia er 7 1/2 mnd. Har ventet på mens nå i 2-3 uker... Har bare hatt en mens etter fødselen. Kanskje er den ureglmessig i starten????

Frøkna er syk, å han far jobber på havet, så har ikke kommet meg ut å kjøpt noen test enda. Bestilte en fra nett igår :) ..

Egentlig håper jeg den er negativ... Kan ikke den dumme testen dukke opp ipostkassa mi snart!???!

Er fra Tromsø jeg å :)

Skrevet

Jeg hadde mensen 1,5 ganger etter fødsel og den var også uregelmessig her. Så det er jo ikke sikkert du er gravid igjen.

Vi prøvde, så her var det med vilje :)

Skrevet

sier du det ja:-) da er det langt fra sikkert! Vi får se, vi får se... venter testen i postkassa mandag :-) Det er sååå lenge til!

Skrevet

*dytter

Skrevet

Nå har kvalmen kommet for fult :-( Er konstant uvell og til tider utrolig kvalm. I kveld skal jeg få akupunktur, og jeg håper virkelig det hjelper. Nå har jeg mer eller mindre ligget på sofaen i over en uke, og jeg begynner å bli lei.

De som vet at jeg er gravid igjen sier at denne gange får jeg en jente. Fikk en gutt sist, og da var jeg lite kvalm. Mamma fleiper med at det er tvillinger!!!!!!!!!! Men er det sånn at hvis man er kvlam får man jente?

Skrevet

Kvalm i svangerskapet er hormonelt betinget og trenger ikke å ha noe med kjønn å gjøre. Jeg har en jente og en gutt. Var ikke kvalm ett sekund med jenta, men med gutten var jeg kvalm i 8 mnd. Er nå gravid igjen og er kvalm på samme måte som jeg var da jeg gikk med ham. Tror derfor det er en ny gutt, men kan selvfølgelig like gjerne være en jente.

Skrevet

Kvalm ja, hele dagen lang...

Var ikke så ille med snuppa, og det lille jeg hadde da ble borte når jeg brukte sea bands. Denne gangen funker ikke de for noe. Har vært på nippet til og spy noen ganger, så jeg lurer på om kanskje det er en gutt i magen, siden jeg er så mye dårligere enn sist.

Gleder meg til ul den 25, det er så lenge tiiilll...

Er det noen som husker hvor tidlig man kan se kjønn? Regner ikke med og få sett det denne gangen, men er litt spent.

Skrevet

Hvordan går det jenter? noe mer ul, lege eller jordmorkontroll?

Jeg gleder meg som en unge til jordmor neste uke, tirsdag 25. Heldigvis fått svigermor til å ta Jonas så jeg slipper å drasse han med. Ser for meg bt hadde steget litt når han kaver rundt på gulvet og skal pille på alt og spise på det....

Skrevet

Ikke no mer enn ul den 25. Gleder oss vannvittig. Spesielt siden vi ikke vet eksakt hvor langt på vei vi er. Kanskje vi er enda lenger enn det legen tror. Men tiden går jo også så sakte.....

Skal inn til samtale med sjefen på fredag. Er sykemeldt og tror jeg blir det videre og, men gruer meg til og snakke med sjefen. Har fått ny siden jeg gikk ut i permisjon, og hun nye virker litt skummel..

Skrevet

Her har vi fått time til ul, 19.des:-)

Så herlig at vi fikk time før jul altså!!

Gleder meg utrolig, blir så spennende å se lille gullet for første gang, og jeg håååper de kan se hva det blir...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...