Nikkamoren Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Jeg har hatt 2 IVF forsøk på Haukeland og skal i gang med mitt sisste offentlige forsøk på nyåret (planlagt uttak i uke 8). Begge gangene er det Tandberg som har bestemt doseringer og hvilke regime jeg skulle følge. Har fulgt langt regime med Synarela nesespray og med Puregon sprøyter. Det var også Tandberg som gjorde uttak og innsett første gangen. Jeg var fornøyd med henne for hun var veldig klar, lett å forstå og virket veldig sikker. Jeg lykkes nesten første gangen, fikk satt inn ett 2-delt og ett 4-delt egg. (Ingen på frys). Spontanaborterte rundt uke 9, men var iallefall gravid en liten stund og fikk se hjertet slå på ul. Andre gangen var det også Tandberg som bestemte regime, men en annen som gjorde uttak/innsett (Eide?). Denne gangen fikk jeg kun ett 3-delt egg som jeg fikk satt inn. Vedr. legen ved uttak/innsett så synes jeg ikke at jeg fikk noe kontakt med henne i det hele tatt og var veldig usikker når jeg dro derfra. Det ble ingen graviditet, men det er selvfølgelig ikke hennes skyld. Nå på sisste forsøk har jeg fått en annen lege som har bestemt regime. Line Bjørge heter hun, jeg kjenner ikke til henne. Og denne gangen skal jeg ha kort protokoll som de kaldte det. Skal ikke bruke synarela, altså ingen nedregulering, men skal bruke p-piller noen uker før puregonsprøytestart, og så etter det skal jeg ta sprøytenedregulering i ca 6 dager. Slik har jeg forstått at planen er.. Jeg ble litt forvirra av ny lege som jeg ikke kjenner og nytt regime. De sier Tandberg ikke skal være der så ofte lengre og at det er derfor jeg får tildelt andre. Noen andre som har erfaringer vedr. Haukeland og legene der? Eller erfaringer vedr. kort regime?? Så det er sagt så er mitt problem tette eggledere og høy FSH (opp i 16 på det høyeste jeg har målt). Har begynt å ta wheat grass da jeg har lest her inne at det kan hjelpe på å få ned FSH verdiene. Håper noen gidder å svare, ble litt vel langt innlegg. Klemmer, :-)
lizz75 Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Hei Lucy73:) Holder også til på Haukeland, holder på med vårt andre forsøk så har ikkje så mykje erfaing med legene der. Det var Tandberg som hadde meg sist gang og er enig med deg at ho virker ganske proff og lett og forstå. Gjekk på synarel spray og purego sprøyter da som no, vart også gravid sist og fekk ein flott gutt:) Trur det er ho som har satt opp løpet denne gang også,men var på ul på mandag då var ho ikkje der,og ho som var der var berre stressa og eg fekk nesten ikkje vite noko.No kjem visst Tandberg i morgon når eg skal på ny ul så då blir det vel tatt ein avgjørelse i forhold til om det blir forsøk eller ikkje. Har ikkje kjennskap til denne Eide har berre hørt navnet.Eg har heller ingen problem med eggstokkene. Håper dette hjalp bittelitt:)
Nikkamoren Skrevet 5. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2008 Så kjekt å høre at du lykkes forrige gang Lizz, også på første forsøk! Godt gjort må jeg si. Jeg får bare akseptere forholdene og stole på legene der selv om alt er blitt snudd på hode. Håper ikke legen jeg har fått er hun du var til ul hos og som var stressa! Også håper virkelig det er lurt å endre regime. Føler meg ganske presset siden dette er sisste off. sjansen min. Denne gangen vil jeg gjøre hva jeg kan for å lykkes når det gjelder kosthold, forberedelser etc. Har tenkt å begynne med akupunktur ganske snart, men har ikke helt bestemt hvem jeg skal gå til. Brukte du noe spes sisst? Babyklister, aku eller noe sånnt? Forbereder du deg på noen måte? Klemmer
lizz75 Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 Hei Lucy:) Forbereder meg vel ganske lite, lever som normalt, ,men reduserer kaffi drikking og sjølvsagt ingen alkohol i prøvetida.Sist gang var eg veldig rolig etter innsetting for eg var så dårlig. Blei mykje ligging, trur vel ikkje det har så mykje å sei.Var på ul i går og Dr.Tandberg var der ikkje då heller.Men ho som var no hadde litt meir peiling og var bestemt på kva som skulle skje videre. Veit ikkje kva ho heite. Eg tar forresten litt ekstra vitaminer i prøvetida, den heiter Gravid og er med folat,den er fin å fortsette med og viss ein blir gravid:)
Nikkamoren Skrevet 7. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. november 2008 Hei Lizz Godt å høre at du har positivt inntrykk av legen! Når har du planlagt uttak? Tar du flere vitaminer o.l. eller holder du deg til Grav. m folat? Jeg har kjøpt wheat grass, leste her inne at det skal hjelpe å få ned fsh verdiene som jeg har litt høye, folat, c-vit og jern (har lav ferritin). Vet ikke om jeg bør ta noe annet også. Må innrømme at eg e litt forvirret for der er så mye som er så bra å ta, men så er det ikke alt som skal blandes. Klem
kirsty*2barnsmamma Skrevet 9. november 2008 #6 Skrevet 9. november 2008 Heisann! Jeg tilhører også Haukland. hadde mitt første forsøk der i mai, som ble avbrutt. Trengte en pause, men nå er vi klare til å sette igang igjen. Spraystart i januar :-) Jeg tar ikke grav. fordi det inneholder jern. Siden jeg har hatt tre spontanaborter allerede skal jeg ta blodfortynnende ved evt ny graviditet, så da tror jeg ikke det er lurt med jern for min del. Ellers tar jeg folat, men i 10-dobbel dose, så tar jeg sink for det er bra for både min fertilitet og mannens, jeg tar vita biosa, silisium og mangan for magen sin del siden jeg har mageproblemer, og det kan føre til dårlige slimhinner og betennelser i kroppen, og jeg ta krom fordi jeg er insulin resistent. Jeg lever også på en veldig streng diett pga insulin resistens og for å få fine slimhinner slik at egget kan feste seg bedre. I neste forsøk skal jeg også ta aku, der er en aku dame i sentrum som har skikkelig peiling på IVF og har hjulpet mange jeg kjenner til å bli gravid i forsøk. Hun er anbefalt av sykepleierne på haukeland. Lykke til dere som er igang nå :-) Klemmer!
Nikkamoren Skrevet 9. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. november 2008 Hei Kristy Jeg har første avtale hos akupunktør i morgen hos Anne Britt Sætre på Danmarksplass. Hvem skal du gå til? Kjenner ingen andre som har gått til henne, men fikk navnet hennes og to til på ivf avdelingen, måtte bare velge en og da ble det henne. Har ikke planlagt uttak før i uke 8, men vil starte med aku allerede nå. Håper også at hun vil hjelpe meg med hva jeg bør ta av vitaminer og slikt. Klemmer
mokki 71 Skrevet 10. november 2008 #8 Skrevet 10. november 2008 hei har hatt 4 forsøk på haukeland, det 4 pga ingen innseting på 3. men 4 gangen ble det hel klaff har to flotte gutter på 2 år :-) det var tandberg og en annen dame (lege) tror hun var under opplæring, det var hun som satt inn guttene mine, helt utrolig å tenke på at de har lagt på frys i 7 mnd. syntes de har vært veldig flink på HS, men råder deg til å ringe å snakke med de visst du lurer på noe. før siste innseting spiste jeg zink, ble faktisk annbefalt det her inne, jeg tok en test i helsekost butikken , og i følge testen var kroppen min tom for zink. også rett etter innsetting gikk jeg opp på do og tok en crinone :-) lykke til
Nikkamoren Skrevet 11. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. november 2008 Heisann Mokki Så godt å høre at du klarte det. Nå har det gått noen uker siden mitt sisste misslykkede forsøk og jeg er begynt å komme meg noenlunde ovenpå igjen. Håper jeg også kan lykkes snart! Har i dag vært på min første time hos akupunktør og har vært på helsekosten og hamstret, zink, celen, Q-10, E-vit, Omega3. I tillegg tar jeg fra før c-vit, folat, jern og wheat grass. Håper ikke det blir for mye tilskudd. Konfererte med akupunktøren og hun var enig i å gjøre det slik. Krysser fingrene for alt godt for alle oss jenter her inne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå