♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Hvordan er formen? Og klarer dere ta dere like godt av de små dere allerede har?
liny Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Enn så lenge har ikke kvalmen kommet. Sist kom kvalmen rundt uke 7 og varte til uke 11 - heldig. Kjenner jeg er trøtt, men synes det går bra. Føler jeg har mye å tenke på, alt i forhold til økonomien må bare falle litt mer på plass. Når ting fåller litt mer på plass, og jeg kommer meg over "sjokket" skal jeg kjenne på gleden. Klarer fint å ta av med prinsen min, men er ikke mer enn 5/6 uker på vei. Hvordan er det med deg ♥ Miss Fat ™ rugekasse
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 4. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2008 Her var det ikke sjokk at jeg var gravid igjen, for det var planlagt at vi skulle ha to tette. Er alt fra 7-10 uker på vei. Knotten er 8,5 måneder. I går kveld slo kvalmen over meg med full styrke, og jeg måtte kansellere planene jeg hadde. Ligget på sofaen og vært patisk mamma, så håper ikke dette kommer til å vare lenge......
Jewel m/jente får gutt Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Er i god form, men kvalmen er kommet for fullt. Heldigvis kommer den som regel bare på kvelden etter at snuppa har lagt seg. Men kjenner at jeg blir fortere sliten og trøtt. Blir spennende og skulle begynne på jobb igjen og. Var hos legen på mandag, og han regnet seg frem til at jeg var mellom 6 og 8 uker på vei. Så han skrev 7 uker i papirene. Venter på tidlig ul for og få det bekreftet siden jeg ikke hadde mensen før jeg ble gravid igjen.
Jewel m/jente får gutt Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Dytter litt. Hadde vært koselig og følge hverandre her inne.
Sunniva78 har to små Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 Hei dere:-) Jeg er 12 uker på vei nå, og har ikke vært kvalm siste uka. Skal ikke klage for mye da, for har bare kastet opp 1 gang, men brekninger ganske ofte. Verst når jeg har laget grøt til knerten på morran, huff. Han har sett på meg med store øyne, hva skjer`a?? Ellers har jeg vært trøtt, og er det enda. MEN, føler egentlig at jeg er i bedre form denne gangen. Har ikke tid til å kjenne etter så mye, og man må jo bare fungere i hverdagen. Har hørt flere med to tette si at 1 tri var mest tussig, så da er det bare straka vegen fra nå av, hehe... Koselig å følge hverandre litt ja:-) P.S... Jeg kjenner livmoren godt nå, har gjort det en ukes tid. Og i kveld syntes jeg tydelig at jeg kjente noe som jeg har kjent før... Men det var i uke 17 med førstemann. En liten sommerfugl viftet forsiktig med vingene sine, og jeg ble helt paff! Kan det stemme at det var lillegull jeg kjente mon tro..? Så tidlig??
Sunniva78 har to små Skrevet 6. november 2008 #7 Skrevet 6. november 2008 Dytter litt så den ikke faller ned på neste side...
Jubelbrus* Skrevet 6. november 2008 #8 Skrevet 6. november 2008 Hei jenter! Artig å høre fra andre som er gravide igjen, ja. Formen min er ganske bra! Litt kvalm på morran bare... Også er jeg veldig oppblåst. Men ellers er alt strålende:) Nå vet jeg imidlertid ikke helt sikkert hvor langt jeg er på vei, tror det kan være mellom 6-8 uker. Jeg nådde aldri å få mensen etter forrige gang, så jeg blir nok henvist til UL for å fastsette termin. Lurer på om det blir innvendig eller utvendig? Uansett, blir artig å følge dere andre:) La høre fra dere!
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 6. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 6. november 2008 Formen min e heldigvis bedre nå Men dere andre; Jubelbrus og Jewel- ser dere skriver dere skal ha tidlig ul. Er dette noe dere har ytret ønske om, eller legen som har sagt? Jeg er jo ikke sikker på sist mens selv, og skal til legen imorgen. Samt at jeg skal søke ulønnet permisjon og hadde jo vært fint å vite termin i forhold til hvor lenge jeg skal søke........
Gjest Skrevet 6. november 2008 #10 Skrevet 6. november 2008 Hvor lenge siden er det du fødte, jubelbrus? Lengter etter å bli gravid igjen vi:P
Jubelbrus* Skrevet 6. november 2008 #11 Skrevet 6. november 2008 Jeg har ikke vært på første sv.kontroll enda, har time den 20. denne måneden. Men jeg snakket med legen min i telefontiden i dag, og spurte om ikke han kunne ordne meg henvisning til ultralyd siden jeg ikke har peiling på hvor langt jeg er på vei. Det kan være alt mellom 4-8 uker, men siden jeg ikke har noen mens å gå etter blir det vanskelig å vite. Og det skulle han ordne da. Så det blir spennende! Lillemann er forresten rundt 8,5 mnd:) Synes det er helt merkelig å være gravid igjen! For det første husker jeg omtrent ingenting fra når jeg var gravid nå for bare kort tid siden! Det er sånn: "Hva var det man ikke kunne spise igjen?" osv... Og for det andre så kan jeg liksom ikke helt forestille meg at noe annet barn kan bli så fin som den gutten vi har nå. Det vil jeg selvfølgelig ikke føle når babyen ligger i armene mine, men dog... Han er liksom i full fokus nå. Og som om ikke det var nok, så blir jo dette to tette barn! Hva gjør man med soveplass? Vogn? Bil? Tips mottas med takk;)
Jubelbrus* Skrevet 6. november 2008 #12 Skrevet 6. november 2008 Som jeg skrev i innlegget under her så er småen bare 8,5 mnd, så det er ikke så veldig lenge siden jeg fødte:) Det er bare å hive dere til! Hormonene står jo i høyspenn etter fødsel og småbarnstid og amming og det som er, så det er nok relativt lett å få det til om man vil! Lykke til!
Jewel m/jente får gutt Skrevet 7. november 2008 #13 Skrevet 7. november 2008 Når jeg var hos legen, så nevnte jeg at jeg ville gjerne ha tidlig ul for og finne ut hvor langt på vei vi er. Han skjønte det, men han sa også at tidlig ul var også så som så med beregning. Det er den ordinære som er viktigst. Det skjønner jeg og, men sa at det var litt greit og ha en pekepinn slik at den ordinære ul kom på ca riktig tidspunkt. Ble litt rotete, men håper dere forstår.
Gjest Skrevet 7. november 2008 #14 Skrevet 7. november 2008 Min lille er bare 2mnd, men jeg har fra første øyeblikk ønsket at nestemann skal komme fortest mulig av mange forskjellige grunner. Mannen min har fra graviditeten vært rimelig negativ, og ment vi burde vente 2-3 år før neste kom, men for to dager siden var plutselig tonen en helt annen. Da hadde han gått rundt hele dagen på jobb og tenkt på at det kan var lurt å få en til nå snart, både med tanke på at de to forhåpentligvis får mye hygge og lek i hverandre og at det økonomisk sett er smart siden jeg allikevel har lyst til å gå hjemme neste år... Men nå som han er med på laget så får jeg plutselig helt angst! Hvor slitsomt blir det?! Glemmer jeg den herlige, fantastiske sønnen min og fokuserer kun på den nyfødte?! Jeg tror vel ikke det, men hva om.. Og samme som deg, hva med soveplass, vogn og alt det. plutselig skal så mye nytt kjøpes inn og fikses som ikke må til hvis vi venter en 2 årstid..
Jubelbrus* Skrevet 7. november 2008 #15 Skrevet 7. november 2008 Jeg skjønner godt at du tenker slik, Melamin. Tror nok de fleste gjør det. Men du skal nok se at det positive ved to tette tilslutt veier opp for det man engster seg for. I alle fall for de som planlegger det slik... Og når det gjelder det praktiske så fikk jeg noen gode råd fra andre med to tette på Skravle. Det ordner seg, liksom. Og det er jo ikke så mye som skal kjøpes inn hvis du fortsatt har tingene til den gutten du har nå. Med mindre det blir ei jente da:) Det meste har man jo fra før. Hvis man virkelig ønsker det, så går det nok bra! Si nå ifra når dere har bestemt hva det blir!
Jewel m/jente får gutt Skrevet 7. november 2008 #16 Skrevet 7. november 2008 Da har vi fått time til ul. 25.11. Gleder oss enormt. Veldig spennende siden vi ikke vet hvor langt vi egentlig er. Tenk om vi er flere mnd på vei enn anntatt.... Jubelbrus: Jeg har også begynt og tenke på ting til nr 2. Må vi kjøpe ny sprinkelseng, eller kan snuppa bytte til annen seng? Får vi råd til og kjøpe den nye bilen vi har lyst på? Hvor skal nr 2 ligge etter at h*n flytter ut av rommet vårt? Ja mye og tenke på. Håper litt på jente, for da har vi alt av klær og "jenteting" fra før. Men det blir stas med gutt og.
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 7. november 2008 #17 Skrevet 7. november 2008 hei! Jeg er også gravid, 16+2 i dag og sønnen min er 9 mnd:) formen er veldig god, jobber og står i! kjenner jeg er trøtt men, det må bare gå! har en kjempe snill mann som hjelper masse til! han har i tilegg permisjon nå! Rart å skulle ha en liten til! var på privat ul for noen dager siden, så kaaanskje ut som en gutt til! herlig... får vel vite det sikkert når vi skal på den ordinære tenker jeg! spennende! 19 november er datoen:)
Jewel m/jente får gutt Skrevet 7. november 2008 #18 Skrevet 7. november 2008 Gratulerer prins 08 + aprilspire! Du er jo langt på vei jo. hehe Lykke til videre.
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 7. november 2008 #19 Skrevet 7. november 2008 Tusen takk!! tiden bare flyyyr! Lykke til til deg også!!
Jubelbrus* Skrevet 8. november 2008 #20 Skrevet 8. november 2008 Vi har fått time til UL førstkommende torsdag, og jeg gleder meg også veldig:) Tenker også at jeg kanskje er lengre på vei enn hva jeg tror. Aner ikke hva jeg skal gjøre med sengeplass. Blir nok å kjøpe enda en sprinkelseng, tror jeg. Vi har jo alt av "gutteting", og magefølelsen min sier at også dette blir en gutt. Men det hadde vært gøy med jente da:) Mye spennende blir det å se frem til i alle fall!
Jewel m/jente får gutt Skrevet 11. november 2008 #21 Skrevet 11. november 2008 Nå forsvant denne for langt bak. hehe Her i gården har kvalmen kommet for fullt, og jeg som skulle begynne og jobbe igjen neste uke. Var hos legen på mandag og fikk meg en sm i 4 uker. Orker såvidt og stå opp og levere snuppa i barnehagen. Der må nok pappaen trå til snart ja.. Er sjeleglad for at hun er i barnehage nå, hadde ikke klart og ha henne hjemme hos meg. Ligger bare rett ut på sofaen og enten sover eller spiser det lille jeg orker. Så, hvordan er det med dere andre da??
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 12. november 2008 #22 Skrevet 12. november 2008 Jeg er også gravid igjen (Har nettopp flyttet og vært uten internett noen uker derfor er jeg litt sen med å skrive =) ) Er 27 uker på vei i dag og synes ting går veldig bra Var ufattelig kvalm de 3 første månedene, men vi kom oss gjennom dem på et vis, og nå er formen egentlig bedre enn noen gang Det eneste jeg gjerne skulle hatt litt mer av er søvn, men snuppa sover 12-14 timer sammenhengenede om natten, så jeg skal ikke klage, jeg kan bare legge meg tidligere Vi fikk ei jente 17.Desember 07, og i Mai 08 var jeg gravid igjen. Denne gangen blir det en gutt, som ventes å komme 13 februar, gleder oss MASSE =)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 12. november 2008 Forfatter #23 Skrevet 12. november 2008 Fallt veldig langt ned ja, var å leita etter den igår men ga opp. Også jeg som har Gullsmokken også da... Jeg bestilte jordmor time idag, skal 25 november. Da må jeg få høre hjertelyden for første gang. Spurte liksågodt om hvordan det var å ta med knotten hvis jeg ikke får noen til å passe han- og det var heldigvis ingen problem. Håper likevel svigermor kan se til han den korte stunden jeg skal til jordmor. Ser for meg at blodtrykket skyter høyt om han skal krafse på alt mulig på gulvet, selv om han ikke kryper kommer han seg litt rundt. Også fikk jeg time til ultralyd den 6 januar- virker veldig lenge til men tiden går fort. Formen er veeeeeldig opp og ned, superkvalm igår etter å ha gjort noen ærend ute, for så å være i god form idag og vasket vindu og støvsuget i leiligheten. Jonas er med på det meste, eller så sover han snille gutten. Ja fra halv åtte igår til halv ti idag morges
Jubelbrus* Skrevet 12. november 2008 #24 Skrevet 12. november 2008 Gratulerer så mye Helenis! Du er jo kjempelangt på vei:) Ventetiden min virker jo som en evighet i forhold! Tiden går jo fort, men juni/juli 2009 er laaangt unna enda:) Miss Fat! Jonas virker jo som en herlig gutt med tanke på sovingen! Min kar er ufattelig urolig på natta. Tror jeg gikk ut av senga opp mot ti ganger i natt! Putte i sutt, snu på siden, snu til andre siden, putte i sutt osv. osv... Nå er jeg heldig da med at jeg så og si ikke merker at jeg er gravid. Ingen kvalme, ingen ubehag. Bortsett fra litt bekkensmerter (som jeg håper ikke kommer til å bli like ille som sist gang...) Kjøpte meg forresten en mammabukse i dag! Ikke fordi jeg trenger den enda, men jeg er så sinnsykt oppblåst så det var utrolig digg å gå med den!
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 12. november 2008 Forfatter #25 Skrevet 12. november 2008 Jeg bruker og mammabukse er 11+4 idag. Ble aldri kvitt all vekten fra sist, og kom aldri inn i alle buksene mine fra livet før unger. Har også funnet frem mammatoppene nå, mange ble brukt så lite sist så greit å slite de ut for siste gang før de går i bosset. Mange t-skjorter så vil passe til våren, nå må de brukes med genser under ja. Håper han sover nesten like godt til natten Jonasen ja, ikke en lyd så langt. Men ikke fullt så lenge, må vekke han senest ni da vi skal på babysang for siste gang også til fysioterapien igjen.... Send pm hvis dere vil ha meg som venn på facebook så kan vi bli kjent der også! I det "virkelige" liv og ikke bare bak et nick....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå