LadyBlackJack Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Jeg gikk opp 23 kg i svangerskapet,og gledet meg til å se vekten gå nedover igjen etter overstått fødsel. To uker etter fødsel gikk jeg på vekten for første gang og hadde da gått ned 10 kg. Dette går da rette veien,tenkte jeg da. Badevekten hejmme hos oss har vært uten batterier i evigheter,så i dag dro jeg og kjøpte batterier og steg forventningsfullt oppå. Må si jeg ble superskuffet da jeg måtte konstatere at jeg ikke hadde gått ned et eneste gram de siste 4 ukene. WHAT? Jeg har spist sunt og variert,og gått turer med barnevognen nesten hver dag... Er jeg liksom stuck med de 13 siste kiloene jeg da? Kan ikke slanke meg bevisst før ammingen er overstått heller,men begynner nå ialefall på sats neste uke,og håper det hjelper litt. Om ikke vekten går så mye nedover skal det bli godt å få strammet seg litt opp iallefall. ) Flere her som syntes det går treigt med vekten?Eller hvor vekten ikke går nedover i det hele tatt?
tertilus Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Jeg gikk opp 20 kilo under svangerskapet. Gikk ned kun 6 kilo etter fødselen. Mine kilo rant ikke av under ammingen selv om jeg spiste sunt og var aktiv. Nå 9 måneder (!) etter fødsel har jeg 5 kilo igjen som sitter som støpt. Er så lei av å slanke meg!
LadyBlackJack Skrevet 4. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2008 Huff,kjipt det der... Alle snakker liksom om disse kiloene som bare renner av.. Men du har da klart å få av en god del du da.
Gjest Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 jeg gikk opp 22 kg i svangerskapet, og opplevde også at de første 10 var borte på et par uker, men de siste 12 sitter godt ja. Gikk vel et par måneder uten NOEN endring (kjedelig), så begynte nåla på vekta saaaakte å snike seg nedover. Nå har jeg ca 7 kg igjen, så jeg regner med at om farten ikke tar seg opp kommer jeg nok ikke inn i buksene mine igjen før utpå vårparten. Men men. Jeg har aldri slitt med å ta av bonusvekt før, så jeg regner egentlig med at dette er kroppens måte å "sikre" at jeg har nok lagret næring til meg selv og knøttet på. Tipper nok at så snart amminga er slutt så vil kiloene løsne igjen og vekta normalisere seg om jeg fortsatt har igjen noe ekstra Ikkeno stress, selv om jeg selvsagt gjerne ville brukt buksene mine igjen.
LadyBlackJack Skrevet 4. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2008 jupp,dette med buksene er noe av det verste! har 3 bukser som passer,begynner å bli rimelig lei de,men føles så fælt å kjøpe bukser i den str jeg er nå,når jeg absolutt ikke trives i den str! jeje....litt får en tåle,har trossalt fått verdens beste lille gullklump i stedet for en flott figur,hehe!
Mollika77 Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 føler med dere...jeg gikk opp 31kg, gikk ned 10kg med en gang siden har jeg gått ned 24kg til sammen, men vekta har stått stille de 3-4 siste mnd:( tulla er nå snart 8mnd...kjedelig med bare noen få bukser ja, har ikke lyst å bruke penger på nye...i den str! men hvor lenge skal en vente da? får nok ikke noe mer hjelp av amminga ser det ut til...
Gjest Skrevet 5. november 2008 #7 Skrevet 5. november 2008 Gikk opp ca 14, var fornøyd med det. Hadde noen ekstrakilo i utgangspunktet. Gikk etter noen uker ned 12 kg og var kjempefornøyd...Men nå har jeg gått opp så jeg veier 6 kg mer enn når jeg ble gravid...Så nå har jeg ca 10 kg å jobbe med =( Har ammet som en helt uten at det har fått kiloene til å rase av... Men jeg har et dårlig kosthold. Enkelte dager blir det bare to måltider... Så går jeg å snoker noe lettvint fordi jeg er småsulten...Lettvint=snacks, sjokolade,kjeks...Blitt en skikkeligg skapsnok... Så nå skal jeg bli flinkere til å spise oftere og kutte snacksen. Har begynt å trene 2 x i uka+ går jo endel tur. Så får vi se om det blir resultater. Blir ikke noe direkte slanking før jeg er ferdig med amminga. Men blir jeg litt fastere i fisken er det en god start!
Erisa* Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 Jeg gikk ned en del etter at hun ble 6 mnd, før hun begynte å spise mye annet enn pupp. I den overgangsfasen ammet jeg kjempemasse, og da merket jeg det endelig. Men før det syns jeg ikke det var så mye endring egentlig. Så kanskje det blir bedre etter hvert? Lykke til i alle fall, håper det blir bra til slutt!
Mariamsen Skrevet 5. november 2008 #9 Skrevet 5. november 2008 Det samme her! Jeg gikk opp i alt 26 kg i svangerskapet og gikk ned 10 kg rett etter fødsel. Jippi tenkte jeg også. Siden da har jeg bare gått ned 2 kg til... Snuppen er nå 11 uker. Hvis det går i den farten, så blir det leeeenge til jeg kommer inn i mine gamle buksene igjen. Jeg ammer også, så slanking er utelukket! Vet ikke hva jeg gjør galt, går turer hver dag, spiser sunt.... Amming hjelper ikke alle til å gå ned i vekt... Har 14 kg igjen. ALLE de kg'ene skal ned før jeg gir meg! Om det tar blod, svette og tårer!
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 5. november 2008 #10 Skrevet 5. november 2008 jeg gikk opp til 28 kg:( huff huff huff.. Jenta er 6 mnd og jeg mangler 8-13 kg før jeg er fornøyd igjen... Sure greier assa...
LadyBlackJack Skrevet 5. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 5. november 2008 lurer på hva det er som gjør at ammingen får noen til å rase ned i vekt mens andres vekt står helt stille. noen med en logisk forklaring?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå